Gå til innhold

opplevelse fra jobben her om dagen, en mekanikers bekjennelse Volvo B12BLE

Ranger emnet


V940R6

Anbefalte innlegg

Hallaien. siden det ikke finnes noe buss-fora her så slenger jeg bare dette inn her siden det er en volvo jeg snakker om.

Fikk en utrykkning her i uka til en buss i selskapet jeg jobber i. Problemet var et kommelokk som hadde kilt seg fast i bussen.

 

Jeg vet ikke helt sikkert hvordan dette har skjedd ,men her følger noen bilder =)

 

DSC00435.JPG

 

DSC00436.JPG

 

DSC00437.JPG

 

DSC00438.JPG

 

DSC00439.JPG

 

DSC00440.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det.

Men når vi er inne på temaet.

Her i tr,heim på Volvo storbil verksted, er det 2 avdelinger, buss og last. er det samme i adre steder i Norge?

 

 

stort sett. På Volvo her i Bergen så holder de til i samme bygget, men adskilt med en betongvegg. så du må igjennom en dør for å komme inn til delelager og lastebil/kundemottak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Buss avd. er ikke like stor som last avd? Jeg tenker på antall mekanikere osv. Eller er det så mye Volvo buss i Bergen/Tr.heim at det er to like store avd?

 

Jeg jobber på Scania Hamar, og vi har bare en avd. Mulig det hovedsaklig har noe å gjøre med at det går veldig lite Scania buss i området. Buss og lastebiler blir jo veldig likt å skru på, så lenge motorer osv er likt. Men når det er sagt skjønner jeg absolutt behoved for to avd. når det blir veldig mange busser. Mulig det er to avd. ved Volmax Hamar!?

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved Moderne Transport i Bergen, Volvo, så har de en avdeling spesielt for buss. De har ca 10 mekanikere der. På lastebilavdelingen så er de vel ca 25 mekanikere.

 

Grunnen til at det ikke er så mange mekanikere på buss er at i Hordaland så har Tide AS (altså de som har alle bussene i Hordaland/Bergen og omegn) ca 10 verksteder rundt i Hordaland som tar de fleste reparasjonene selv. MT sitt bussverksted tar i hovedsak jobber Tide ikke har tid til eller garanti og lignende.

 

Forøvring så har bussverkstedet til Volvo i Bergen landets beste kompentanse når det gjelder CNG-drevne busser, såkalte aturgassbusser. Tide har ca 80 gassbusser, og disse er innom volvo med gjevne mellomrom...

 

Scaniabusser går det ganske lite av i Hordaland også, trolig fordi Volvo har levert gode tilbud på buss og deler siden 1992, for i 1992 ble de siste Scania'ene tidligere Gaia Trafikk kjøpte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 years later...

Heisann. Dette er sikkert ikke på riktig tråd, men klarte ikke å finne noen for det jeg lurer på. Virker som om at dere har litt kontroll på busser. Det jeg leiter etter er et verksted som kan fikse en buss vi har stående. Så det jeg leter etter er vekrsted som kan fikse busser i BERGEN? Har ingen aning på hvor jeg skal søke eller noe så håper på at noen av dere kan hjelpe meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår