Gå til innhold

Poloering av svart bil.

Ranger emnet


Megamann89

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk. Men er ikke den Meguiars Gold Class Car Wax Liquid og Meguiars NXT Generation Tech Wax nesten det samme. Er den Meguiars Gold Class Car Wax Liquid en Deep crystal polish og den Meguiars NXT Generation Tech Wax En Deep crystal Carnauba wax eller er det jeg som har misforstått ?

 

NXT har rens, det mener jeg ikke GC har,

 

Gold Class LW er en type, Deep crystal polish en annen, NXT en type og Deep crystal Carnauba wax en annen. Ikke de samme produktene, men du trenger ikke alle.

 

NXT gen tech wax med Gold Class LW over er vel en god kombo

 

Cyclo padsen passer rett på den med 2 hoder, pass på å kjøre litt tempo på maskinen, da er den mere stabil å bruke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det riktig hvis jeg

 

Vask godt

 

Tørk bilen med water magnet

 

Clay bilen

 

Gå over bilen med Meguiars #83 Dual Action Cleaner/Polish

 

Rens lakken med Duragloss Polish & Cleaner (PC) #101

 

Poler med Meguiars Gold Class Car Wax Liquid

 

Beskytt med 16 oz. Meguiars #21 Synthetic Sealant

 

Er det noen annen rekkefølge jeg skal gjøre det på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det riktig hvis jeg

 

Vask godt

 

Tørk bilen med water magnet

 

Clay bilen

 

Gå over bilen med Meguiars #83 Dual Action Cleaner/Polish

 

Rens lakken med Duragloss Polish & Cleaner (PC) #101

 

Poler med Meguiars Gold Class Car Wax Liquid

 

Beskytt med 16 oz. Meguiars #21 Synthetic Sealant

 

Er det noen annen rekkefølge jeg skal gjøre det på ?

 

Vask godt, tørk og clay.

Rens med M83

poler/rens med m80

poler m07 og seal med m21 f.eks

 

M07 er rein polish, null rens, bare et produkt som funker på lakken på samme måte som fuktighetskrem gjør på din hud. Tilfører oljer får å få tilbake glans.

 

ikke noe vits å polere med Gold Class Liquide wax, da dette bare er voks, klarer seg i haugetall med m21 som sealer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare meg når det er best og bruke maskin og hva slaks padder til hva. Når er det best og bruke mikrofiberklut ?

er M83,M80,M7 og M21 . Lette produkter å jobbe med ?

 

Alle disse produktene kan brukes får hånd, men ved bruk av maskin på M83 og M80, da En DA-maskin, f.eks clas ohslon sin tohodet maskin med cyclopadder, vil du få et bedre resultat. Såklart fort gjordt å gjøre ting værre, hvis man ikke tar seg tid til å håndtere maskinen.

 

Men over til padder, M83 kan brukes på oransje og grønne padder fra Cyclo, samme kan også gjøres med M80...

Oransje padder er hardere enn de grønne, og renser derfor bedre enn grønne. Så får å finne ut hva som funker best lønner det seg å teste ut det minst agresive først. I denne situasjoenen vil det si M80 med grønne puter, hjelper ikke det så kansje m80 med oransje puter funker, osv...

 

Nårdet gjelder m07 og m21 så bruker jeg stort sett hånd på dette, men kan også brukes i combo med maskin, og da hvite Cyclo puter.

 

M07 jobber med på et og et panel, og skal ikke tørke, mens m21 som er sealer skal legges på hele bilen, tørke med en herdetid på 2 timer, før den så kan tørkes av med microfiberklut.

 

 

Håper dette hjalp noe, bare å fyre løs hvis du har nye spm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår