Gå til innhold

bmw cs

Ranger emnet


gabbar

Anbefalte innlegg

Hei, er ny på forumet og vurderer å kjøpe/importere en BMW 3.0cs, 2800cs eller 2000 cs fra sent 60-/tidlig 70-tallet.

Jeg lurer på om noen vet hvordan tilgangen på deler til motor og karosseri er? evt hvordan prisnivået er

Pappa har tidligere jobbet som mekaniker for BMW i over 10 år, og regner med at han hjelper meg. Han har ikke direkte erfaring med disse typene, men han har en del erfaring meg feks 1502, 1602, 2002 etc

 

Er det forresten noen som vet om land som er bedre enn andre hvis jeg bestemmer meg for å importere? har sett på mobile.de, men syns at bilene er generelt dyre. Det er ikke stor forskjell på prisen ift sverige feks.

 

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som kan svare?

 

har et nytt spm. Ettersom de fleste bilene, er fra etter 1971, hvordan er det med biler hentet fra tyskland evt sverige, hva angår oppfyllelse av de norske krava fra etter 71?

Er det slik at kravene var ganske like, og dermed vil ikke det være noe prob?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veteran er vel ikke akkurat kostbart å få på skilter i Norge uansett. 2.5, 2.8, 3.0, 3.2, 3.3, 3.5 er samme motortype (M30), disse finnes det en god del deler til.

Karosserimessig vet jeg ikke, men du kan sjekke opp på RealOEM.com Online BMW Parts Catalog og søke etter delenr. på GS Bildeler . Håper dette hjalp deg litt.

 

Mvh

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei, jeg har funnet en BMW 2000C 68-mod. Den står ca 60 mil unna. Eieren av bilen virker som en skrulling, og har hatt bilen i 2 år. Han har aldri gjennomført service iløpet av denne tiden. Han vet heller ikke om når det sist var byttet reg. reim på bilen. Jeg er derfor litt redd for å dra ned og kjøre den opp, i tilfelle reimen skulle ryke.

Har noen noen tips på hva som vil være det enkleste å gjøre, mtp å få bilen til oslo?

jeg har forøvrig ikke bil-henger eller lappen for å frakte bilen...

 

lurer også på hvor jeg kan få tak i reg reim og olje/luft-filter til bilen, uten at jeg har registreringsnummeret på bilen? hvilken type anbefales for bilen?

gs-bildeler og OEM, kan jeg kun søke på nyere modeller

 

på forhånd tusen takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket med far ang. denne bilen, og han mener at det ikke er gummi reg. reim, men kjede. Altså, det skal ikke være noe fare med den...(er det forresten noen måte å finne ut av dette på? hvem kan man spørre om noe slikt)

Men jeg må jo skaffe olje og luftfilter og lugger...dette er vel ikek lagervare hos bmw-forhandlere? noen som vet hvor det kan skaffes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket med far ang. denne bilen, og han mener at det ikke er gummi reg. reim, men kjede. Altså, det skal ikke være noe fare med den...(er det forresten noen måte å finne ut av dette på? hvem kan man spørre om noe slikt)

Men jeg må jo skaffe olje og luftfilter og lugger...dette er vel ikek lagervare hos bmw-forhandlere? noen som vet hvor det kan skaffes?

 

heisann, bra valg av bil! Er 100% sikker på at det er kjede, har akkurat tatt av en sånn topp. Så har vi også en 2800cs og en 3.0csi+ 2 "highnoser" osv osv. Så det er jeg sikker på!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår