Gå til innhold

Deep Crystal Step 1 - 2 - 3. Resultater - Bilder

Ranger emnet


Korpulent

Anbefalte innlegg

Jeg vurdere sterkt å anskaffe meg disse produktene:

 

- Deep Crystal Paint Cleaner

- Deep Crystal Polish

- Deep Crystal Carnauba Wax

 

I tillegg har jeg bestemt meg for følgende:

 

- Scratch X

- Quik Clay Detailing System

 

Men er dette "1-2-3 systemet" noe å satse på?

 

Jeg antar at ingen av produktene til Meguiar's er dårlige, men kan det tenkes at noen andre produkter er enklere å påføre/bedre resultat for en er amatør?

 

 

Oppdatering 19.06.07

 

Fikk endelig litt tid til å prøve de nyinnkjøpte produktene i dag. Og det er kanskje ikke showroom resultat, men jeg er utrolig fornøyd. Hadde ganske mye swirls, men etter litt bilpleie er dette sterkt redusert.

 

Lakken har fått litt støv før jeg fikk

Tok bilder etter at jeg har kjørt litt på grusvei, lakken kan derfor virke litt skitten.

 

BTW: dette er en Volvo V40 2001

 

10.jpg

 

11.jpg

Volvo V40 2001 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Meguiars sin forbruker serie er av det bedre som finnes i Norske hyller etter min mening.

 

1-2-3 serien er bra, bare husk at det skal på T-Y-N-T,

 

nr 1 og 2 er på og av dvs ikke tørke og ett og ett panel om gangen.

 

nr 3 skal tørke, kan legges på i lag da den ikke inneholder rens. Pass bare på å la den herde i 12+ timer før neste lag.

 

Fjernes med Microfiber er lettest

 

Clear coat body scrub er et alternativ til nr 1 (Paint cleaner) om lakken er "veldig" dårlig

 

Clay er gull

 

ScratchX på med pad, ikke tørke, gå over samme sted noen ganger om det ikke blir bra, denne tar mye, men seff ikke alt.

 

HUSK TYNT på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ScratchX skal OVERHODE ikke på roterende maskin, den skal bare jobbes godt med på et felt om gangen for hånd og fjernes ASAP (ikke tørke) Og har du brukt EN tube på EN bil har du brukt litt vel mye vil jeg tippe;) ikke rart du sliter med å få det av...

 

polisher til roterende er noe helt annet...Du brenner nesten ScratchXen fast i lakken med Roterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da skjønner jeg litt mer..

Prøvde å tape et lite felt, som jeg gikk over 3-4 ganger med.

Og kun de minste swirlsene forsvant, fortsatt masse igjen.

 

Får man kjøpt Mega Glaze serien i Norge?

Er litt gira på å prøve MG83 og MG21 :)

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner de hos Norsk prol, men er ikke sikker på hvor gira de er mht salg til private, men det er bare å sende de en mail.

 

AutoGeek har det om du vil kjøpe over nett, bra priser.

 

Noen som vet hvor de selger MG serien over disk?

 

Ang ScratchX så tar den mye riper/swirls, men den tar på langt nær alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du kontakt med Thomas, Werner eller Håvard nede på Norsk Prol, er det ikke noe problem å være privat person. Di fikser bare en ordre, og produktene er i posten. (Er forresten ting på gang som vil gjøre dette litt lettere).

De hjelper også med vanlige forbrukerprodukter hvis du ønsker dette også. null prob. Og skulle noen slite med å få tak i noen av dem, så si fra, så setter jeg dere kontakt med dem.

 

Truhaa: MG serien fåes over disk i noen Bilextra butikker, eller du kan kontakte Norsk Prol, Thomas. Og han hjelper deg garantert.

 

M83 Dual Action Cleaner Polish kan brukes på roterende maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Meguiars sin forbruker serie er av det bedre som finnes i Norske hyller etter min mening.

 

1-2-3 serien er bra, bare husk at det skal på T-Y-N-T,

 

nr 1 og 2 er på og av dvs ikke tørke og ett og ett panel om gangen.

 

nr 3 skal tørke, kan legges på i lag da den ikke inneholder rens. Pass bare på å la den herde i 12+ timer før neste lag.

 

Fjernes med Microfiber er lettest

 

Clear coat body scrub er et alternativ til nr 1 (Paint cleaner) om lakken er "veldig" dårlig

 

Clay er gull

 

ScratchX på med pad, ikke tørke, gå over samme sted noen ganger om det ikke blir bra, denne tar mye, men seff ikke alt.

 

HUSK TYNT på

 

 

Danke

 

Tror jeg går for denne kombinasjonen-

Volvo V40 2001 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det er sant som du sier; det er fortsatt swirls igjen.

 

Men tatt i betraktning hvordan lakken så ut før jeg gjorde dette, så er forskjellen enorm.

 

Dette er først gang jeg har tatt i noe annet enn Zalo og biltemasvamp når det kommer til vask av bil, da skjønner du kanskje hvorfor jeg er så fornøyd.

Volvo V40 2001 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår