Gå til innhold

1970 Chevelle

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg ble også lykkelig eier av en Chevelle for en halv måned siden. Det er en sliten (les rusten) 1970 4-dørs. Nyregistrert i Norge i 1971 med rekkesekser og 3-trinns manuell.

 

Har demontert fronten og bygger om motorfester for en V8 350 med 350 automatkasse. Til vinteren blir det vel rammeløfting, rustsliping og sveising og en hellakkering til våren.

2000 Volvo S40 1,8i

1999 Volvo V70 2.0LT

1970 Chevrolet Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I min søken etter likesinnede har jeg faktisk funnet bilder av flere 4-dørs cheveller i Norge. På ebay eller andre steder er den ikke å se. Jeg vet ikke om det tyder på at 4-dørs i usa var ikke-tema eller om det bare ble solgt 4-dørs i Norge som familiebiler.

 

Jeg har enda ikke fått prøvd bilen, men regner med at det blir gromt. :) Gjenstår sluttmontering av shifter, justering av motor og overhaling av bremser før den kan testes ordentlig.

 

Jeg må også bytte alle karrosseri-foringene. Det knirker noe jævli i bilen når den kjøres, så det er nok for det meste metall mot metall i stede for gummiforinger. :(

 

Har du styre- og bremseservo m/skiver? I tilfelle hva?

Min har har ingen av delen, men satser på å bygge om etter hvert.

2000 Volvo S40 1,8i

1999 Volvo V70 2.0LT

1970 Chevrolet Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har titta litt etter karros-deler, og da er liksom 4d ett ikke-tema ja.... Kun deler for 2d av hva jeg har funnet. Men men, jeg fixa begge skjermene sjøl.

 

Bremser ja... Jeg har konvertert fra det ene til det andre til det tredje, og nå delvis til det fjerde....

 

Enkleste oppgraderinga er spindel & skiver fra ca 67 Camaro. Og bruke hovedpumpe fra G20 van, da den har samme kalipper forran som Camaro og samme størrelse på pumper bak som Camaro og Chevelle.

Jeg har begynt på neste steg og putta på Corv C5 skiver og kalipper forran på min. Benytter de originale trommel-spindler med hub. Bare dreie ned hub'en littegrann så går skiva rett på. Oxo satt jeg inn lengere hjulbolter, fra 70-ett-eller-annet Corvette. Adapteret mellom spindel og kalipper er bare ett 8mm flattjern med 4 hull i! Så ikke bruk fra C4, da den må festes anderledes.

Benytter fortsatt hovedpumpe fra G20, men detta gir litt for mye bremser bak. Skal prøve med sånn Wilwood-ventil, men da må jeg bytte ut bremserøret bakover med ett på 8mm istedet for i tommer. Skiver bak blir det nok engang ja.

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 2 months later...
Jeg ble også lykkelig eier av en Chevelle for en halv måned siden. Det er en sliten (les rusten) 1970 4-dørs. Nyregistrert i Norge i 1971 med rekkesekser og 3-trinns manuell.

 

Har demontert fronten og bygger om motorfester for en V8 350 med 350 automatkasse. Til vinteren blir det vel rammeløfting, rustsliping og sveising og en hellakkering til våren.

 

Vintern er snart ferdig jo, du har ikke rørt bilen :D

må stramme opp trur jeg :D

2000 Audi TT 2000 Audi A6

1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90

1967 Camaro RS/SS med LS1 snart..

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel litt for abisiøse mål i forhold til hva fritiden har tillatt i løpet av høsten og vinteren. :(

 

Vi får satse på de mest kritiske områdene slik at bilen kan kjøres til Classic Car-week i Rättvik til sommeren. Telt og kokeapparat i bagasjerommet. :)

2000 Volvo S40 1,8i

1999 Volvo V70 2.0LT

1970 Chevrolet Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Hadde vel litt for abisiøse mål i forhold til hva fritiden har tillatt i løpet av høsten og vinteren. :(

 

Vi får satse på de mest kritiske områdene slik at bilen kan kjøres til Classic Car-week i Rättvik til sommeren. Telt og kokeapparat i bagasjerommet. :)

 

 

Trur jeg må blåse litt støv av denn nå gitt.... :)

Vintern er for døra, fin mekke tid !!

2000 Audi TT 2000 Audi A6

1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90

1967 Camaro RS/SS med LS1 snart..

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår