Gå til innhold

Hvordan feste glassfiber på stål.

Ranger emnet


SteffenM2

Anbefalte innlegg

Hei, rett og slett det jeg lurer på er hvordan jeg skal feste glassfiber breddingen min på bilen?

 

Forskjermer er ikke noe problem, men er bak jeg sliter med.

 

Jeg skal kappe ut, ikke vet jeg hvor mye, men regner litt mindere en størrelsen på breddingen.

 

Vil helst unngå popnagler, fordi det syns jeg trekker veldig ned på hele looken til bilen.

 

Men kan jeg evt. poppe de fast, og så sparkle over? Blir ikke dette mye sparkel, som igjen vil gi ujevnheter?

 

Regner med at å glassfibre den fast blir vansklig, glassfiber sitter vel ikke veldig godt på stål?

 

Kan jeg feks. lime den fast? Fått på noe veldig kraftig lim?

 

Takk for svar.

Nissan 200SX Pro serie bil.

1JZ-GTE, Comp turbo, Autronic SM4 +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du bruker "sikaflex, tech 7 eller wurths kleb og tett m/s" blir ikke dette STIVT og vil etter tid sprekke hvis man f.eks skal sparkle igjen kanten.

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hall'a!

 

Jeg bruker Araldit 2015 (epoxy lim) til montering av compositt deler til metall. Matt begge overflatene godt ned og gjør godt rent før man limer.

Det sitter som fan, og man får heller ikke noen fleksing i limfuga. Da er det ikke noe problem med oversparkling etterpå.

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Men igjen står jeg med et lite spørsmåls tegn, fordi skjermen skal på en måte bøyes, slik at den får bredden sin. Altså, nå er den veldig flat, men når jeg skal feste den så skal jeg klemme endene sammen, som gjør at den "buler" ut på midten, dette gjør jo at skjermen vil presse seg ut, og dermed ligge i spenn, vil limet da holde? Hvordan skal jeg klare og få til at skjermen holder seg der mens limet tørker?

 

 

Skru den fast, og da sparkle over etterpå? (ta ut skruene selfølgelig)

Nissan 200SX Pro serie bil.

1JZ-GTE, Comp turbo, Autronic SM4 +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla!

 

Jaaa.. limet holder og vel så det, men ikke sikker på om selve skjermen holder i lengden.

Og ja, du kan skru den fast som du nevner, eller bruke limtvinger inntil limet er herdet ut. Du får starte i en ende og så jobbe deg rundt med innliming.

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla!

 

Jaaa.. limet holder og vel så det, men ikke sikker på om selve skjermen holder i lengden.

Og ja, du kan skru den fast som du nevner, eller bruke limtvinger inntil limet er herdet ut. Du får starte i en ende og så jobbe deg rundt med innliming.

 

Takker!

 

Hvor mye hadde du tatt for jobben? Tenkte å prøve selv først, men vis ikke det blir bra må jeg nok sette vekk jobben. Ca. pris?

Nissan 200SX Pro serie bil.

1JZ-GTE, Comp turbo, Autronic SM4 +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom skjermen står i spenn, så presser du den på plass mens du får en kammerat av det til å varme opp glassfiberen/gelcoaten med en varmluftspistol. Glassfiberen endrer da form, og vil ikke stå i spenn. Har selv gjort dette med stort hell :D

 

 

 

AUUUUUDAAA......!! Ikke bra i det hele tatt..!

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår