Gå til innhold

En hyllest til Chevrolet Van - Et ikon blant biler

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har desverre ingen bilder av familiens gode gamle traver. Men vi hadde en 6.2liter Chev Starcraft 93 modell. Deiligste lyden noen sinne, vi hadde i tillegg for store hjul så den skrapa i hjulbuene når man svingte til høyre. Synes jeg kan også huske at vi hadde 3 seter forran, er dette noe som har forandret seg i forhold til regler i dag? Dette er iallefall 10 år siden, derfor jeg lurer.

 

Jeg håper å kunne kjøpe noe lignende om noen år.

 

Den var forsåvidt helt lik den hvite som er i første posten i tråden her, bare i rød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

her var det lenge siden det hadde vært no liv..

 

min vanhistorie: har alltid hatt sansen for disse bila. men har liksom aldri fått meg til å kjøpe en seriøs en. begynnte med at kompisen mi menga seg med disse når vi var rundt 18. han hadde igjennom tidene, en g20 beauville, 2 dodge maxivaner og en normal dodge (vinrød metalic med hvitt knappeskinn innvendig, hehe.) var så sugen på van den tiden at jeg fikk bytta volvo 144en min i en 74mod camper chevy, men fikk aldri no særlig draget på den, så solgte den til russ med en grei fortjeneste. etter det la drømmen seg på is og det ble en orgie i andre bilmerker, he4lt til jeg kom over en skada tahoe til gibortpris. etter å ha fiksa opp den, begynnte tankene å fly mot van igjen... men pågrunn av leilighetskjøp måtte tahoen selges, og vandrømmen igjen legges på is..men i dag kjære venner... etter mange års venting har jeg endelig fått meg en lenge etterlengetet starcraft.

 

97_1127211296.jpg

 

g30 dessverre, men i ikke så værst stand. (fysak med store vinduer da, men med flatt tak.) 95 mod med 6.5. så nå skal det prosjekteres litt i det små for å få dette til å bli en grei bil å turnere festivaler med i sommer. mener nå at ingen bil blir kul uten ordentlige hjul, men her har jeg null peil. hva er det egentlig plass til på en g30 med starcraft styling? hadde vært kult med noen valser typ 2cm utafor buene, lyst på lund moonvisor med 5orange lamper i, frontspoiler og stige til bakdøra... også litt inntresert i senkinga av g30 som ble nevnt lenger forover her.. bosch dugde foran, men må man lage klosser bak da, eller burde man nøye seg med å fjerne ett fjærblad??

 

felg og dekkdim haster litt...:ratatatat

Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heya folkens, Har altid hatt lyst på Van (spess starcraft må innrømmes) og har endelig kommet i en sittuasjon hvor jeg faktisk kan spytte i en del grunker på å skaffe meg en slik. Er det noen forhandlere som kan annbefalles for annskaffelse av dette? har null peil på motor og bil generelt så jeg er skeptisk til å kjøpe privat hehe

 

Ps! håper ikke dette bryter kjøp/salg reglene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Hm, 4 år siden det har skjedd no her. det var trist :(

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår