Gå til innhold

Startproblemer AX


aavar

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har litt problemer med en bil her.

Bilen er en Citroen AX (sikker 1,0 eller 1,1) 1994 (tror jeg) modell.

 

Da jeg skulle ut å kjøre her en dag så klarte jeg å kvele bilen rett etter at jeg hadde startet den.

Når jeg skulle starte den på nytt så fikk jeg ingen reaksjon.

Da jeg hadde fått summet meg så fant jeg ut at følgende skjer.

Alt elektrisk (utenom at bilen ikke starter. Startmotoren spinner ikke heller) fungerer helt fint. Men hvis jeg bare vrir nøkkelen nesten i startposisjonen så kommer det en alarmlyd (sånn type elektrisk sirenealarm).

Og når jeg prøver å starte bilen så lyser varsellampen for tenning/injection.

 

Vi prøvde også å starte med startkabler, med samme resultat.

Når vi prøvde å dra bilen igang så startet den helt fint.

Og etter at vi hadde kjørt en tur så prøvde vi å starte den vanlig. Da startet den helt fint, men på andre forsøket så fikk vi samme resultat som over.

 

Er det noen som vet hva det kan være?

Jeg lurte på om det kanskje var et rele som var gåent?

 

MVH

Aavar Magnus Stava

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har litt problemer med en bil her.

Bilen er en Citroen AX (sikker 1,0 eller 1,1) 1994 (tror jeg) modell.

 

Da jeg skulle ut å kjøre her en dag så klarte jeg å kvele bilen rett etter at jeg hadde startet den.

Når jeg skulle starte den på nytt så fikk jeg ingen reaksjon.

Da jeg hadde fått summet meg så fant jeg ut at følgende skjer.

Alt elektrisk (utenom at bilen ikke starter. Startmotoren spinner ikke heller) fungerer helt fint. Men hvis jeg bare vrir nøkkelen nesten i startposisjonen så kommer det en alarmlyd (sånn type elektrisk sirenealarm).

Og når jeg prøver å starte bilen så lyser varsellampen for tenning/injection.

 

Vi prøvde også å starte med startkabler, med samme resultat.

Når vi prøvde å dra bilen igang så startet den helt fint.

Og etter at vi hadde kjørt en tur så prøvde vi å starte den vanlig. Da startet den helt fint, men på andre forsøket så fikk vi samme resultat som over.

 

Er det noen som vet hva det kan være?

Jeg lurte på om det kanskje var et rele som var gåent?

 

MVH

Aavar Magnus Stava

Er jo muligens ett rele som er slitent? siden det funker av og til og av og til ikke? Begynner å bli dårlig. For bensinpumpen kanskje?

Eller dårlig kontakt. De ett og ett relee ut og spray med sånn kontakt spray som svetter vekk av seg selv og sett de på plass igjen. Kanskje det er noe irr på kontaktene?

Mads.

*Skoda Octavia vRS - 2010
*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår