Gå til innhold

lavnivå adapter

Ranger emnet


p9z

Anbefalte innlegg

Jeg var på netthandelen og bøy på en kenwood spiller der her om dagen som jeg nå har fått.

Greit nok det, men så ser jeg på den og finner ut at den faktisk ikke har RCA utgang til forsterker :O

 

Men har sett på biltema nå der de har en overgang fra høynivå til lavnivå

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=540&iItemId=78554

 

Er det noen som har erfaring med denne?

vet ikke om det er noe elektronikk inni der som omformer signalet, vil nødig blåse forsterkerne på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ville vært litt skeptisk til den der.

Ser jo ikke ut som det er noe slags "omformer" som setter ned spenningen da.

Ser mere ut som det bare går direkte kabler fra cd-spillerutgangene (som skal gå til høytalerene) og til RCA koblinger.

Må jo ikke glemme at i cd-spilleren så er det jo også en forsterker, og ville ikke kobla den forsterkeren direkte inn i linjeinngangene til hovedforsterkeren min..

 

Men de fleste forsterkere har jo en høyvolts inngang også da som du kan koble rett fra høytalerutgangene på spillern din.

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de fleste forsterkere har jo en høyvolts inngang også da som du kan koble rett fra høytalerutgangene på spillern din.

 

hmmm sjekka det nå og begge forsterkerne mine har jo faktisk det da :)

Har bare aldri kobla sånn før så kom ikke på den muligheten :P

 

Men kan jeg koble begge forsterkerne på ledningene som egentlig går til bak høyttalerne mine da?

Eller må jeg dra opp nye ledninger fra spilleren slik at ene forsterkeren får ledningene som skal gå til bak høyttalerne, og den andre får ledningene som egentlig skal gå til front høyttalerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår