Gå til innhold

Morgan i krasj

Ranger emnet


Mondeo

Anbefalte innlegg

På Dokka var det snakk om en front-mot-front-kollisjon. Her ble en kvinne sendt til sjukehus med smerter i brystet, og en ung gutt fikk smerter i beinet.

 

Denne ulykken inntraff på parkeringsplassen bak Rimi-butikken. Den ene føreren opplyste til Oppland Arbeiderblad at den andre føreren skal ha sagt at gassen "hang seg opp".

 

 

:lol: :drive2 :rockets :hammer :asshole:

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd når det går utover slike biler, de er ikke akkurat hverdagskost på norske veier. Den skal nok bli riiimeeeliiig dyr og reparere. Er det ikke slik at alle Morgan`s er handbygde?

 

De er håndlagd, ja. Satt sammen i en liten fabrikk i Malvern Link i Worcestershire. Ikke sikker på hvordan det er med de nye Aero 8, med de andre er ihvertfall produsert der.

 

Trist å se en herpa Morgan ja. Alltid artig å se slike biler på veien.

 

 

Pantera

'07 Citroén C4 1.6 HDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd når det går utover slike biler, de er ikke akkurat hverdagskost på norske veier. Den skal nok bli riiimeeeliiig dyr og reparere. Er det ikke slik at alle Morgan`s er handbygde?

Joda, så hele syv stykker på vei mot Narvik en gang. :P De skulle kjøre Oslo-Narvik-Oslo. Og de NEKTET å sette på takene. Og det var på høsten. Ekte menn. :D

 

-

 

Ja, det er dyre biler å reparere. Hele bilen er bygd for hånd, i et skur, den typiske britiske metoden for masseproduksjon, dessuten har den jo trechassis. Om det er ødelagt bake, blir det nok.. dyrt.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om det gikk bra med de som kjørte bilen i alle fall, noe som uansett er det viktigste. Men alikevel, huff, synd å se en slik entusiastbil bli ødelagt. En ting er når det dreier seg om noe som det blir laget tusenvis av på et samlebånd, men når noe håndlaget blir ødelagt er det noe helt annet.

 

Den tradisjonelle Morganen lages fortsatt med en ramme i laminert ask. Denne trerammen er faktisk på tross av det folk tror, ganske stiv, og siden den er insatt med moderne impregneringsmidler råtner den ikke heller. Aero 8 er noe helt annet. Ikke la dere lure av retrodesignet, den har en veldig stiv lettvekts aluminiumsramme lik den som finnes i Lotus Elise og i dagens Aston Martin modeller, hekkmonert girkasse (transaksel) og en V8er fra BMW. Den lages fortsatt i den samme fabrikken, ved siden av de tradisjonelle modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår