Gå til innhold

Volvo 240, Harry VS Clean

Ranger emnet


DaButcher

Hva er best av clean eller harry 240?  

270 stemmer

  1. 1. Hva er best av clean eller harry 240?



Anbefalte innlegg

  • Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ikke sant? det er her vi snakker historie, noe å være stolt av, synd det ikke er mange som vet at 240 gjorde det sterkt i motorsport på 80-tallet..

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er rett og slett å tråkke på disse grp.A bilene og deres sjåfører og skapere det noen presterer å gjøre med disse gamle volvoene..mulig jeg ble litt patriotisk her nåe men det er sånn jeg føler det..er mye mer ære i å hylle grp. A bilene istedet for å lage lokkeduer til fjortisser...

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er rett og slett å tråkke på disse grp.A bilene og deres sjåfører og skapere det noen presterer å gjøre med disse gamle volvoene..mulig jeg ble litt patriotisk her nåe men det er sånn jeg føler det..er mye mer ære i å hylle grp. A bilene istedet for å lage lokkeduer til fjortisser...

 

hahaha.kunne ikke sakt det bedre selv:thumb

242

240 turbo diesel

240 turbo b21et

240 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg lika best clean, men folk får no gjere det dei vil.. Lika ikkje harry-240a, men syns det ofte kan bli litt hard kritikk her inne på forumet! Syns at en skal la vere å kritisere viss det er noke en virkelig ikkje lika, for då kjeme det som oftast berre dritt ut!;) Då er det bedre å la vere å kommentere:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enige.. Synst d verte mykje skitslenging på volvoforumet her.. He hatt monge volvoa tiligare å vurdera å kjøpe mej nye 240 turbo.. D so e mi meining i dinne diskusjone her e:

240 e en robuste slitesterke bil so va laga i mooonge år, monge lika bilen, å den e lett å skru på å få tak i dela. Når so monge folk he same bilen, so verte d sjølvsagt monge personlige varianta, å folk laga til den bilen dei vil. Sjølom nåken plasta dei opp so en Bmw,men d må dei få lov til. Verte d same so to persona so krangla om d e mora eller døttra so e deiligast. E d nåke å broke tid å krefte på ditte her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disclaimer: Dette er min mening. Er du uenig, fint for deg. Er du enig kan du kjøpe den for en liten sum penger, send PM.

 

Jeg er ingen stor fan av styling, men jeg synes at styling kan bli bra når den er nesten "usynlig". Den skal være så diskret at man merker at bilen skiller seg ut, uten å helt kunne sette fingeren på hva som er blitt gjort. Mao må stylingen understreke bilens originale linjer, og se ut som om den var montert på fabrikken.

 

Dette gjelder i særlig stor grad volvo 240. Bilen ser originalt ut som en kontainer på hjul med to støtfangere, men kan, med små modifikasjoner bli seende pen ut. Problemet er at mange prøver å style de som om de samlet styling-poeng, uten å se på det hele bildet.

 

Hva tenker så folk som styler bilene sine, på tross av at de er totalt blottet for estetiske evner? Etter å ha grublet lenge over dette spørsmålet kom jeg fram til følgende liste:

  • Lave biler er pene => da senker jeg til det gnistrer over fartsdumper.
  • Fremdeles ikke lavt nok. Så setter jeg på ufo-plast som gjør at bilen ikke kan kjøre over en fartsdump uten å måtte fikse fangeren etterpå.
  • Alu-felger er pent => da setter jeg på noen vulgære felger som stikker 10cm utenfor hjulbuene. Og husk, større er bedre.
  • Sportslig lyd er pent => da lager jeg meg effektanlegg av avløpsrør. 3" er litt i minste laget. 5" er fint, bonus for dobbel potte bak og ett rør fram.
  • Enda litt for lite lyd. Vel borremaskin er fint og nesten gratis.
  • Lave biler er pent, taksenking er vanskelig og 262c er sjeldnere enn hønsetenner => 20cm bredt klistremerke på frontruta lurer sikkert folk til å tro at bilen min er taksenket. Ser også rimelig bra ut etter 14pils.
  • Er enda litt høy framme. Da frammhever jeg den sportslige looken med å sette på noen gresselige øyenlokk. Bonuspoeng for kreativ bruk av stålplast og papp.
  • Racerbiler har spoilere => bilen min går raskere om jeg monterer vinge på bagasjelokket.
  • Racerbiler har bur for å beskytte føreren => jeg har bur for å beskytte meg og fjortisene i baksetet om jeg skulle fyllekjøre utfor veien.
  • Jeg burner rundt på parkeringsplassen til esso => klistremerke med påskriften "SupaDriftaTeamXXX" er en fin måte å opplyse alle som måtte kjøre bak meg om mine fritidsproblemer.
  • Jeg fikk 5% rabatt hos bilstereospesialisten da jeg kjøpte anlegget mitt. Det er nesten det samme som å være sponset av pioneer. Som takk burde jeg ihvertfall opplyse folk om at jeg har pioneerhøytalere i bilen. Passer fint å putte klistremerke i bakruta. Sikt bakover er oppskrytt.
  • Apropos anlegg. Signalkabler er fint å legge løst i kupeen. Da ser alle at jeg faktisk har forsterker i bilen.
  • Jeg synes volvo er verdens beste bil, mye bedre bil enn saab/bmw/opel/ferrarri => la meg sette på ett klistremerke med "Tommy" som pisser på bilmerket, that'll show them. (Stakkars Bill Watterson...)

 

Nå skulle jeg gjerne likt å si at listen over bare var ett produkt av min syke fantasi. Men jeg ser stadig biler som har over 50% av punktene over. Og rett som det er ser jeg også noen med full bingo.

Heldigvis blir det stadig færre volvoer som fornærmer min estetiske sans med denne typen modifikasjoner. Amen, la det utvikle seg i den retningen.

 

 

Skulle du min kjære leser føle deg støtt fordi listen over er veldig beskrivende for bilen din, fortvil ikke. Og ikke kom med drapstrusler til meg. Oppsøk heller en optiker. Er du uenig med meg etter besøket, er det bare en ting å gjøre. Kjør bilen på huggeren og få deg en ny hobby. STRIKKING ER GØY.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk at en 240 kan kle t-rød-styling og, selv om den egnetlig er voldsom.. Den er som en "clean" utgave av fried..

 

Mulig jeg tolker "clean" litt på min egen måte, men jeg synes en bil kan se clean ut selv med forholdsvis voldsom plastikk.. Clean i mine øyne er motsatt av glorete..

 

Foretrekker altså biler som ikke er glorete..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår