Gå til innhold

Mitt Commodore Prosjekt.. delebil på plass....

Ranger emnet


nazComm

Anbefalte innlegg

nei, eg gir ikke opp så lett. skal høre med biltilsynet nå om de har noe meninger på prosjektet. Det er jo registrert granada, scorpio, 240 med V8 her i norge. tror neppe at de har godkjente papirer. Er jo biltilsynet som bestemmer JA eller NEI til slutt, så eg skal sende inn en forespørsel samme den eg sendte til Opel Norge til BT.

 

Reiser til Piteå på Drag i morgen ikke regn med svar i helgen.

 

nåke nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

tja, etter å ha sett over V8'n så ble det konkludert at det måtte noe drastisk til x( så eg tok kontakt med en kar i hugget. skal kjøpe en 3 liter 12v m/gir og mellomaksling. 3000,- det e jo en grei pris. gått 280k må nok overhales før den puttes i. men det er hvertfall vesendtli lettere og få det godkjent med 3l enn en V8. og mye mindre modifikasjons arbeid.

98 Opel Omega mv6 stv (bruksbil)

82 Opel Commodore C 2,5s LUXUS + delebil (latmanssprosjekt)

67 Ford Fairlane 500 Sedan 302cc

X 75 Opel Ascona A 1,6s Voyage - solgt

X 91 Opel Calibra 16v - svensk spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Har meget lite. Har bunnpanne til V8 med slumpen framme som eg skal bruke. og skivebrems som skal monteres bak. Det e vel det meste.

Alt det der eg har i planene er ting eg er på leting etter. Skal ta et par telefoner rundt om å se ka som er å oppdrive. Er også en SUPER opel entysiast i sørreisa som hvistnok skal kunne ha endel Opel stæsj liggende. Kommer ikke på etternavn men Jonny hvertfall

 

hjelper lite med bare jhonny ;p

-03 Opel Signum

-00 Opel Astra

-89 Opel Kadett Cab Gsi

-77 Opel Commodore B

-77 Opel Commodore B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prosjektet blir parkert om ikke så lenge regner eg med. Skal hente meg Calibra 16v om ikke så lenge. Kanskje man får tid til på holde på med bilen da. Litt vanskeli å bygge om en bil som e i dagli drift :<

98 Opel Omega mv6 stv (bruksbil)

82 Opel Commodore C 2,5s LUXUS + delebil (latmanssprosjekt)

67 Ford Fairlane 500 Sedan 302cc

X 75 Opel Ascona A 1,6s Voyage - solgt

X 91 Opel Calibra 16v - svensk spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ser du holder på med ett commodore prosjekt. Det går faktisk greit å godkjenne disse bilene med v8. Men det er bremser som er viktigst for å få det godkjent. En annen anbefaling er å bruke en Ford smallblock 8er. Disse har fordeleren forran på motoren, og ikke bak som på Cheverolet motorene. For å få grei plass til en Gm 8er må du bygge om torpedoen. Men enklest av alt er jo en Opel 6er. Lykke til videre med projektet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

tssssss for noen ammatører dokker er ....kom ska onkel max fortelle ka som må gjøres...i bergen ligger ett firma som heter blomdal opel høgg gjør ett søk i 1881 og søk etter nummeret der så spør dere etter frank...så spør du han ka du gjør for og få godkjent commodoren din med v8 han hadde en godkjent commodore b med 1200 hk i.....han vet ka som må til og han er stinn i deler til disse bilene.såg lengre oppi tråden her att noen manglet lister gjør det samme ring 1881 spørr etter nummeret til blomdal opel høgg i bergen og deres sorger forsvinner fortere enn du får sagt opel hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår