Gå til innhold

Beltevarsler

Ranger emnet


wicken

Anbefalte innlegg

  • 1 year later...
Tok du ut alle ledningene? Jeg har ingen lys som lyser på min..

Er bare EN ledning du skal ta ut, for den det er vel en av di 3 som går til airbagen i sete tror jeg. Jeg kan se om jeg kan få tatt et bilde å lagt ut til deg

 

Hmmmm

Airbaglampen begynte å lyse på min bil også (v40 2003mod) Koblet kun ut pluggen med de 2 ledningene som går til beltefeste. Klippe Dere en av ledningene,eller bare tar ut pluggen? Etter det jeg kan se,går desse 2 ledningene kun til beltefeste!?

 

Er svært takknemlig for tips....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel tråd dette men det beste er å bruke noe å stikke nedi beltelåsen så den bli "jukset" fast. Så utløser du bare beltet før du putter beltet nedi om du skjønner.

 

Annbefales ikke å røre ledningene under setet. Drar du ut kontakten kobler du ut hjernen til airbagene. Putter du ledningen i med strøm på KAN du kortslutte hjernen. Jeg snakker av erfaring.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Hey

 

ser at dette er en gammel tråd, men har et spm som er litt i samme sjanger. Jeg har veldig lyst til å bytte det meste av lys over til blått innvendig, da også beltevarslern.. Noen som vet om det er ei lignende pære som den i dash (bak speedometeret), så det er bare å trekke over en blå gummi"kondom", eller er det panelet som er rødt slik at "kondom" ikke vil ha effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Må bare medele at airbag lyset mitt har lyst siden jeg kjøpte bilen (V40 02mod)

 

Så har jeg hatt den inne hos volvo og de har feilsøkt og sjekket og kommet fram til at det må ha blit sølt vann på beltespennen slik at den ikke virket og måtte byttes.

 

Tenkte at det får jeg fikse senere (kostet jo flesk) :chairshot

 

Så leste jeg tilfeldig denne tråden her å bemerket meg at jeg har da aldri hatt pipelyd når jeg ikke har selen i beltespennen ......

 

det ble en jævla rask løpetur ned til bilen for å finne denne ledningen.. fant den ganske fort å fulgte den opp mot beltespennen .. tror du faen meg ikke at denne var kappet av med tang? Utrolig at volvo bare kobler til masse utstyr å feilsøker og ser at ledningen står i men ikke sjekker at den er kappet av eller at det er skader på den ?

 

men men, ploblem is now fixed ...

 

 

SÅ tusen tusen millioner takk til deg Onix- som tok fatt i denne tråden slik at jeg fik fikset mitt problem .. håper noen kan svare deg på ditt spørsmål også etterhvert :pray

Howerang

-----------

[ ] 2002 Volvo V40

[X] 1996 Opel Omega Stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår