Gå til innhold

Motoren jager

Ranger emnet


seikemo

Anbefalte innlegg

  • 8 months later...
  • 2 weeks later...
min jager slik når den er varm. jeg har en 2,3 10V (audi 100)

jævli provoserende og flaut.

må vel sjekke disse vakumslangene rundt om. har ikke satt meg inn i dette, så det blir jo okei å fått sett litt på det også etterhvert.

går jevnt og fint ellers.

 

Hadde en Coupe med 2,3E motoren. Den jaget mye pga falskluft både her å der. Sjekk alle slanger til innsuget. Ofte det blir hull i de når de blir gamle å oppmorknet. Jeg hadde hull både i innsugsslangen og slangen til tomgangsmotoren.

- Mazda 323 f gt(x)prosjekt

- Mazda 626 lx 2,0 gc 84mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Det er ikke falskluft noen steder, så det er kanskje tomgangsregulator eller luftmengdemåleren. Lambdaen er i orden den også.

 

Det rare er at når det er varmt ute så går den rolig, men når det er minus så jager den.

 

 

Har kjørt sykkel i sommer, så jeg har ikke brukt bilen før nå i høst igjen.

 

Takk for svar, skal ta tak i dette nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 9 months later...

Hei dere. Etter å hatt frisk bil plutselig etter jeg skrev dette så har den fått innfall hvor den sliter litt mere.

 

Kaldstart: Ruser rolig opp til 2000.... -POH..

Faller ned til 200 og vil bare dø. Den er slik til den blir varm.

 

Tok av kaldstartdysa og renset den, rensa tomgangsregulatoren og så mye skitt i ene slangen.

 

Skal sjekke for falskluft igjen. Har ikke tro på at det er noen av temp.følerne som er ødelagte.

 

Når motoren virker normalt varm så må det være temperatur-problem tenker jeg.

Kan falskluft gjøre seg gjeldende på kaldstart, men ikke merkes på varm motor?

 

Motoren min går bare opp til 4500 når jeg presser den, men den går helt rent.

Lav kompresjon kanskje.

Dette har vel uansett ikke med kaldstarten å gjøre, særlig med tanke på at den plutselig bli vrien å starte.

 

 

Takk til dere som har svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Det er en NF, og nå etter å ha stått i noen måneder så får jeg ikke start.

Den hostet en stund på kald motor i høst, og jeg har ikke hatt anledning å gjøre noe før nå.

Skiftet plugger, kabler og rotorlokket. Får ikke start.

 

Den får bensin på alle plugger, men jeg får ikke gnist.

Coilen har den motstanden den skal ha ut fra Haynes bok, men har ikke sjekket et tips jeg har fått her inne. Skal foreta det i morgen.

(Sett plugg mot godt rett fra coil, og tilslutt coilens minuspol til jord. Gnist tilsvarer riktig funskjon.)

 

Det står en 3-polet bred kontakt like ved siden av coil, og det tenkte jeg kanskje er tenningsmodulen. Trodde det skulle være en kontakt med 7 pinner, men jeg kan ikke finne noe informasjon om dette noen steder. (Sett forfra så står den 7 cm til venstre fra coil)

 

Har ikke sjekket falsklufta. Skal bestille nye slanger om dere har noen anbefalinger til hvilke. Leser litt forskjellig om kvaliteten på produsenter, og jeg ser også at det strides om dimensjon. Aldri vært borti dette og er redd for å bestille feil.

 

Problemet mitt med bilen i all hovedsak er at det hele skal samkjøres med et budsjett som student. Har ikke råd til å bytte ut så mange deler.

Deres oppmerksomhet på denne tråden settes pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår