Gå til innhold

hvor få tak i leire til å lage plugg?

Ranger emnet


Hawkon88

Anbefalte innlegg

Hva skal du lage? Jeg tror det blir vanskelig å få tak i slik leire og enda vanskeligere å forme slik du vil. Et alternativ som jeg nettopp har begynt å bruke til å lage plugger av er styrofoam plater. Disse kan formes ganske enkelt med kniv, sag, sandpapir, hotwire osv. På badster.se finnes det mye info om dette.

 

 

jeg skal lage frontspoiler, hekkskjørt og spoiler til passaten, og sikkert sideskjørt etterhvert. jeg begynner å bli ganske dreven med sparkel- så tenkte leire virket ok å jobbe med. :)

 

takk for tips. :)

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Industial clay, tror jeg den heter.. Alt jeg (kanskje) vet;)

 

det er vel ikke umulig å bygge i modellerskitt heller.. (slik som unger leker med) men problemet blir vel å få tak i nok masse til en rimelig penge. halve poenget er jo at jeg skal spare en del i stedet for å kjøpe ferdig stylingkitt.. noen som har andre alternativ til bygging? byggskum virker jo som det beste alternativet, men jeg vil ikke modifisere/ødlegge det orginale på bilen da en fremtidig eier kanskje vil ha bilen orginal heller..

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal lage frontspoiler, hekkskjørt og spoiler til passaten, og sikkert sideskjørt etterhvert. jeg begynner å bli ganske dreven med sparkel- så tenkte leire virket ok å jobbe med.

 

takk for tips.

 

Har ikke jobbet noe særlig med leire, så skal ikke si det ikke funker. Det virker som det er vanskelig å få tak, men kanskje det er noen andre her inne som har litt mer peiling på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv vært veldig intressert i leire. Tror det er Chavant leire som er best, og som brukes i bil industri. Har funnet en norsk forhandler, men d er dyrt 200kr pr 900g. De har også endel andre typer leire. Hvis du prøver noe av dette så gi gjerne en tilbakemelding på hvordan det gikk. Så langt bruker jeg bare byggeskum, det fungerer bra det...

http://effektmakeren.no/webshop/index.php?c=48

 

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Hva skal du lage? Jeg tror det blir vanskelig å få tak i slik leire og enda vanskeligere å forme slik du vil. Et alternativ som jeg nettopp har begynt å bruke til å lage plugger av er styrofoam plater. Disse kan formes ganske enkelt med kniv, sag, sandpapir, hotwire osv. På badster.se finnes det mye info om dette.

 

var styrofoam platene glade i polyester? eller dekket du det med noe annet føre du støpte over med polyester?

 

hørt no snakk om atte de etser i stykker av polyester

den som har flest leketøy når de dauer har vinni :D

 

japan lager ikke biler, de lager problemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ferdig med pluggen så har ikke kommet til det problemet ennå. Det er riktig at polyester spiser styrofoam så jeg har tenkt å fin sparkle og lakkere før jeg lager form.

 

da får jeg gjøre som planlagt å ta ett strøk med epoxy først da.. men sinnsykt genialt materiale å jobbe med, lager nytt dekk på båten med styrofoam :D

den som har flest leketøy når de dauer har vinni :D

 

japan lager ikke biler, de lager problemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ferdig med pluggen så har ikke kommet til det problemet ennå. Det er riktig at polyester spiser styrofoam så jeg har tenkt å fin sparkle og lakkere før jeg lager form.

 

åssen sparkel skal du bruke? jeg må begynne å sparkle en av de nærmeste dagene så hadde vært kjekkt og vite

den som har flest leketøy når de dauer har vinni :D

 

japan lager ikke biler, de lager problemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår