Gå til innhold

Mest power for penga i 3 gen Camaro?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Tenkte bytte ut den slappe LG4-305 cid som sitter i camaroen. Hadde tenkt og putte nedi en 350cid(big block vrir vel bilen i filler:-/)

Men det store spørsmålet er hva som lønner seg. Ser en får kjøpt fks en 290hk 350cid til rundt 20 lapper(Minges),men den 305 jeg har nå skal vistnok yte såpass iflg denne oppskriften som jeg har på min.http://www.goingfaster.com/spo/carcraft325hp305.html

(jeg har World Products S/R Torquer toppene osv). Ser også at på E-bay finnes det ferdige motorer med rundt 400hk til 3500usd( ca 28000nrk ink moms/frakt)Men går vel også an å trimme "Minges" motoren mer? Noen som har kjøpt en slik? Eller er det andre forslag? Øvre grense ang kroner blir får min del rundt 30 lapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Greia er vel å smurfe på http://www.nitroz.se å vente til rett motor til rett pris dukker opp...

eller...hmm....

 

Muligens Slegga skal selge sin Chevell 350 med darttopper og masse godis... Da han skal oppgradere til slikkelig motor i vinter :D

 

http://www.kimorjan.net/torstein/Forum/viewtopic.php?t=13&start=165&sid=40027a1eef3c32c4f7bcc42e05ad47ae

 

Har snubla over ett gjeng 502,572, 454 til hyggelige priser nå...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mulighet er å kjøpe en overhalt 350 short block som et utgangspunkt. De får du for 900$

Så kompletterer du den med f.eks dette:

http://www.sdparts.com/product/SD8060RAAG/UpgradedVortecHeadKitRollerEdelbrockPerformerRPMAirGap.aspx

 

Pluss en passende kamaksel som vil koste ca 250$

 

Dette skal kunne gi deg tett oppunder 400hk.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mulighet er å kjøpe en overhalt 350 short block som et utgangspunkt. De får du for 900$

Så kompletterer du den med f.eks dette:

http://www.sdparts.com/product/SD8060RAAG/UpgradedVortecHeadKitRollerEdelbrockPerformerRPMAirGap.aspx

 

Pluss en passende kamaksel som vil koste ca 250$

 

Dette skal kunne gi deg tett oppunder 400hk.

 

Ja...

Men da er det oppe i 2250 dollar...

Å detta kommer IKKE gratis til landet og postkassa...

+++++ alle de smådelene som videre trengs for at detta skal funke..

pakningsett, fordeler, ledninger, plugger,forgasser diverse,diverse, nye headers bør vel også på plass, så isteden for å gjøre som strutsen å stikke hode i sanden er det veldig greit å sette opp ett rejelt regnestykke, prøve å få med seg smitt og smule og så... finne flere alternativer å se hva som passer best..

 

 

Men du har greie topper, og med gjennomgang av hva du har og kanskje naboene har slengende i garagene sine, så kan du få til en bra og billig løsning...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...

Men da er det oppe i 2250 dollar...

Å detta kommer IKKE gratis til landet og postkassa...

+++++ alle de smådelene som videre trengs for at detta skal funke..

pakningsett, fordeler, ledninger, plugger,forgasser diverse,diverse, nye headers bør vel også på plass, så isteden for å gjøre som strutsen å stikke hode i sanden er det veldig greit å sette opp ett rejelt regnestykke, prøve å få med seg smitt og smule og så... finne flere alternativer å se hva som passer best..

 

 

Men du har greie topper, og med gjennomgang av hva du har og kanskje naboene har slengende i garagene sine, så kan du få til en bra og billig løsning...

 

Ja, dette var et skikkelig detaljert forslag med "smitt og smule" og kostandsramme og hele greia.:uhhmmwhat?:

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette var et skikkelig detaljert forslag med "smitt og smule" og kostandsramme og hele greia.:uhhmmwhat?:

 

det var ett svar til ditt innlegg om , bare å bestille, si og så,

Koster bare ca.2250 dollar

 

Å etter mine kjappe regnestykker så havner vi kjapt over de 30 lappene som er nevt av trådstarter...eller??

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjentar: Jeg fremstilte IKKE mitt forslag som noe komplett regnestykke. Antakelig er det kun du som har misoppfattet det sånn.

Og trådstarter hadde kanskje lært mer om du hadde forholdt deg til hans opprinnelige spørsmål istedenfor mobbe andres innlegg?

 

Om mitt forslag kommer over 30 lapper er bl.a avhengig av hva han har fra før og hva naboer og venner måtte ha slengende i sine garasjer, ikke sant? En kombinasjon av mitt og ditt forslag så og si? Så hvorfor gå ut med flagget så jævla høyt å strø om deg med lamme fraser om strutser med hodet i sanden osv? Siden du er så inni granskauen kunnskapsrik kan vi kanskje likesågodt gjøre om navnet på tråden til "Spør Bead Lock" eller noe slikt?

 

Å raske sammen topper og kammer fra velmenende venner og naboer som du antyder er gjort før av utallige byggere som har endt opp med 140 hk motorer.

Spesielt selvutnevnte eksperter som deg burde vite det. Å hanke inn en forgasser her og et par headers der går saktens an. Og pluggledninger får du på Biltema for småpenger.

Men topper og kam (og forsåvidt innsug også) har nesten alt å si. Ikke at bitene må være så innmari high tech, men de må PASSE sammen (og da tenker jeg ikke bare på boltmønstre osv). Det var med dette i bakhodet jeg anbefalte som jeg gjorde.

 

Ja, jeg vet at jeg er kun en smågutt i øynene til Bead Lock og hans like, og det er nok mye sant i det. Men i motsetning til de VET jeg at jeg ikke kan alt.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjentar: Jeg fremstilte IKKE mitt forslag som noe komplett regnestykke. Antakelig er det kun du som har misoppfattet det sånn.

Og trådstarter hadde kanskje lært mer om du hadde forholdt deg til hans opprinnelige spørsmål istedenfor mobbe andres innlegg?

 

Om mitt forslag kommer over 30 lapper er bl.a avhengig av hva han har fra før og hva naboer og venner måtte ha slengende i sine garasjer, ikke sant? En kombinasjon av mitt og ditt forslag så og si? Så hvorfor gå ut med flagget så jævla høyt å strø om deg med lamme fraser om strutser med hodet i sanden osv? Siden du er så inni granskauen kunnskapsrik kan vi kanskje likesågodt gjøre om navnet på tråden til "Spør Bead Lock" eller noe slikt?

 

Å raske sammen topper og kammer fra velmenende venner og naboer som du antyder er gjort før av utallige byggere som har endt opp med 140 hk motorer.

Spesielt selvutnevnte eksperter som deg burde vite det. Å hanke inn en forgasser her og et par headers der går saktens an. Og pluggledninger får du på Biltema for småpenger.

Men topper og kam (og forsåvidt innsug også) har nesten alt å si. Ikke at bitene må være så innmari high tech, men de må PASSE sammen (og da tenker jeg ikke bare på boltmønstre osv). Det var med dette i bakhodet jeg anbefalte som jeg gjorde.

 

Ja, jeg vet at jeg er kun en smågutt i øynene til Bead Lock og hans like, og det er nok mye sant i det. Men i motsetning til de VET jeg at jeg ikke kan alt.

 

jaja.

Skal slutte å blande meg i saker jeg ikke har noe med...:kiss

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm,lite svar og få....

Legger hvertfall inn et bilde av bilen-så får jeg prøvd det:o)CARS022.jpg[/img]

 

Likte bilen din jeg!

Satte sammen en 350 basert på Edelbrock biter her for et par år siden. Sitter i en 86 Camaro og ble en fleksibel og fin motor som har bra med kraft på turtall! Basert på Performer RPM topper.

I en gate motor lønner det seg å legge pengene i det som lager effekten.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår