Gå til innhold

Bollocks' 240 GLE (ZZZzzz) Nå med takgrind!!

Ranger emnet


Mr. Bollocks

Anbefalte innlegg

Hehe, må prøve å få tak i noe bedre ja. Var noen som snakket om at de gamle M45ene med stålhus tålte mer, men neeeida.

 

Heh, den døde faktisk på samme måte (gasspådrag i 3.) ca 200m fra der den forrige røyk. Hehe, slå den.

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hva er det som gjør konstruksjonen til 3. girene så svake egentlig?

 

tja..

 

 

er vell noe med att det er nettop i 3. giret man får størst belastning, i forhold til dreiemoment, og fart på hjula..om du sjønner...

 

1 gire spinner du bare, 2 gire spinne oxå...3 gire pleier den liksom og hente seg inn igjen og få veigrep..

 

har vell noe med dette og gjøre? elleR?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja..

 

 

er vell noe med att det er nettop i 3. giret man får størst belastning, i forhold til dreiemoment, og fart på hjula..om du sjønner...

 

1 gire spinner du bare, 2 gire spinne oxå...3 gire pleier den liksom og hente seg inn igjen og få veigrep..

 

har vell noe med dette og gjøre? elleR?

 

I tillegg ligger 3. gir midt på girkubben, og kubbene har tendens til å flexe, som igjen fører til at drevene hopper over=drevsalat. Dette gjelder spesielt M46. Men kassene er IKKE dårlige, de er bare ikke bygd for så høy effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M45 og M46 har jo samme huset da. Men nyere m46 har alu hus som er mykere enn støpejernshuset (logiskt nok).

Grunnen til at 3. giret ryker er som sagt at dreva sitter midt på kubben, så hvis kubben flekser og huset gir seg litt så sier det pang.

Getrag tålere mere siden de er lagra opp på midten i tillegg (hvertfall 265 kassa).

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, jeg lurte også på det.

Men blir nok en Getrag 265, om jeg får tak i en..

 

Jeg kan høre med noen kompiser om du vil, de er BMW fantaster, og vet muligens om en Getrag kasse til salgs, om de ikke har en liggende fra før, 265.. hvilke BMW'er kom den i?

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan høre med noen kompiser om du vil, de er BMW fantaster, og vet muligens om en Getrag kasse til salgs, om de ikke har en liggende fra før, 265.. hvilke BMW'er kom den i?

 

Det hadde vært topp. De kom vel i noen E28 528er og 535er midt på 80-tallet, og kanskje noen E23 7-serier og E24 6-serier.

Kriterien er hvertfall at det må være løst clutch-hus.

 

Har forresten satt i en midlertidig 92' M47 i dag, som kan brukes opp før jeg får en BMW-kasse i hus.babyhmm?

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår