Gå til innhold

Den nye Ford Mondeo!

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

Nå vet ikke jeg hvem du har hørt på, men spesiellt god peiling hadde de ikke..

Fra mk 2 97-00 til mk 3 01-06 ble bakhjulsopphenget på stasjonsvogna stort sett beholdt, thats it

 

 

Greit å gjøre litt resarch før man påstår at man har hørt noe

 

Det var en bruktbiltest i bladet Motor som jeg leste når jeg satt å dreit som kom fram til at bremser o.l. var dårlige i forhold til konkurrentene. Men kanskje de hadde et dårlig eksemplar da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

se den nye ford KA som e en fiat 500 i forkledning. tilogme onboard teknologien e fra fiat. spare peng? jaa. lett. alle her har tengt på firstprice produkter en gang i tiden.

til diagnose utstyret til ford, så har dæm gidd ut en egen kabel fra vcm'n til dlc inntaket på bilen. litt inside har man etter etis-ids kurset.. :P

passat 1997 3b

rocky 1985 2L offroad

(x) accord 1988 2.0exi vrak

(x) pug 205 xr 1986 vrak

(x) pug 205 xr 1986 vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

HAHA.. Jeg må le litt når jeg leser denne tråden..

Må bare få sagt en ting:

Insane22 virker til å være en inkompetent idiot...

 

Når det gjelder grillen, så er det klart vi ser likheten... Det er jo bare å ta den ut, snu den øverste delen, sveise dem sammen, bytte ut nettingen, og så snu hele grillen igjen.. Det er det dummeste jeg har hørt at det er n kopi av grillen i Audi..

 

Jeg kikket på bildene som var lagt inn til sammenligning, og ser INGEN likheter..

Ford er Konge-bra..

 

Jeg er forresten enig i at TRE-imitasjonen er møkka-stygg.. Jammen godt vi har Titanium utgavene av Ford...

 

Må også få sagt at jeg har hatt X antall av den første Mondeoen som alle klager så på.. Eneste problemet jeg hadde med noen av dem, var vannpumpen på den ene.. Jeg har hatt flere 2,0 DOCH og 2,0 ZETEC. Har også hatt 2,5 Duratec som ingen av dem har vært noe galt med (bortsett fra vannpumpe)

Har heller ikke hatt andre problemer med dem...

 

Har Etter disse hatt flere andre biler.. MANGE Mondeo MK3 både 1,8 bensin, 2,0 bensin, 2,0 tdci 115HK og 3 stk 2,2 TDCI 155HK. Kongebiler..

 

Etter å ha solgt den førsteMondeo 2,2TDCI, kjøpte jeg en 05 modell Volvo V70 D5. Her gikk girkassa etter bare 100.000km. Dette var helt uakseptabelt, og jeg ba han jeg kjøpte bilen av (Som selger Volvo) om å hente meg en ny en.. Det fikk jeg, med enda mer utstyr, og penere bil.. Her var tannstangen gåen.. Også etter 100.000 km.

Solgte den videre. (etter at de hadde byttet tannstang på garanti selvfølgelig) Kjøpte meg så en Mondeo TDCi igjen.. AAAAHH Deilig bil...

Så ville plutselig kona ha 4x4, noe som er litt vanskelig å få i en Mondeo, hvis man ikke vil tilbake til 95/96 modell..

Vi kjøpte oss da en SE HER!! AUDI A6 2,5 TDI QUATTRO...

Makan til møkkabil skal man lete lenge etter.. Den stod mer på verksted enn jeg hadde den hjemme de få månedene jeg hadde den.. Jeg har aldri kostet på en bil SÅÅ mye på så kort tid før.. og BARE i drittdeler som jeg aldri har byttet på en Mondeo noen gang..

Denne hadde jeg håpet å få solgt så langt bort som overhodet mulig, men det gikk dessverre ikke.. INGEN ville ha slik bil.. Så den ble solgt til en i nabolaget som syntes bilen var knallfin, og hadde lyst på 4x4.

Han visste at jeg var misfornøyd med bilen, så han kjøpte den uten noen form for garanti for å si det slik.. Han sliter også med møkkabilen.. Heldigvis, så var det jo garanti på visse ting som ble byttet når jeg hadde den, og som måtte byttes igjen etter han fikk den..

 

Ihvertfall, så fikk jeg kjøpt meg en Mondeo TDCi igjen etter denne AUDA'en, og ble igjen strålende fornøyd..

Dette var en 04 modell Ghia X tiptronic. (130HK)

Jeg liker egentlig ikke automat, så derfor reiste jeg på auksjon og kjøpte meg 2 stk Politibiler.. Mondeo 2,2TDCi titanium.. Utvendig var de selvfølgelig stygge som juling, men etter hellakkeringer ble de strøkne som bare det.. Ingen problemer med dem..

 

Og igjen, så hørte jeg på kona mi som nå ville ha seg Ford S-max.

Da gikk turen til Bergen for å kjøpe ei drosje som har gått 200000, og bilen går som ei klokke.. Drøm å kjøre, og henger som LIM på veien i svingene.. Den er helt RÅ på kjøreegenskaper.. Den blir ikke byttet ut med det første...

 

ALTSÅ er min konklusjon at Audi er en møkkabil med masse problemer, og FORD er kongebil..

 

Engang Audi, Aldri mer Audi..

Engang Ford, ALLTID Ford..

 

Takk.

2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil)

2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spørs det om man foretrekker å leke storkar med andres penger eller man foretrekker å kjøre litt mer nøkternt og betale selv..:tannløs:

 

http://www.bilsport.se/news.php?id=70782

 

Litt dumt å disse Ford når man selv har Volvo om dagen. Ford som konsern går underskudd, og når man ser på all dritten de driver med i USA. så er ikke det det minste rart... Men Volvo sto for over halvparten av det totale underskuddet til Ford Motor Company...

Tror ikke Volvo hadde overlevd lenge uten en rik onkel i USA gitt

 

Men for all del, Volvo er noe av det bedre det. Ingen er feilfrie, men bare Audi har A6.....:pimp

Endret av Mondeo

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Mange biler ligner på hverandre ja. Slik er det og har alltid vært slik.

Ser det har blitt diskutert i tråden her at Ford med siste generasjon Mondeo "hermer" etter Audi. Det er vel ikke jeg helt enig i men, fordi Ford`s "kinetic" design er litt særegent.

 

Men apropos "herming". Fordi nå har vel Ford hatt kjempesuksess med siste generasjon Mondeo, og når man ser på Opel Insignia, som nærmest er avgjørende modell for Opel`s videre eksistens uten mektige GM i ryggen, så er det nesten påfallende hvor mye den ligner. De har jo til og med rappet lykte designet til Ford.

 

Ellers så jeg etter en test i Vi Menn Bil, at de ble så begeistret over kvaliteten, karosserisammenføyninger, osv. på nye Mondeo at de ville sammenligne den med premium merkene Mercedes, Audi og BMW ved en seinere anledning. Ikke verst til å være en Ford, hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd denne mondeo'en og syntes det er en helt OK bil, men ikke noe mer enn det.

 

Ser ut som mange av de som kjøper disse bilene, bare kjøper en bil fordi den er rimelig osv, ikke for at de er videre bil intr.

 

Syntes mondeo'en og ford generellt virker som det er det samme som går om-om-om igjen, bare facelift og små endringer..

 

Har vel ikke skjedd all verden på motorfronten når det gjelder ford vel?

Forje generasjon mondeo blir jeg dårlig av og bare tenke på, bare navnet mondeo generellt, men det er klart at den nye mondeo'n har blitt bedre..

 

Men den er alt for vanlig for min del, for lik alt annet (møkk) de før har hatt.

 

Men håper denne vil løfte ford's generelle rykte litt bedre etter div problemer med rust med.mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes mondeo'en og ford generellt virker som det er det samme som går om-om-om igjen, bare facelift og små endringer..

 

..

Ha Ha. Eneste som er likt fra forrige modell er 2,0 bensinmotoren og navnet. Skikkelig facelift..

 

Alltid like moro med folk som ikke har peiling, men bare later som

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha Ha. Eneste som er likt fra forrige modell er 2,0 bensinmotoren og navnet. Skikkelig facelift..

 

Alltid like moro med folk som ikke har peiling, men bare later som

 

Jeg sa ikke at det ER det, men får en følelse av det når jeg kjører bilen..

Men alle er ikke like, er ikke noe direkte merke frelst heller, bare sier min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår