Gå til innhold

Så var det min tur :/

Ranger emnet


R3dnax

Anbefalte innlegg

har snakket med dem, og fikk følgene svar:

Hei

Vi har dessverre ikke denne girkassen på lager for øyeblikket.

Vi kan levere overhalt girkasse med 1 års bytterett/garanti.

Pris på denne er kr. 22 000,- inkl.mva

+ PANT

 

håpet jeg skulle finne noe billigere enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Er det grisekjøring som er synderen her eller ryker "alle" kassene på 6N? Inkl de små motorene og?

 

De små motorene er skuddsikre

 

Kassene derimot er laget for å tåle maks 155nm, og det er jo ikke all verden.

 

Problemet er som regel at simringen på inngående aksel på sjalter lekker litt olje, og at 5.gir ligger høyt i kassen og får lite smøring.

 

Kassene er egentlig den samme som 4.gir kassen. Tar du fra hverandre kassene, ser du hvor de har blitt "skjøtet sammen" i støpen

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min røk også, veit det skal være en i stavanger området som overhaler kasser, men husker ikke hva han hetter, han var relativt billig. Snakk om et par tusen for jobben, og et par tusen for deler. Om den ikke er helt død.

 

Da min røk, ringte jeg til alle hoggere i norge omtrent, ingen hadde noe som helst. Endte te slutt opp med gedsted autoopphugg i danmark. Der fant jeg en med kode czg som min kode var, til 5500 dk. Denne leverte dem gratis i hanstholm, og fjordline cargo tok denne med seg til Haugesund. Så ville nok hørt med gedsted var jeg deg. Norsk bildelesenter har jo svimlende priser på dette. Anbefaler deg foresten å bytte clutch når du bytter kasse, for da har du allerde nede alt som skal ned for å bytte den, så blir minimalt med ekstra penger for jobben.

96 mod, Polo 6N, Colour Concept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De små motorene er skuddsikre

 

Kassene derimot er laget for å tåle maks 155nm, og det er jo ikke all verden.

 

Problemet er som regel at simringen på inngående aksel på sjalter lekker litt olje, og at 5.gir ligger høyt i kassen og får lite smøring.

 

Kassene er egentlig den samme som 4.gir kassen. Tar du fra hverandre kassene, ser du hvor de har blitt "skjøtet sammen" i støpen

Hmm, mulig jeg misforstår men jeg lurte på om de små motorene klarer å ta knekken på girkassene :) Går ut i fra at hvertfall 1,0 har langt under 155 nm (sikkert under 100 og:P), men hvordan er det med 1,3/1,4?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en 1,4 ibiza. helt samme møkka. kom en romle lyd og etter 200m kom et smell. kulelagere på hoved akselen i kassa som røyk. fikk av kassa som det første større mekaniske inngrepet jeg noen gang har gjort. fikk delt den,slipt lager skålene og kjøpt nye lager. i deler kom det på rundt tusen lappen.. Var INGEN! kasser i europa til min når den røyk. lette i 2 mnd! uaktuelt for meg å betale 20000 pluss pant for kasse..

 

1 mnd senere røyk reg reima tvert av, så absolutt alt på den bilen hadde jeg ifrahverrandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår