Gå til innhold

Forslag til forbedringer på Corolla ke 25

Ranger emnet


eskilm

Anbefalte innlegg

Sett på noen rå felger med 185/60R13 og kapp to runder foran. Bak er den så sliten at du ikke trenger senkeklosser. Men du har nok 4x110mm du også, så regn ikke med å finne noe som passer. Er kun KE10/20/25 og gammal Mazda som har det. Et lettvint tips er å bygge om med nav fra KE30 for å få 4x114,3mm. Da er du berget.

 

http://bigflea.com/ http://1uzfe.com/ http://www.superjamie.net/oldcorollas/

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt håpløst med felger da? Kapping er vel ikke helt eu ok?

 

Tror ikke de vet nøyaktig hvor mange ringer som skal være på fjørene på denne, men blir de mistenksomme på høyden, så slår de hardt ned på det hvis du har kappa de. Da må du finne nye ukappede fjører og inn til ny godkjenning.

 

Edit: Og med kappede fjører kan bilen bli trafikkfarlig, og den kan lettere "bånne" hvis fjørene blir for korte i forhold til demperne.

2011 Lancer Sportback

1986 BMW 325 Coupe

http://www.mitsubishi-klubben.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker sikkert de der, men husk at en KE25 veier 2-3 ganger så mye som en ATV da. Og siden de fortsatt er 12" er du jo like langt mtp dekk. Får ikke annet enn 155R12 og 165R12 meg bekjent. Var i hvertfall det som var utvalget for nøyaktig 10 - ti år siden.

 

De spacerne kan jo være fine om de gjør at du kan bruke 4x100mm felger på bilen. Da åpner det seg en hel verden av VAG - Opel - BMW - noe FWD Toyota etc. Se i \teknisk\supersticky tråden etter url til boltsirkel eller søk selv. :)

 

KE20_5.5x13_Wolfrace800.jpg

Disse brukte jeg på sommern med 185/60R13. På bildet er det 165R13 foran og 175/xxR13 bak. Dette er Ford-boltsirkel og anbefales ikke for din egen sikkerhet. *kremt*

 

http://ravnan.net/bilder/toyota/ke20/Wolfrace_6.5x14_5.5x13_tom800.jpg

Samme felg i 6,5x14 med mye grommere innpress. De satt på Amazonen og skal helst på KE20en en *host* vakker dag når/om/hvis den får HiLux aksel og MR2(?) forstilling.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Å kjøre med 108 boltsirkel på 110 er ikke noe problem, det er tross alt ikke boltene som sentrerer hjulet, det er det navsenter som gjør.

Om ford senteret er større enn på toyota`n må du få noen som kan å dreie til å lage sentreringsringer til deg, nylon eller aluminium er greit å bruke.

Om du ikke føler deg trygg på boltene så finnes det bolter med løse ofset koner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på noen rå felger med 185/60R13 og kapp to runder foran. Bak er den så sliten at du ikke trenger senkeklosser. Men du har nok 4x110mm du også, så regn ikke med å finne noe som passer. Er kun KE10/20/25 og gammal Mazda som har det. Et lettvint tips er å bygge om med nav fra KE30 for å få 4x114,3mm. Da er du berget.

 

Big Flea and the Infestations www.1UZFE.com The Oldcorollas FAQ

 

Jeg er en heldig innehaver av TO sett felger i 4x110.

 

ATS classic og Ronal av noe slag.

 

 

Er ikke umulig, det tar bare tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

He he, jeg husker at kompisen min kjøpte en Corolla KE20 som sin første bil. Dette var i 89, så bilen var vel bare 17år gammel den gang og i grei stand.

 

Nå hadde det seg sånn at kompisen min fikk tak i noen alufelger som passet på Corollaen, men det viste seg at de var 14", og derfor måtte han kjøpe svinedyre "spesialdekk". Dette skjønte vi jo ikke noe av den gangen, men vi merket jo at bilen lå bedre på og så tøff ut med med disse hjulene.

 

Det endte med at vi lånte et lager og lakket over den gamle grønnfargen med hvit og i tillegg mørkeblå Shelby-striper som gikk over hele bilen. Det ble lakket med bengalakk men takket være en slektning som er billakkerer så ble det faktisk utrolig bra!

 

Snart ble det senking med fjærklemmer foran og bak. Husk at dette var den tiden da alle kjørte Ascona B som var så hevet bak at du kunne se hele eksosanlegget når du kjørte bak, og med 205 ballongdekk på 13" felger. En senket Corolla med "store" aluhjul og lavprofildekk var ikke vanlig kost.

 

Corollaen var lenge på veien her i Kristiansund, men den havnet på skroten til slutt. Synd!

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår