Gå til innhold

Mitt Commodore Prosjekt.. delebil på plass....

Ranger emnet


nazComm

Anbefalte innlegg

er helt riktig at det er stein arne lindvall som bygde og godkjente denne REKORD D'n. og det var faktisk han jeg pratet med når det gjaldt 8er i commodoren min, og kom med tipset til meg om å bruke ford motor. han er riktig mann å prate med om slikt tror jeg. er skuffet over blomdal når det gjelder deler til eldre opel. hadde akurat en tlfsamtale med en kar fra bergen som trengte en mellomaksel til rekord d, og virket ikke som han kunne få det fra blomdal i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

etter å ha kjørt calibra siden februar så har eg begynt å savne commodoren igjen, så nå er det mulig at eg skal hente meg en delebil som er komplett med drivverk og en 3l 12v og en getrag kasse. som eg bare fyrer over i min. menst i mellomtiden når min er i bruk så bruker eg delebilen til å eksperimentere v8 festing og det der tullet osv :D

98 Opel Omega mv6 stv (bruksbil)

82 Opel Commodore C 2,5s LUXUS + delebil (latmanssprosjekt)

67 Ford Fairlane 500 Sedan 302cc

X 75 Opel Ascona A 1,6s Voyage - solgt

X 91 Opel Calibra 16v - svensk spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

ja-a, nå skjer det ting i gården. Har fått ordna meg delebil som eg skal hente om litt over en uke. Er en Commodore med en 3,012v og bakakslingm med sperra diff. så når eg henter den så skal eg ta alt det over fra delebilen til min :)

 

Har også fått tak i ny grill (uten skader) som eg har montert på, og kjøpte igår 2 fjærtårn framme til 250kr stk. Orginale GM deler faktisk. en handel eg e fornøyd med:D

 

Så om over en ukes tid så vil denne tråden bli aktiv igjen.

98 Opel Omega mv6 stv (bruksbil)

82 Opel Commodore C 2,5s LUXUS + delebil (latmanssprosjekt)

67 Ford Fairlane 500 Sedan 302cc

X 75 Opel Ascona A 1,6s Voyage - solgt

X 91 Opel Calibra 16v - svensk spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja litt muggen i tårna ja. men lite for å være gammel opel liksom.. kjøpte sånn "just in case" om det e helt for jævli å rette opp bare. hvis de holder så kan eg jo selge de for samme sum ;)

98 Opel Omega mv6 stv (bruksbil)

82 Opel Commodore C 2,5s LUXUS + delebil (latmanssprosjekt)

67 Ford Fairlane 500 Sedan 302cc

X 75 Opel Ascona A 1,6s Voyage - solgt

X 91 Opel Calibra 16v - svensk spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja litt muggen i tårna ja. men lite for å være gammel opel liksom.. kjøpte sånn "just in case" om det e helt for jævli å rette opp bare. hvis de holder så kan eg jo selge de for samme sum ;)

98 Opel Omega mv6 stv (bruksbil)

82 Opel Commodore C 2,5s LUXUS + delebil (latmanssprosjekt)

67 Ford Fairlane 500 Sedan 302cc

X 75 Opel Ascona A 1,6s Voyage - solgt

X 91 Opel Calibra 16v - svensk spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Angående V8... Om du kontakter SFOOR eller BT (?) og forteller at en original gammel V8 ikke har noe mer drag enn en 3.0 24v, og sammenlikner effekten, bør det vel ikke være noe problem å få det godkjent.

 

Har sett at det er gjort på forumet før.

 

 

Hjelper lite siden BT krever papirer på motor fra AmCar norge...

 

Jeg har en chevy 305 motor jeg skal bruke i en Commo-A (som er godkjent med 3.0 24v fra før). problemet med v8 er dreimomentet... min 8'er har bare 145 HK, men 331 NM, altså 31 NM mer en det som er lovlig ifølge papirene fra Opel Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper lite siden BT krever papirer på motor fra AmCar norge...

 

Jeg har en chevy 305 motor jeg skal bruke i en Commo-A (som er godkjent med 3.0 24v fra før). problemet med v8 er dreimomentet... min 8'er har bare 145 HK, men 331 NM, altså 31 NM mer en det som er lovlig ifølge papirene fra Opel Norge...

 

så lenge alt blir gjort skikkeli med bremser og understell så er stort sett alt mulig.. BT krever dokumentasjon på ting og tang.. men det går også an at man får de til å se på den.. så trengs det ikke dok.. tror det er nevnt i paragraf 7 et sted :P

98 Opel Omega mv6 stv (bruksbil)

82 Opel Commodore C 2,5s LUXUS + delebil (latmanssprosjekt)

67 Ford Fairlane 500 Sedan 302cc

X 75 Opel Ascona A 1,6s Voyage - solgt

X 91 Opel Calibra 16v - svensk spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår