Gå til innhold

sivil politi

Ranger emnet


Aleksander

Anbefalte innlegg

Samme her. Det lukter BULLSHIT :-)

 

tok bilde av den igår. di som vil ha bilde av den kan sende meg en pm så sender jeg en mms.

 

så kan dere ta en ny vurdering på hva som er bs å ikke :P

2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs

1987 golf 1 cab

1991 corrado g60

1979 volvo 242 gruppe A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Postbiler er vel like skumle de som politibiler?

Er redd politibiler, postbiler og drosjer.

Hvor mange ganger det har kommet en jævla postbil sprettende ut på veien fra en eller annen sidevei, så jeg har måttet vrenge over i motgående felt for å ikke kjøre rett i ræva på jæveln.

 

Så det kommer vel på det samme hvilken av disse bilene som blir benyttet...forholder meg avventende til alle.

 

(friskt i minne en 50-tonns gravemaskintransport, og postbil som kutta svingen sånn at det ikke ble plass til lastebilen)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Var seriøst ja, takk for svar.

 

Det er flere enn sivilt politi som har to antenner. Det kan for eksempel være mobiltelefonantenne. Det kan også være at man har montert på ei ekstra antenne for å få inn politiradio :) Så kan jeg tenke meg et eksempel til, som ikke er så vanlig, men jeg kjenner noen som er med i Røde Kors-hjelpekorps, og de har samband i sine privatbiler for å kunne høre på nødnettet ifm hjelpeaksjoner.

 

Det er imidlertid såpass få som har to antenner, at det kan være verdt å ta en ekstra titt dersom du ser en bil med to antenner. Andre måter å oppdage sivile politibiler på, er for eksempel:

- man kan skimte blålys i grillen

- 1000-metere (mange sivilbiler har dette)

- sotede bakvinduer

- blålys kamuflert som bremselys i bakvinduet (du kan se at disse "bremselysa" ikke lyser når det bremses, selv om de standardmonterte bremselysa lyser)

- flere "bombrikker" ved førerspeilet (mange sivilbiler har slike brikker til f.eks. garasjen på politistasjonen, i tillegg til Autopass-brikka)

- GPS, Police Pilot, samband i bilen

- bilen ligger i høyre felt, men legger seg "diskret" ut et par hundre meter bak deg etter at du har kjørt forbi, og blir liggende der

- normalt sett en vanlig og anonym bil, svært sjelden gamle skranglekasser eller stylede rånebiler - men det hender også at de "gjemmer" seg i slike

 

Flere som har gode tips om hvordan man kan oppdage onkel i sivilbilen sin?

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok bilde av den igår. di som vil ha bilde av den kan sende meg en pm så sender jeg en mms.

 

så kan dere ta en ny vurdering på hva som er bs å ikke :P

 

knoff: HAR DU SNART TENKT Å VISE OSS DET BILDET? Eller var det bare noe piss du fant på?

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det går to passe rå R-sykler mellom Oslo og Østfold. E6 og E18 er ikke trygge lenger. Tror den ene er en Kawa, grønn av farge.

Østfold-politiet har også en Saab 93/95 cab (sort) og en Impreza.

 

Synd det er slutt på tidene med Volvo 740 med mørke ruter og 19 antenner...

Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår