Gå til innhold

Scania 141 lbs

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Driver og bygger en Scania 141 Lbs, det er opprinnelig en 2 akslett trekkbil som kommer fra heller. Den lakket jeg i farger som jeg hentet fra intet bilen skulle bli en "show bil"! men jeg ble aldri helt fornøyd, 2 akslette biler har aldri vært min greie så jeg fant ut at det skulle bli en 3 akslett skap/kappell bil i STIES/NORCARGO farger.

Men så kom jeg over noen gamle bilder som gamlingen/pappan min hadde tatt på 70 tallet der han sto forran en Scania 140 lbs i samvirkelag farger, for de som ikke kjenner til de fargene så var det orange og hvit jeg syntes bilen så staselig ut så jeg ville lakke den lik bilen til gamlingen. som sakt så gjort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft at noen bygger annet en biler:)kjøpte meg en fjernstyrt king hauler (byggesett fra tamiya) for noen år siden.morsomt med lastebiler på lavt nivå=)hehe

kinghaulergp2.jpg

 

var den vanskelig å sette sammen? å hvor mye måtte du betale for den ?

89 MB 190E

x: Opel Astra.

x: sierra

x: 5x MB 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Tøft at noen bygger annet en biler:)kjøpte meg en fjernstyrt king hauler (byggesett fra tamiya) for noen år siden.morsomt med lastebiler på lavt nivå=)hehe

kinghaulergp2.jpg

 

 

Ja enig der trenger jo ikke BARE å bygge biler:P

 

Radiostyrt lastebil ja! Husker jeg ønska meg det da jeg var mindre:D Men fikk det aldri:( :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt fler bilder.

Jeg begynte og lakke bilen men fant straks ut at jeg hadde valgt feil farger... pga at bildene jeg så på var gamle og med dårlig farge. Så bilen gikk først fra blå og hvit til rød og hvit.

Deretter lakket jeg den i korekte samvirkelag farger altså orange og hvit!:)

 

Men siden jeg ikke hadde gidda og pusse av de andre lagene med lakk hadde jeg plutselig 3 lag lakk og lastebilen ble seende ut som en overmoden appelsin!

Så da var det bare og plukke bilen sund, pusse ned og lakke opp....

 

Rød hytte..

DSC01311.jpg

 

DSC01310.jpg

 

Chassiet

DSC01309.jpg

 

DSC01308.jpg

 

DSC01307.jpg

 

DSC01306.jpg

 

Orange overmoden appelsinhud...

DSC01303.jpg

 

DSC01302.jpg

 

DSC01301.jpg

 

DSC01296.jpg

 

DSC01295.jpg

 

DSC01294.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår