Gå til innhold

Rengjøring/maling av bremsekaliper

Ranger emnet


vwpassat_tdi

Anbefalte innlegg

Rød calipper på grønn passat... Skeptisk. Sølvgrå? Litt mindre glorete.

Hvorfor ikke bare kjøpe calipperlakk på Torshov/BilXtra/Mekonomen?

 

Er umulig å se om de calipperene er bra, det må man kjenne etter.

 

 

OK, da glemmer jeg rød fargen :) Går for sølv/sølvgrå.

Grunnen til at jeg vil bruke Hammerite er at den kan brukes på rust + at jeg har lest flere steder at den sitter veldig bra. Mange som er veldig fornøyd da.

Men jeg kunne tenke meg å bruke den billigste løsningen på de gamle calipere som snart må byttes ut tror jeg...

 

 

 

OK. Da vil jeg heller satse på å kjøpe nye calipere fra ebay.de

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har rød hammerlakk på biltema. http://www.biltema.no Søk på hammerlakk. Til å pensle på. Blir bra det og. Kjøp tynner der og du.

 

Hvis dette er billigere enn Hammerite- løsningen, tar jeg dette da...

 

EDIT 1: Sjekka på biltema, 60 kr for 250ml sølvgrå, dette var billig det. Tror jeg tester den, som også kan males på rust står det.

 

Takk for tipset!!!

 

EDIT 2: Shit, les her: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=6900&start=0

 

Det står bl.a at Hammerlakk ikke tåler varme og at det blir borte pga varmen....

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk Hammerite, den tåler varme og kan brukes på rust.

Har brukt det selv på flere biler.

 

Kjøp en 1L boks og en pensel, da kan du påføre uten å grise, og hvis du ser rust om et år eller to så kan du bare flikke over igjen. I tillegg kan du bruke det på andre steder der du vil beskytte mot rust, inni hjulhus, under bilen osv.

 

Hvis du vil bruke spraylakk må du maskere for at ikke du skal grise en masse på fjærbein osv, eller så kan du ta av caliperen, men da må du ikke ta av bremseslangen og ha en tang til å presse inn stempelet på caliperen igjen, isåfall husk å ta av lokket på bremsevæskebeholderen.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Hvor mye koster 1L ca? Jeg skal gå for sølvgrå tror jeg.

Jeg skal ikke kjøpe spray, har lest rundtomkring at pensling er best...

 

Du mener at man må ta av lokket på bremeveskebeholderen når stemplene presses tilbake? Hørt at det er bedre å åpne "lufte" skruen på caliperen, så slipper skitten væske å bli presset tilbake? Hva er riktig å gjøre?

 

Ja, jeg har også tenkt å male over andre steder som rust mye med Hammerite. F.eks plassen som felgene festes på...

 

 

Bruk Hammerite, den tåler varme og kan brukes på rust.

Har brukt det selv på flere biler.

 

Kjøp en 1L boks og en pensel, da kan du påføre uten å grise, og hvis du ser rust om et år eller to så kan du bare flikke over igjen. I tillegg kan du bruke det på andre steder der du vil beskytte mot rust, inni hjulhus, under bilen osv.

 

Hvis du vil bruke spraylakk må du maskere for at ikke du skal grise en masse på fjærbein osv, eller så kan du ta av caliperen, men da må du ikke ta av bremseslangen og ha en tang til å presse inn stempelet på caliperen igjen, isåfall husk å ta av lokket på bremsevæskebeholderen.

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Hvor mye koster 1L ca? Jeg skal gå for sølvgrå tror jeg.

Jeg skal ikke kjøpe spray, har lest rundtomkring at pensling er best...

 

Du mener at man må ta av lokket på bremeveskebeholderen når stemplene presses tilbake? Hørt at det er bedre å åpne "lufte" skruen på caliperen, så slipper skitten væske å bli presset tilbake? Hva er riktig å gjøre?

 

Ja, jeg har også tenkt å male over andre steder som rust mye med Hammerite. F.eks plassen som felgene festes på...

 

1L koster rundt 200.- på Europris hvis jeg ikke husker feil..

 

Hvis du ikke har tenkt å bytte bremsevæske, så er det jo lite poeng i å åpne lufteskruen.

Hvis du ikke slipper ut trykk et sted så blir det noe tungt å presse stempelet på plass.

Har også sett slike klemmer som en kan sette på bremseslangene..

På en annen side så koster det ingenting å bytte bremsevæske, så ta det i samme slengen du:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass, Europris selger Hammerite ja. Det visste jeg ikke.

200kr er jo helt grei pris, og jeg får lakkert alle 4 calipere..

Ja, jeg har tenkt å bytte bremseveske i samme slengen ja, evt også siste delen av bremseslangen som går til caliperen.

 

Jeg er fra Oslo, hvor ligger disse Europris butikkene'a? Har nesten ikke sett noen tror jeg :(

 

 

Takk!!

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår