Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
Mondeo

Morgan i krasj

Rate this topic

Recommended Posts

På Dokka var det snakk om en front-mot-front-kollisjon. Her ble en kvinne sendt til sjukehus med smerter i brystet, og en ung gutt fikk smerter i beinet.

 

Denne ulykken inntraff på parkeringsplassen bak Rimi-butikken. Den ene føreren opplyste til Oppland Arbeiderblad at den andre føreren skal ha sagt at gassen "hang seg opp".

 

 

:lol: :drive2 :rockets :hammer :asshole:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Synd når det går utover slike biler, de er ikke akkurat hverdagskost på norske veier. Den skal nok bli riiimeeeliiig dyr og reparere. Er det ikke slik at alle Morgan`s er handbygde?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Synd når det går utover slike biler, de er ikke akkurat hverdagskost på norske veier. Den skal nok bli riiimeeeliiig dyr og reparere. Er det ikke slik at alle Morgan`s er handbygde?

 

De er håndlagd, ja. Satt sammen i en liten fabrikk i Malvern Link i Worcestershire. Ikke sikker på hvordan det er med de nye Aero 8, med de andre er ihvertfall produsert der.

 

Trist å se en herpa Morgan ja. Alltid artig å se slike biler på veien.

 

 

Pantera

Share this post


Link to post
Share on other sites
Synd når det går utover slike biler, de er ikke akkurat hverdagskost på norske veier. Den skal nok bli riiimeeeliiig dyr og reparere. Er det ikke slik at alle Morgan`s er handbygde?

Joda, så hele syv stykker på vei mot Narvik en gang. :P De skulle kjøre Oslo-Narvik-Oslo. Og de NEKTET å sette på takene. Og det var på høsten. Ekte menn. :D

 

-

 

Ja, det er dyre biler å reparere. Hele bilen er bygd for hånd, i et skur, den typiske britiske metoden for masseproduksjon, dessuten har den jo trechassis. Om det er ødelagt bake, blir det nok.. dyrt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det ser ut som om det gikk bra med de som kjørte bilen i alle fall, noe som uansett er det viktigste. Men alikevel, huff, synd å se en slik entusiastbil bli ødelagt. En ting er når det dreier seg om noe som det blir laget tusenvis av på et samlebånd, men når noe håndlaget blir ødelagt er det noe helt annet.

 

Den tradisjonelle Morganen lages fortsatt med en ramme i laminert ask. Denne trerammen er faktisk på tross av det folk tror, ganske stiv, og siden den er insatt med moderne impregneringsmidler råtner den ikke heller. Aero 8 er noe helt annet. Ikke la dere lure av retrodesignet, den har en veldig stiv lettvekts aluminiumsramme lik den som finnes i Lotus Elise og i dagens Aston Martin modeller, hekkmonert girkasse (transaksel) og en V8er fra BMW. Den lages fortsatt i den samme fabrikken, ved siden av de tradisjonelle modellene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.