Gå til innhold

Hvordan redusere bensinforbruk på en 520i?

Ranger emnet


Howie

Anbefalte innlegg

Sånn som sitter rundt bensinslangen? Trodde det var veldokumentert at det var svindel? Mythbusters teste i hvert fal haugevis med sånne mirakelkurer for motoren, og alle som en ble vel busta.

 

Mythbusters har trukket for raske konklusjoner tidligere. Her er noen testresultater, dog jeg kan ikke gå god for kilden.

http://www.sigmaautomotive.com/IRD/superfuelmax2.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal en 520 ligge på 1.34 på bykjøring? min ligger på ca 1 liter på bykjøring, og maks 0.8 på langkjøring

 

tviler jeg på. min 535 med autmat ligger jo på ca 1.34 på småkjøring. hadde den ned i 0.9 men det var en 20 mils tur, og kø kjøring stort sett hele veien. den skal visstnok gpå på 0.8 på langkjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Vel. Jeg har/hadde et relativt høyt forbruk på min E60 med M54B22 motoren. (170hk 2.2).

 

Jeg har en E60 med samme motor som nettopp har vært sjekket hos BMW (bilen har Premium Selection garanti). På meget forsiktig småkjøring i Oslo har jeg typisk et bensinforbruk på 1.7-1.8 liter/mil. Jeg fatter ikke hvorfor, for jeg prøver å kjøre kjempepent. På langkjøring ligger nåla på 0.6-0.7 som forventet. Kan det virkelig være riktig at bilen skal bruke så utrolig mye på småkjøring? Jeg har til og med bilen stående med motorvarmer for å unngå høyt forbruk p.g.a. kald motor! På min 1995 E36 323iA som var minst like tung hadde jeg ikke dette forbruket selv om jeg skjelden kjørte veldig pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår