Gå til innhold

erfaring med ditec/tefcar?

Ranger emnet


oddi

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme en ting. Polering er DRIT kjedelig. og resultatet blir sjeldent som forventet. Hvordan er erfaringene med ditec/tefcar-behandling? Bor i sandefjord, er vel Ditec som gjelder her... Hvordan funker det å ditec-behandle en 10 år gammel bil? Lakken er helt grei, men bør kanskje rubbes enkelte steder, siden forrige eier blant annet har fått litt blå lakk på ene speilet.. Hva gjøres egentlig med bilen før den behandles? hvor mye koster "full shinings?"

 

mvh oddi

 

saab 9-5

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personelig liker jeg ikke Tefcar, eller ditech...

Det er griseblankt en periode, men så synes jeg det blir gråskjær i det, akkurat som om det kommer noe mellom lakk og teflonlaget.

Koster også mye mer enn hva du får får pengene, etter min mening.

 

Oppsøk et Meguiars Bilpleie senter, å få et prisoverslag på jobben, og lakkforsegling.

 

Meguiars-ditech.jpg

Måtte bare...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme en ting. Polering er DRIT kjedelig. og resultatet blir sjeldent som forventet.

mvh oddi

 

saab 9-5

 

Få noen som kan polere deg til å vise deg hva de gjør, polering er enkelt og moro hvis du kan det. Vasking og tørking er mye mer kjedelig spør du meg, og det tar mer tid.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personelig liker jeg ikke Tefcar, eller ditech...

Det er griseblankt en periode, men så synes jeg det blir gråskjær i det, akkurat som om det kommer noe mellom lakk og teflonlaget.

Koster også mye mer enn hva du får får pengene, etter min mening.

 

Oppsøk et Meguiars Bilpleie senter, å få et prisoverslag på jobben, og lakkforsegling.

 

Meguiars-ditech.jpg

Måtte bare...hehe

 

Din observasjon mht gråskjær er korrekt for lakk som er teflon-behandlet. Dette vil du imidlertid aldri se på Ditec-behandlet lakk. Ditec inneholder ikke teflon (PTFE). En korrekt utført Ditec-behandling er den suverent beste lakkbeskyttelsen på markedet. Den er også den eneste jeg i løpet av snart 20 år i branjen med hånden på hjertet kan påstå ikke kan vaskes bort med kjemikalier av noe slag.

 

Oddi: Det som avgjør om det er verdt pengene å legge Ditec på en 10 år gammel bil, er rett og slett lakkens beskaffenhet, om det er en to-sjikts lakk etc. Oppsøk ditt lokale Ditec-senter, og du vil garantert få et ærlig svar på hva som er best for nettopp din bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personelig liker jeg ikke Tefcar, eller ditech...

Det er griseblankt en periode, men så synes jeg det blir gråskjær i det, akkurat som om det kommer noe mellom lakk og teflonlaget.

Koster også mye mer enn hva du får får pengene, etter min mening.

 

Oppsøk et Meguiars Bilpleie senter, å få et prisoverslag på jobben, og lakkforsegling.

 

Er det noen Meguiars senter i nærheten av Kristiansand?

#04 ST220, loaded!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
Ser mitt Meguiar`s senter har noe som heter Syntetic Sealant 21 til 2500,- , hvordan er det kontra f.eks Ditec?

 

Bakdelen med Meg's SS 21 er at den må legges på oftere enn ditec.

Fordelen er at du gjør det selv koster det nesten ingenting pr behandling.

Starter du med Ditec el.l koster dette mye... lenge! Og når du er lei av disse kostnadene, er det ikke bare å fjerne ditec-restene og polere "som normalt..."

Nei De som driver med Ditec må fjerne disse for deg.

 

Lakkbehandling som ditec, teflon osv osv er utrolig fint for tanta di som ikke kan vaske eller polere selv, og som jevnt over driter i biler.

Til oss "bilfolk" synes jeg ikke slike behandlinger passer overhodet.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår