Gå til innhold

Penger, misunnelse, en ond sirkel.

Ranger emnet


ealoken

Anbefalte innlegg

nå vridde du vel litt på hva jeg skrev.. Med det jeg skreiv mener jeg dame som faktisk har noe i det hele tatt i inntekt og førerkort.. du skjønner hva jeg mener..

 

Hehe. Jada, jeg regnet ikke med at du mente det du skrev :)

 

 

Ja nørdie.. Og hva har du blitt i dag? hVA tjener du?

Å bli noe man kan bruke utdannelsen til synes jeg er viktig, men hva man tjener er ikke fullt så viktig. Høyere utdannelse gir i de aller fleste tilfeller en god lønn. Nå er det individuelt hva man ser på som god lønn, men man vil alltid ha et grunnlag utdanningsmessig, og en lønn man kan leve av.

Det at jeg trakk inn så mye om lønn i mitt forrige innlegg var bare for å komme med et veldig godt og vanlig eksempel på at høyere utdannelse kan parkere mangel på utdannelse fullstendig lønnsmessig.

Det er ikke bare lønn som er viktig for meg, selv om det kommer høyt opp på lista.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja nørdie.. Og hva har du blitt i dag? hVA tjener du?

Jeg klarer meg. :)

 

Penger er faktisk ikke alt her i verden, det er veldig fint med penger, penger gjør deg ikke lykkelig, men det gir deg likevel noe morsomt som heter frihet og muligheten til å gjøre det som gjør deg lykkelig.

 

Men noe overordentlig stort fokus på å tjene penger, det har jeg ikke. Jeg fokuserer heller på å jobbe med noe jeg liker.

 

Og Sugekopp, ikke kall meg 'nørdie', jeg liker det ikke, ditt rasshøl. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da blir jo spørsmålet: HVA SÅ???? Så lenge han ikke stjeler fra deg, hvorfor bry seg om hvor han har fått pengene fra? Om folk arver, jobber, får av foreldrene, hvordan blir det ditt og mitt problem?

 

Alt i alt så er dette "han bor sikkert på promperommet", "han får ting stappet i brunøyet" etc. bare en patetisk måte for folk å i sitt eget hode rettferdiggjøre og bortforklare hvorfor andre har kommet bedre ut enn de selv.

 

Kunne ikke vært mer enig i det du skriver her!!

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Nå vil det faktisk ikke si at høyskole utdanning er bedre betalt. Første året jeg er ferdig utdannet etter lærling kommer jeg til å tjene mer en 10.000 pr/mnd mer en min mor som er sykepleier. Å jeg har 3 år yrkesrettet.

 

Folk maser om all den utdanninga, det er faktisk veldig få som tjener på å bli ingeinør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig få som tjener penger på å bli ingeniør? Hvilken planet lever du på? Og moren din har en ekstremt mye tryggere jobb enn hva du har, og sikkert meget gode pensjonsordninger. Ren lønn er ikke alt. Når byggeboomen roer seg ned blir det ikke like lukrativt å slå spiker i veggen.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess ganske smart du! For med en gang folk slutter å bygge nytt / bygge ut, så slutter ting å forfalle også!! :pray

 

Så da vil ALLE håndverker stå uten jobb!:)

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess ganske smart du! For med en gang folk slutter å bygge nytt / bygge ut, så slutter ting å forfalle også!! :pray

 

Så da vil ALLE håndverker stå uten jobb!:)

 

Hehe.

Ja, jeg er nok i det minste smartere enn deg, ettersom du ikke en gang klarer å lese hva jeg skriver.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. mye morsom lesing her gitt!

jeg må si meg slik at jeg har et sundt sjalusi nivå når det kommer en fyr på 17-19 år.. og kjører den type bil jeg kunne sett meg ratte rundt i gata i.. er ikke slik at jeg har lyst å overfalle fyren og ta bilen hans. men sånn mere "faen, om han kan, hvorfor kan ikke jeg??"

men jeg vet hvorfor jeg ikke kan, og jobber nå med å rette opp i dette.. (litt veldig økonomisk uansvarlig i yngre dager..hehe)

 

når det kommer til skolegangen (vet ikke helt hvofor skolen kom med i dette men..) så kan jeg si det slik, jeg gikk yrkesretta..

først gk mek, med tanke på å bli mekaniker og evt en gang starte garasje selv.. dette gikk litt veldig i vasken da jeg 1. aldri lærte å skru på en eneste bil og 2. gikk vk1 sjøfartsfag.. hehe!

så jeg ble matros.. gøy det.. fagbrev fikk jeg og greier.. gikk så på skole for å bli styrmann, men dette bla waaaay for teoretisk for min simple hjerne, så et år etter kutta jeg.. tenkte å ta det ved en senere annledning.. ville jobbe ute litt først.. men fant ut at siden jeg ikke heter qlqælfqlh og kommer fra ei bygd i phillipinene, så var jobb litt værre å få som matros.. "damn"! og jeg ville ikke jobbe på peter wessel eller bastø fosen, så jeg stakk til bergen.. startet eget firma, som ikke helt tok av.. så dette ble droppet! gikk så litt til på skole.. fikk lastebil lappen.. "yeey" og kjører nå semi, har ennå et fagbrev på veien.. (må bare jobbe noen år til først..hehe) min lønn er ikke av de beste (iforhold til antall timer man jobber) men det blir bedre og bedre.. og siden jeg dreit meg ut som yngre, og ikke sparte litt da når jeg kunne.. og heller brukte for mye.. så går mye av lønna i dag, til å betale dette.. ikke bor jeg hjemme, så leie må betales selv.. men bor nærme nok til mor at jeg kan spare masse penger på mat.. hehe! men bilen jeg har, er IKKE drømmebilen.. på langt nær.. men den virker no..

 

så alti alt, uansett hva du velger å studere, borkasta allmen (joda, syns den er bortkasta jeg og..hehe) eller yrkesretta, så er det alltid muligheter å finne en ny vei i livet sånn at man kan gjøre karriære om det er det man vil.. eller sitte med en jobb som man trives i..og ikke tjene fult så bra..

 

og sånn at det er sagt, jeg personlig har muligheten til å jobbe med masse forskjellig.. alt fra oljeplatform til kassa på kiwi.. hva jeg ender opp med til slutt, og hva som sikkert kommer til å bli min død, det vet jeg ikke.. håper bare at jeg trives i jobben, at lønna er såpass grei at jeg ikke trenger å tenke over hvor krona går..

 

bil er bil, noen har flaks med bil og penger.. andre må jobbe for det.. lær og lev med det folkens.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en diskusjon.. Penger er kjekt, men det viktigste er da uansett å ha det digg og fint i livet. Greit bil er flott å ha, men det er bra mange ting jeg prioriterer før det i livet mitt sett som helhet..

 

Og at folk gidder å faktisk bli irritert/misunnelig/bitter på andre som har en kul bil er i min verden helt teit, prioriteringer er jo grunnen.. Om noen ønsker å bruke alle pengene på en kul bil la nå for all del de få lov til det uten å stille spm med det...

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting er iallefall sikkert. alle kan ikke ta høyskoleutanning og bli kontorrotter. Noen må faktisk ta seg av det rent praktiske også. Har selv yrkesfag som bakgrunn og er idag tungbilmekaniker. Kanskje ikke den fetest betalte jobben, men har en jobb som jeg trives godt i. det er det viktigst!!!

 

Nå er jo ikke høyskoleutdanning synonymt med kontorrottejobb. Jeg har en ingeniørgrad i marinteknisk drift, og jobber som maskinist på en VLCC (Very Large Crude Carrier). Stortrives med jobben, og så får jeg jo sett litt av verden i samme slengen. Skal på jobb igjen på onsdag i New Orleans etter nesten 3 måneder ferie. Skal bli godt å komme igang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer meg. :)

 

Penger er faktisk ikke alt her i verden, det er veldig fint med penger, penger gjør deg ikke lykkelig, men det gir deg likevel noe morsomt som heter frihet og muligheten til å gjøre det som gjør deg lykkelig.

 

Men noe overordentlig stort fokus på å tjene penger, det har jeg ikke. Jeg fokuserer heller på å jobbe med noe jeg liker.

 

Og Sugekopp, ikke kall meg 'nørdie', jeg liker det ikke, ditt rasshøl. :)

 

 

Penger er ikke så viktig her i verden?

 

Eh.. uten å høres ut som en kakse faen som bor i bærum må jeg bare si at det DER er en typisk komentar fra en som ikke eer nåla i veggen.

 

problemet i dag kompis er nettop det at PENGER er alt i verden i dag! man har aldri nokk til en dritt!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår