Gå til innhold

Høy tomgang

Ranger emnet


marijak

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
Har en Vento CL '92 1,8

Den går 2000rpm når den er varm og jeg aner ikke hvorfor,

starter som regel normalt når den er kaldt, men øker jevnt mot

2000rpm, noen som har noen forslag til hva som er problemet?

 

Er det forgasser? :p (usikker på når de begynte med innsprøytning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemme ! ser du, alltid nåken så har ordå i håve ;)

Nåken så kan hjelpe eller?

 

Prøvd uten tilkobling til vanntemp. måler og kjøleviftetermostat (termobryter eller wtf eg ska kalle det, ingen forskjell....

Må jo nesten være elektronisk, så vidt eg vett, for den dreiv å justerte tomgangen ganske så merkligt en gang, hopte fra 1000 te 1200, stabiliserte seg, så hopte fra 1200 te 1400 rpm osv.. opp te 2000..

 

plz hjelp! :P blir sikkert dyrt om møller bil må feilsøke her ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då va det fiksa, versta var at eg fekk det te sjøl, før bestilt feilsøking hos møller. Viste seg nok at det enten må ha vært problemer med en av de tre kontaktene som går inn i monotronic systemet elle ka faen det hette. (går inn i spjellhuset - elektronikk som justerer spjeld, dyse osv.) ellers kunne det vore ein skrue så eg hadde tighta som tvang en arm som sitter på "akslingen" til spjeldet en liten millimeter for mye slik at elektronikken skapte seg når spjeldet var utav posisjon lizzm. enten det ellers var den skruen et jordingpunkt, eg skrudde den iallefall såpass at den ikke traff lenger...

 

Å vips så gikk den faen meg normal,

lønner seg av og te å pitle litt til... :P

 

:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår