Gå til innhold

Mitt 928 prosjekt

Ranger emnet


ian928

Anbefalte innlegg

Er ny på forumet her, tenket jeg skulle legge inn link til litt info om min 1980 928S som skal få 32ventilers motor og kompressor...

 

Den opprinnelige planen var å booste den originale 4,7literen med 2 ventiler pr sylinder, men erfaringer fra andre fortalte meg at jeg burde satse på 5literen med 4 ventiler pr sylinder pga formen på forbrenningskammeret. De nye motorene tåler rett og slett høyere trykk før du får problemer med detonasjon.

 

Det er fortsatt høyt opp og langt frem, vi driver og bygger garasje (130kvm og løftebukk!) så prosjektet ligger på is.

 

Her ligger bilder:

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei Ian

 

Keep up the GOOD WORK. Jeg skal følge med på prosjektet ditt.

 

Regner med at du også finnes på Porsche forumet, der du finner meg med mange innlegg.

 

Hilsen

 

StavangerShark

928S, 83 modell tilnærmet original.

Altså, 300(310?)Hk, 4,7 l motor, sef laget av PORSCHE!!!

Mvh

StavangerShark 928S, 83 mod. Manugear

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 1 year later...

Hei, kult å se at det finnes noen yngre krefter som også har interesse for 928, jeg kommer til å følge med på ditt prosjekt dersom du legger ut mer bilder og info underveis.

Har selv hatt flere 928 som jeg har holdt på å bygget om litt, men den siste anskaffelsen, en 92 mod. 928 gts står for tiden til salgs, så jeg har vel snart bare en 928s fra 81 igjen, men som jeg håper å finne tid til etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kult å se at det finnes noen yngre krefter som også har interesse for 928, jeg kommer til å følge med på ditt prosjekt dersom du legger ut mer bilder og info underveis.

Har selv hatt flere 928 som jeg har holdt på å bygget om litt, men den siste anskaffelsen, en 92 mod. 928 gts står for tiden til salgs, så jeg har vel snart bare en 928s fra 81 igjen, men som jeg håper å finne tid til etterhvert :)

 

 

Yngre og yngre... nærmer meg 40!

 

Det er fortsatt lite fremskritt på prosjektet desverre! Er det du som skal selge den svarte GTSen? Den er nydelig!

 

Hadde vært interessant om du kunne fortalt litt om dine 928 her på forumet!

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår