Gå til innhold

Bilhistorier

Ranger emnet


Slim!

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tjuvlånt Pappa's Passat..

 

Kjørte i Narvik by, som en idiot, selvsagt..

 

Kjører på vei ut av byen.. Legger meg forbi en bil.. Det regner.. Får vannplaning.. Biler kommer i mot. Jeg gjør alt jeg kan. River i brekket, bremser, svinger.. Og til slutt får jeg respons, klarer å styre inn i mitt felt igjen.

 

Etter dette har jeg aldri kjørt for på våt vei..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Jonte

Jeg hadde tjuvlånt Pappa's Passat..

 

Kjørte i Narvik by, som en idiot, selvsagt..

 

Kjører på vei ut av byen.. Legger meg forbi en bil.. Det regner.. Får vannplaning.. Biler kommer i mot. Jeg gjør alt jeg kan. River i brekket, bremser, svinger.. Og til slutt får jeg respons, klarer å styre inn i mitt felt igjen.

 

Etter dette har jeg aldri kjørt for på våt vei..

 

er skremmende det der ja!

 

skjedde noe lignende med meg ifjor..var ifjor vinter..skulle ut til Rudskogen for å vise søstern hvor det lå..masse sørpe på veien med en god del snø som skilte kjøreretningene..vi kom fra Sarp og kjørte etter en trailer..kom en strekning og jeg la meg ut..men sleit noe jævli med å komme meg over i motsatt kjøreretning pga all snøen og sørpa..da jeg endelig kom meg over skulle jeg gi på mer for å klare å komme forbi..endte med vill spinning og bil i møte da jeg kom opp på sia..vet ikke om det var bilen som fikk tak eller trailer-sjåføren som slakna på farta så jeg kom meg forbi..da vi hadde stoppa opp foran porten på Rudskogen tenkte jeg litt tilbake og det gikk opp for meg at jeg hadde jævla flaks..søstern hadde ikke merka en dritt ettersom jeg hadde oppført meg veldig rolig i det det skjedde..

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å parkere pappas passat i fjellveggen jeg :) Skulle svinge å rett inn i en tunnel, men hadde for stor fart og det bars rett frem.. Heldigvis var det bart akkurat i åpningen og jeg fikk tak å hivd bilen på rett kjøl.. Fy faan så nervøs har jeg aldri vært.. Hadde ikke jeg dødd i ulykken så hadde nok fattern kverka meg..

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gromit

Holdt på å parkere pappas passat i fjellveggen jeg :) Skulle svinge å rett inn i en tunnel, men hadde for stor fart og det bars rett frem.. Heldigvis var det bart akkurat i åpningen og jeg fikk tak å hivd bilen på rett kjøl.. Fy faan så nervøs har jeg aldri vært.. Hadde ikke jeg dødd i ulykken så hadde nok fattern kverka meg..

Eller fjellveggen .. ;)

 

Kom til å tenke på en (av n+1) tilfeller i fjorvinter ..

Situasjon : Midt på dagen, lyst, speilholke og tåkete som f ..

Tok igjen en god del biler men konkluderte med at det gikk greit å kjøre forbi en på en strekke. -Var som sagt DÅRLIG sikt, så egentlig var dette en dårlig ide, men jeg gjorde det alikevel. Kjent på veien som jeg er ..:rolleyes:

Kom jo seff en bil i møte da jeg var ca en meter bakfra på siden av bilen. Bremset opp for å legge meg bak. Rimelig nervøs ja. -Det dumme var at bilen på siden bremset i tillegg .. Ikke bra. Heldigvis stoppet den med dette, slik at jeg klarte å bremse meg inn bak han igjen ..

DET er noe jeg neppe kommer til å gjøre igjen på en lang tid..

Hadde han ikke sluppet bremsen tror jeg nok det hadde smellt. Var autovern og brøytekanter på begge sider, så det hadde ikke vært mulig å benytte den fluktruten ..

 

Dum ja, men hadde ikke være en SÅ farlig situasjon hadde ikke han bremset.. Hadde vært en enda mindre farlig situasjon om jeg ikke i utgangspunktet hadde forsøkt å kjøre forbi .. :rolleyes:

 

Som vanlig gikk det bra da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd litt med bil ja,,, ikke alt som var morsomt da det hendte,,,

1.gang var før eg fikk lappen,eg og en kamerat "lånte" gamlo sin sin camry og la ut på veien med denne, kjørte i ca 40-50 nedover mot sjøen, der traff en stein slik at eg knuste felgen og fikk hjulsettet utfor kanten. dette var en slik vei der kantet gikk rett ned... ca 1 meter, sleik bortover slik som dette i ca 4 meter før bilen hoppet av veien... stod på høykant noen sec før den datt ned igjen på rett kjøl... som sagt var dette på veien mot sjøen, så bilen sto nå fast i fjære steinene/sanden, heldig vis var det fjære da,,,,,

 

tipp om det var gøy å få bilen løs, kuste bunn pannen,reiv av eksosen kuste en felg og litt div...

 

Og gamla blei sur.... ja litte granne ja... Men hun påstår i ettertid at hun blei sintere da hun fant vin produksjonen min i kleskapet mitt da eg gikk på ungdoms skolen/vidregående....

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...
  • 2 weeks later...

Har en historie her jeg og. Jeg og en annen kompis var ute å cruisa litt i byn med hver sin Saab, han med 250 hk++, og jeg med ikke fullt så mye (type original motor med 130 hk ;).

Vi bestemte oss for å dra ut av sentrum for å "kjøre litt skikkelig", og la i vei. Vi kom til et rettstrekke, og begge gav på alt bilene gikk, han forsvant selvfølgelig i horisonten, men jeg gjorde mitt beste ;) idet jeg blåser forbi en parkeringsplass i 100 i femti sonen, han i ca 150 kanskje, starter en bil opp og legger seg ut etter oss. "faen" tenker begge to, og hopper på bremsene. Og det stemmer, der kom onkel blå i sin lille søte svivile focus. Jeg svinger til side og slipper han forbi, håper som faen at han ikke skal ta meg men kompisen min. Og det gjorde han. Inntil jeg kom opp på siden, og han vinket meg også til siden...

Han sa at han hadde ikke måling på oss, men hadde han hatt det, var han ganske sikker på at lappen hadde røket med i dragsuget :P hehe

Heldigvis var dette en ganske snill politimann, som faktisk bare var ute etter å passe på oss, og ikke det å skrive mest mulig bøter og forelegg. Vi slapp med hver sin advarsel, og vi kjørte hjemover. (Dette var nemlig den tredje sivilen vi hadde hatt etter oss denne kvelden, så vi gav opp)

5 min etter på hørte vi oss selv omtalt på politiscanneren, da skulle de holde utkikk etter to fartsglade ungdommer i hver sin saab :P

 

Morsom kveld, dog litt skremmendes.

Why drive a car, when you can pilote a Saab.

 

-Saab 900s 1995 (Bruksbil)

-Mazda 626 1987 (vraket)

-Saab 900 8t 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en historie her jeg og. Jeg og en annen kompis var ute å cruisa litt i byn med hver sin Saab, han med 250 hk++, og jeg med ikke fullt så mye (type original motor med 130 hk ;).

Vi bestemte oss for å dra ut av sentrum for å "kjøre litt skikkelig", og la i vei. Vi kom til et rettstrekke, og begge gav på alt bilene gikk, han forsvant selvfølgelig i horisonten, men jeg gjorde mitt beste ;) idet jeg blåser forbi en parkeringsplass i 100 i femti sonen, han i ca 150 kanskje, starter en bil opp og legger seg ut etter oss. "faen" tenker begge to, og hopper på bremsene. Og det stemmer, der kom onkel blå i sin lille søte svivile focus. Jeg svinger til side og slipper han forbi, håper som faen at han ikke skal ta meg men kompisen min. Og det gjorde han. Inntil jeg kom opp på siden, og han vinket meg også til siden...

Han sa at han hadde ikke måling på oss, men hadde han hatt det, var han ganske sikker på at lappen hadde røket med i dragsuget :P hehe

Heldigvis var dette en ganske snill politimann, som faktisk bare var ute etter å passe på oss, og ikke det å skrive mest mulig bøter og forelegg. Vi slapp med hver sin advarsel, og vi kjørte hjemover. (Dette var nemlig den tredje sivilen vi hadde hatt etter oss denne kvelden, så vi gav opp)

5 min etter på hørte vi oss selv omtalt på politiscanneren, da skulle de holde utkikk etter to fartsglade ungdommer i hver sin saab :P

 

Morsom kveld, dog litt skremmendes.

 

Hahah:) flaks det der

[Mercedes sprinter 316cdi]

[Opel ascona c3 cab]

[bmw e36 316]

+++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også blitt stoppa av 2 stk "snille" politifolk pga herjing/sladding/piruetter osv på en stor åpen plass.. Dem mente jeg hadde ødelagt asfalt for flere tusen, samt ordensforstyrrelse å hele greia... Var da ikke bare jeg som hadde vært der.. Fult av svarte spor der.. :p

 

Uansett, dem sa dem kunne anslå ei bot på rundt 15.000kr samt førerkortbeslag i ca 1.5 år ellernoe.. Sa at jeg jobba ræva av meg som sjåfør pga lite penger, så jeg hadde hverken råd til å betale bot eller miste lappen..

 

Ble mye snakking baki sivilbilen der, men slapp unna.. Neste gang dem tok meg derimot.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja bil og bil nesten ihvertfall

 

lå i 130 med uregga trimma moped uten hjelm med en bakpå med promille på 40km/t her i oslo

 

like ved meg er det en nesten rett (om natten) IKKE trafikkert BREI vei uten fartsdumper med relativt ny asfalt og 40sone *sikle*

 

hadde vel sitti inni til pikken fikk venstresving

 

Jeg, og sikkert noen andre her, blir litt nysjerrig på hva slags moped som går i 130 med 2 på? Da skal den være bra trimma må jeg si.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, og sikkert noen andre her, blir litt nysjerrig på hva slags moped som går i 130 med 2 på? Da skal den være bra trimma må jeg si.

 

Derbi senda. og mopeder med am6 motorer. har selv hatt to slike med så mye trim.

 

 

 

For noen år siden fyllekjørte en "kompis" for å kjøre hjem sine kompiser etter at sjåføren hadde tatt kveld. etter å ha kjørt 20meter kommer foreldrene hans gående langs veien, dette var i et boligfelt, og gassen i bunn. faderen hans måtte hoppe ut av veien for å ikke bli påkjørt av sin egen sønn.

kjørte bare videre og satsa på at foreldrene ikke merka at det var han. kvelden endte med et ødelagt stativ av noe slag som sto midt i et boligfelt og masse riper og stygge bulker i bilen.. Han har nå oppgitt et løfte om å aldri kjøre ulovlig igjen. kompisene kom seg trygt hjem ivertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny historie fra i dag ;)

 

Sesongens første snø har lagt seg på veiene her hjemme, og da må jo håndbrekket (for oss som ikke har bakhjulsdrift) utnyttes til det fulle! :D Litt for mye hastighet i en sving, blandet med håndbrekk og litt for mye ratting, fører som oftest i grøften, og denne gangen var intet unntak... Heldigvis bare gress der, og ikke noe autovern :D *puh* Ble bare ståendes med snuten feil vei, og baken halvveis uti kjørebanen... Kan tro familien som kom bak i en volvo stasjonsvogn glodde fælt da de kjørte forbi ;) haha

Why drive a car, when you can pilote a Saab.

 

-Saab 900s 1995 (Bruksbil)

-Mazda 626 1987 (vraket)

-Saab 900 8t 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår