Gå til innhold

Oljeskifte på gang, hva bør jeg velge?

Ranger emnet


BIG1

Anbefalte innlegg

Hva får deg til kjøpe biltema olje?

Prisen? :doh

 

Er du noen rakketforsker som vet hva som er best eller ikke? Eller er du bare sånn "go with the flow" disse biltema drit?

Bare så det er sagt, biltema er ikke et synonym for driit.

 

5w-50 er nok bedre <3

 

I alle år? trodde den bare kom for et par måneder sia jeg :S bare sett 10w-40 en stund, så 5w-40, og for et par måneder siden 5w-50..

 

Fullsyntetisk altså..

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

billig olje sjenerelt er ikke helt bra. grunnen til at en dyrer olje er dyrere er forde det er dyrer ikke bare og utvinne den men også prosessen og finne ut hvilke tilsetninger som optimaliserer kvaliteten og holdbarhet. smøre efekt, hvor mye varme den tåler og hvor lenge den overlever, tillegstoffer som skal hjelpe til med og holde gamle ventiltetninger og olje-tetninger myke og tett. til den prisen du får olja på biltema til. tviler jeg på at der ligger mye tenking bak.

 

jeg ville valgt Castrol Magnatec

 

mer info om olje og hvorfor olje er viktig

Castrol Norge

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får deg til kjøpe biltema olje?

Prisen? :doh

 

prisen er en ting ja. ser ikke noe annet problem enn det

 

billig olje sjenerelt er ikke helt bra. grunnen til at en dyrer olje er dyrere er forde det er dyrer ikke bare og utvinne den men også prosessen og finne ut hvilke tilsetninger som optimaliserer kvaliteten og holdbarhet. smøre efekt, hvor mye varme den tåler og hvor lenge den overlever, tillegstoffer som skal hjelpe til med og holde gamle ventiltetninger og olje-tetninger myke og tett. til den prisen du får olja på biltema til. tviler jeg på at der ligger mye tenking bak.

 

jeg ville valgt Castrol Magnatec

 

mer info om olje og hvorfor olje er viktig

Castrol Norge

 

nå har det seg sånn at biltema selger statoil olje,

den har man vel kanskje ikke så mye i mot.

så tenkingen tilbiltema er nok bare statoil;)

 

vet at jeg har sagt at castrol er det som kommer orginalt til bmw før, og dette stemmer.

men som jeg har opplevd og mange andre bmw gurur, som har hatt alt som finnes av bmw, sier at dette bare er noe "dritt".

dem jeg har pratet med sier valvoline. jeg opplevde i helgen at castrol oljen ikke var fin til min bmw i hvertfall, der blir det nytt filter og olje med en gang.

castrol er en bra olje, men til bmw, er det ingen som jeg kjenner som greier og annbefale denne oljen til bmw..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

valvoline olje er også bra olje, mobil1 olja er også bra. men styrer lett unna biltema, felleskjøpet og andre lavpris merker. og for alldel shell olje..

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg leste det i bilsport eller lignende husker ikke hvor bare husker og ha lest det.

 

okay skjønner;)

 

jeg skal i hvertfall går for valvoline, er vel de som har mest erfaring med olje.

 

så klart dette er jo et smak og behag område.

alle vill ha forskjellige meninger om dette her.

 

men jeg er i hvertfall ferdig med castrol på mine bmwèr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay skjønner;)

 

jeg skal i hvertfall går for valvoline, er vel de som har mest erfaring med olje.

 

så klart dette er jo et smak og behag område.

alle vill ha forskjellige meninger om dette her.

 

men jeg er i hvertfall ferdig med castrol på mine bmwèr.

 

he he går bra det, jeg kjører pensoil for det får jeg biligere like bra:P

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet at jeg har sagt at castrol er det som kommer orginalt til bmw før, og dette stemmer.

men som jeg har opplevd og mange andre bmw gurur, som har hatt alt som finnes av bmw, sier at dette bare er noe "dritt".

dem jeg har pratet med sier valvoline. jeg opplevde i helgen at castrol oljen ikke var fin til min bmw i hvertfall, der blir det nytt filter og olje med en gang.

castrol er en bra olje, men til bmw, er det ingen som jeg kjenner som greier og annbefale denne oljen til bmw..

 

Det er jo litt spesielt da. kjenner ingen bmw eiere som har hatt dårlig erfaring med castrol. kjenner heller ikke til noen bmw verkster som bruker noe annet en castrol.

"The only workout your getting is stretching the truth and jumping too conclusion"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår