Gå til innhold

En hyllest til Chevrolet Van - Et ikon blant biler

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

faen, dette bordet skulle jeg også hatt:-( driver å skal pusse opp en 90mod chevy aviator:D jaja, sånn er d når man ikke bor på bilforumet, hehehe

 

Hehe... Jeg fikk overlevert bordet i ettermiddag. Ubrukt og fint. Må bygge om foten litt så jeg slipper å borre stort hull i gulvet, men det ser ut til å være en smal sak.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe... Jeg fikk overlevert bordet i ettermiddag. Ubrukt og fint. Må bygge om foten litt så jeg slipper å borre stort hull i gulvet, men det ser ut til å være en smal sak.

 

heldiggrisen:)

da får jeg bare pusse ned bordet mitt da;) d bordet var tøft, for d hadde nesten samme van mønster som på reservehjul lokket mitt:D

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldiggrisen:)

da får jeg bare pusse ned bordet mitt da;) d bordet var tøft, for d hadde nesten samme van mønster som på reservehjul lokket mitt:D

 

Bordet er tøft, selv om kunstneren som er ansvarlig for Van-tegningen burde fått seg ei skikkelig lekse. Selv min gamle Matchbox-modell fra tidlig 80-tall ligner mer på en Chevy enn denne :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bordet er tøft, selv om kunstneren som er ansvarlig for Van-tegningen burde fått seg ei skikkelig lekse. Selv min gamle Matchbox-modell fra tidlig 80-tall ligner mer på en Chevy enn denne :)

 

hehehehe, er ikke alle som er flinke vettu;)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første gang jeg noen sinne kjørte bil, da jeg hadde fylt 16 og kunne øvelseskjøre, var en 1982 modell Beauville, med 5.7 liters V8, en 350 på antatte 250hk, den gikk ihvertfall ganske så godt, la fint igjen blårøyk... savner den bilen, hadde dobbelt 2.5" eksos, hadde go-lyd som kunne hørest over hele nabolaget, og nabolaget bortenfor... :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har vel et forhold til Van på en eller annen måte. Jeg for min del har ikke all verden med erfaring og har ikke "mye peiling" på Van, men jeg har reist mye i en sånn artig diger doning.

Jeg og en kamerat har kjørt Norge rundt i en G20 Beauville og det er 600 mil rundt hele shiten.

Vi har bygd om bilen innvendig slik at den fungerer til langtur. Vi hadde blant annet med; "bredbånd" , og litt skikkelig strøm i form av 230V.

 

Du kan lese mer om bilen og turen på:

http://tur.ravnan.net (her er det flere bilder)

 

Hvis noen er intressert, så skal den selges nå. Ta kontakt på PM hvis det er noe du lurer på

 

Her er et bilde av Van'n :)

torsdag-lordag074.jpg

 

Interior009.jpg

Beklager at den er litt møkkete inni

Zeeker - The Only One

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig Zeeker :)

 

Hvordan synes du vogna var å kjøre? Min G30 med TH400 og diesel er ganske slitsom på lengre turer. Ei girkasse med OD hadde nok gjort susen.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bilen er helt lækker å kjøre. Men personlig synes jeg det blir som å kjøre en "vanlig" bil etterhvert. Men dette har kanskje med hvor mange mil jeg har kjørt og hvordan man blir vant til en bil.

Bilen vår fungerte helt toppers på turen vi hadde og jeg synes ikke det var plagsomt å kjøre langt. Når den la inn overdrive'n og hadde fint driv i 110 så var vi konger,, hehe. + at servoen i bilen vår er helt latterlig lett. Det holder å puste på rattet omtrent, så svinger den. Dette er faktisk litt vondt når man kjører fort og ikke har noe annet å holde i en rattet når svingene kommer farende. Hadde det vært litt motstand så hadde det vært noe å "holdt" i mens du svinger, men slik er det ikke,, (litt innviklet dette, men men)

 

Hvor tung er en G30? Er det noe spesielt å kjøre den i forhold til G20?

Zeeker - The Only One

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bilen er helt lækker å kjøre. Men personlig synes jeg det blir som å kjøre en "vanlig" bil etterhvert. Men dette har kanskje med hvor mange mil jeg har kjørt og hvordan man blir vant til en bil.

Bilen vår fungerte helt toppers på turen vi hadde og jeg synes ikke det var plagsomt å kjøre langt. Når den la inn overdrive'n og hadde fint driv i 110 så var vi konger,, hehe. + at servoen i bilen vår er helt latterlig lett. Det holder å puste på rattet omtrent, så svinger den. Dette er faktisk litt vondt når man kjører fort og ikke har noe annet å holde i en rattet når svingene kommer farende. Hadde det vært litt motstand så hadde det vært noe å "holdt" i mens du svinger, men slik er det ikke,, (litt innviklet dette, men men)

 

Hvor tung er en G30? Er det noe spesielt å kjøre den i forhold til G20?

 

G30'n har en egenvekt med fører på 2695 kg og har en tillatt totalvekt på 3901 kg. Det er store forskjeller i understell og bremser på G30 og G20, noe som gjør at den tyngste av de oppleves mye mer stumpete og stiv. Jeg vil også anta at bakakselutvekslingen er annerledes, og dermed blir det ekstra slitsomt å kjøre langt. Min bil trives best i området 60-80 km/t og det gjør meg til ei bedagelig sinke i trafikken...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

servoen i bilen vår er helt latterlig lett. Det holder å puste på rattet omtrent, så svinger den. Dette er faktisk litt vondt når man kjører fort og ikke har noe annet å holde i en rattet når svingene kommer farende. Hadde det vært litt motstand så hadde det vært noe å "holdt" i mens du svinger, men slik er det ikke,, (litt innviklet dette, men men)

 

Helt supert med lett servo. Hater servoen i 945'en fordi den er så "tung" og selv e350'n er "tung" på rattet, men så var jeg vant med 70tallsservoen i malibuen :) det er jo bare å sette se godt til rette mot døra å slappe av så kan jo svingene bare komme så fort de bare vil :D

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men da er det jo dumt å meisle det inn i ei steintavle på den måten :D

 

ja du sier jo noe dær da;) men d var nå enda litt tøffere en mitt gamle bord, hehehehe

er litt å gjøre med treverket i min van dessverre, menmen

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har ikke noe som helst forhold til gamle Chevy Van'er, men jeg har da hatt ansvaret for en, som russebil (som aldri ble russebil pga C1 og ombyggingskrøll). Dette var en Chevy G30 Sportsvan (?) 79 modell bensin, ombygd med 350 5,7L motor om jeg ikke husker feil.

 

Vi var å henta den hos en Amcar fyr langt oppi jokkemokk (Vestre Ådal!). Bånna lett 150km/t mellom fotoboksa på Minnesund dog :D Men så var tanken over halvtom da vi kom til Hamar da...

 

Jeg hadde vært russ året før (yrkesfag) så da var motivasjonen i hodet mitt ikke helt på topp til et "nybygg", og sammens med 6 andre som ikke helt hadde peiling på opp og ned på en skralleforlenger så ble det til slutt så vi ga F og solgte den til noen "Norway for the 51th state in US" karer fra Sjåk i Guldbrandsdalen, som ombyggingsprosjekt og (håll i ër) 9 lapper tap! Den kosta 17, så da kan dere regne selv. Den skulle brukes til delebil, så det fullt mulig det er den mest påkosta lydissolerte delebilen i Norge.:idea:

 

Nok snakk, her er bilder av hvordan den så ut da vi henta den:

Bilde006.jpg

Bilde015.jpg

Bilde007.jpg

Bilde009.jpg

Bilde012.jpg

Bilde005.jpg

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har ikke noe som helst forhold til gamle Chevy Van'er, men jeg har da hatt ansvaret for en, som russebil (som aldri ble russebil pga C1 og ombyggingskrøll). Dette var en Chevy G30 Sportsvan (?) 79 modell bensin, ombygd med 350 5,7L motor om jeg ikke husker feil.

 

Hvis ikke det duger som forhold til gamle Chevy Vans så vet ikke jeg. Gratulerer, du er tatt opp i klubben gutt :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ålreit, jeg har møtt min store kjærlighet i dag. Dro en svipptur ned til svenskegrensa og tittet på og prøvekjørte bilen jeg linket til litt lenger opp i tråden. For en elskelig skapning. Hvis man ikke føler kjærlighet for denne så er man totalt avstumpet hva biler angår. Bare se på bildene av denne 77-modell Sport Van med rekkesekser, myktgirende automat og original innredning:

 

77Chevy01.JPG

En flott doning i sitt rette miljø. Nemlig stillestående...

 

77Chevy02.JPG

Ingen tvil om at dette er en Chevy Van. Profilen forandret seg ikke mye de 24 årene bilen ble produsert.

 

77Chevy03.JPG

Legg merke til den lekre innfellingen av skiltet

 

77Chevy04.JPG

Frontpartiet er særskilt tiltalende på de eldste utgavene

 

77Chevy05.JPG

Merkene er betydelig mer forseggjorte enn på de nyere utgavene

 

77Chevy06.JPG

Baklysene fører tankene tilbake til ville vesten, til prærien og til cowboys som rir inn i solnedgangen. Bortimot...

 

77Chevy07.JPG

Sidespeilene er godt forankret i døra, men det hindrer ikke enkle reparasjoner av nedre innfesting

 

77Chevy08.JPG

Dashbordet får glattcella til Romerike politikammer til å fremstå som en førsteklasses hotellsuite med egen tjener

 

77Chevy09.JPG

Eksosanlegget minner om en perforert blindtarm, men det kan derimot virke som om noen har rustbeskyttet bilen under. Går sånt an da?

 

Har ekstremt lyst på denne kjenner jeg...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår