Gå til innhold

18Kroner per Liter!!!

Ranger emnet


Cordi

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Snart har de fleste kun råd til å kjøre moped. Er enig i den første linken. Er ikke bare å ta bussen. Her hvor jeg bor går bussen annehver time. Og jeg kommer meg ikke direkte til jobb med den.

 

Det burde vært gjort noen tiltak i industrien også for å få ned utslippene. Der er det mye forurensing. Alle kan ikke sykle til jobben.

 

Men påstander og forsøkt på å legge avgifter på bilistene er ikke noe nytt her i landet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp det som er problemet. Folk i by bor såpass sentralt at de har andre valg enn kollektivtrafikk. Resten av befolkningen bruker bil fordi de er AVHENGIGE av å bruke bil. Det handler ikke om å velge å la bilen stå. Noen MÅ bruke bil og jeg skjønner faen ikke at de som styrer det her ikke tenker sånn. Er dem helt blåst i nøtta?

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp det som er problemet. Folk i by bor såpass sentralt at de har andre valg enn kollektivtrafikk. Resten av befolkningen bruker bil fordi de er AVHENGIGE av å bruke bil. Det handler ikke om å velge å la bilen stå. Noen MÅ bruke bil og jeg skjønner faen ikke at de som styrer det her ikke tenker sånn. Er dem helt blåst i nøtta?

 

Ja...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah! Jeg flirer så jævlig høyt nå! Hvordan kan de i det hele tatt VURDERE og lage ett utsagn som "6 av 10 nordmenn vil betale 18,- literen", når de knapt har spurt 1000 mennesker?!?! Den dagen 1000 nordmenn snakker den samlede stemmen for hele Norge, går jeg og legger meg. Men igjen; er ikke det akkurat det Stortinget skal gjøre, men som har havnet på flate ræva gang etter gang etter gang?

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedet for statistikk tatt fra 1085 Sv'ere på beste vestkant og klaging fra oss... Kanskje vi skulle ta en ny avstemning à là EU-avstemningen. Altså en folkeavstemning,med et krav om minimum 70% oppslutning for at det skal gjelde. Valgmulighetene er da 4 stk på avstemningen:

 

1: 35 spenn literen for bensin og sett for guds skyld opp prisen på E85 og LPG til det samme sånn at vi redder miljøet,vulkaner slipper jo bare ut varm tropeluft,og andre land forurenser jo ikke. Engangsavgiften på ny bil og årsavgiftene bør tredobles for å vise at vi er miljøhelter som redder hele verden alene. Biler burde egentlig forbys på Norgesbasis.(Dette man velger hvis man er forvirret i hodet og lever i en politisk miljøboks uten utsikt til resten av verden,sånn som Steinhardt Lem i FIVH).

 

2: Biler (både nye og gamle) helt uten avgifter utover moms,ikke årsavgift/omreg etc. uansett kubikk/hk/vekt/alder og fast max pris på 18 spenn literen for bensin og 10 for E85 (At pumpene da skal opp overalt er et krav).

 

3:E85-pumper over hele landet og bensinpumper med drivstoff til selskapenes utsalgspris,dvs avgiftsfritt. Engangsavgiften øker med 100% og årsavgiften/omreg-avgiften øker med en faktor på 3.

 

4: Alt er avgiftsfritt,men normal skatt fra lønningen din stiger med 10-15%.

 

Laaaaadies aaaand GentleDucks, please pick and choose.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tante land tante land.

Dette er ekkelt. Forskrudde skakke tryner som sitter å styrer dette landet.

Dem tror visst at siden norge har så mye penger er vi et stort land. Men nei. Vi er en liten binders i forhold til resten av verden. Vi slipper ut damp i forhold til andre land

 

Nå må ronketrynene på stortinget skjønne at norge er et langstrakt land med folk sprett over allt.

Dårlige veier og elendig kollektiv som er overpriset allerede.

Vi bor ikke alle i sentrum av Oslo hvor alle uddisene lever av staten og gjir blanke i hva som skjer i dette landet.

 

Vi jobber for pengene og allerede betaler vi HELE 70% av våre inntekter i avgifter! Tygg litt på den dere så skjønner dere hvor skakkt dette landet er allerede.!

 

Blir så utrolig forbanna på slike ting som dette.

 

Forsiden av VG og Dagbladet:

KLIMAVERSTING - Ari Behn I SIN VOLVO XC90 RÅKJØRTE.

 

Utrolig miljøversting ja med helt ny bil spekka med elektronikk og miljøtilbegrensinger.

Og med råkjøring vil det si noen km-t over fartsgrense.

Forbanna aviser som klarer å styre dette landet på trynet.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som norske politikere tror at de gjør en vare BEDRE ved og gjøre den DYRERE :(

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dere at skogbranner utgjør 30% av Co2 utslippene? det er ekstremt mye...

Som hevn skal jeg bruke opp alle sparepengene mine på bensin, som jeg så sprer ut i skogen og tenner på :m'm:

 

Men helt seriøst - hvor er egentlig sammenhengen mellom økte kostnader, og redusert utslipp? De tror vel ikke at noen få kroner i økning av bensinprisen er det som skal til for at folk finner på å slutte i jobb eller å sykle til bussen? (som blir tilfelle for oss som ikke bor midt i byn).

 

Hva med å f.eks. fjerne/halvere engangsavgift på miljøvennlige biler? Jeg hadde kjøpt en miljøvennlig bil, om den hadde vært vesentlig billigere enn en vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tante land tante land.

Dette er ekkelt. Forskrudde skakke tryner som sitter å styrer dette landet.

Dem tror visst at siden norge har så mye penger er vi et stort land. Men nei. Vi er en liten binders i forhold til resten av verden. Vi slipper ut damp i forhold til andre land

 

Nå må ronketrynene på stortinget skjønne at norge er et langstrakt land med folk sprett over allt.

Dårlige veier og elendig kollektiv som er overpriset allerede.

Vi bor ikke alle i sentrum av Oslo hvor alle uddisene lever av staten og gjir blanke i hva som skjer i dette landet.

 

Vi jobber for pengene og allerede betaler vi HELE 70% av våre inntekter i avgifter! Tygg litt på den dere så skjønner dere hvor skakkt dette landet er allerede.!

 

Blir så utrolig forbanna på slike ting som dette.

 

Forsiden av VG og Dagbladet:

KLIMAVERSTING - Ari Behn I SIN VOLVO XC90 RÅKJØRTE.

 

Utrolig miljøversting ja med helt ny bil spekka med elektronikk og miljøtilbegrensinger.

Og med råkjøring vil det si noen km-t over fartsgrense.

Forbanna aviser som klarer å styre dette landet på trynet.

 

Kunne faen ikke vært mer enig, irritabelt hele greia. :(

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hevn skal jeg bruke opp alle sparepengene mine på bensin, som jeg så sprer ut i skogen og tenner på :m'm:

 

Men helt seriøst - hvor er egentlig sammenhengen mellom økte kostnader, og redusert utslipp? De tror vel ikke at noen få kroner i økning av bensinprisen er det som skal til for at folk finner på å slutte i jobb eller å sykle til bussen? (som blir tilfelle for oss som ikke bor midt i byn).

 

Hva med å f.eks. fjerne/halvere engangsavgift på miljøvennlige biler? Jeg hadde kjøpt en miljøvennlig bil, om den hadde vært vesentlig billigere enn en vanlig.

Miljøhypen som rir verden benyttes for alt den er verdt, og mere til, for å dra inne mere kr til saten

 

Privatbilen står for 25% av CO2 uslippet fra transportsektoren. Okey, da prøver vi å redusere den med 30% og samtidig tjene på det.

 

Transportsektoren står for ca 5% av det mennesakeskapte CO2 utslippet

 

Det menneskeskapte utslippet står for ca 5% av det totale CO2 utslippet

 

Hvis vi da sier at vi slipper ut 1000 tonn i året, bare for å ta et tall.

 

50 tonn av dette er menneskeskapt

 

2,5 tonn av dette kommer fra transport

 

625 kg av dette kommer fra privatbilen

 

30% reduksjon utgjør dermed ca 187 kg

 

Med andre ord: Av 1000 tonn får vi ved 30 % reduksjon av CO2 utslipp fra våre biler en reduksjon på 187 kg

 

En reduksjon av det totale CO2 utslippet på fantastiske 1,87%(ca)

 

Og en reduksjon på 30% fra privatbiler er ikke gjort i en håndvending..

 

Så la oss alle kjøpe Toyota Prius, verdens mest miljøvennlige bil

 

Det eneste som blir bedre av dette er inntektene til staten

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår