Gå til innhold

89`Senator B 3.0i 12 V- Rust prosjekt!

Ranger emnet


Melkvik

Anbefalte innlegg

Liten update..

 

Har sveiset gulv i senatoren, sveiset eksos anlegget. Pluss skiftet kanaler begge sider denne helgen. Det ble kjøpt inn omega kanaler, de passet perfekt. Eneste forskjellen mellom disse og senator kanaler er at hullene for plast listene i øverkant av kanalen er ikke på omega kanalene, pluss det ikke er "knotter" for å feste chrome lista med gummilista på. Men den får jeg prøve å feste på et annet vis, hvis det er noen som har forslag til hvordan jeg skal gjøre det, så skrik ut!

 

Legger ut noen bilder senere.

91`Opel Vectra A 1.8i 8v GL-Gitt bort.

89`Opel Senator B 3.0i 12v-Solgt.

96`Opel Vectra B 2.0i 16v CD- Solgt

BMW Prosjekt attåt;) e30 320

92`Ford Sierra 2.0 CLX DOHC- Vinterbil:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da ble det gjort noe i helga og, sveisa nye hjulbuer, laget meg hjulbuer av vectra a skjermene mine. Sveisa også innerskjermer, pluss noen andre diverse hull. Fant også ut at venstre framfjær var knekt, så derfor ble det bestilt senke sett. 40 mm. Pluss noen dekk til de felga jeg har, noen SMC felger 16". Profiln ble 225.50.

91`Opel Vectra A 1.8i 8v GL-Gitt bort.

89`Opel Senator B 3.0i 12v-Solgt.

96`Opel Vectra B 2.0i 16v CD- Solgt

BMW Prosjekt attåt;) e30 320

92`Ford Sierra 2.0 CLX DOHC- Vinterbil:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bilder:

 

i281405868_8029_6.jpg Noe rust i gulv, sveisa nå.

 

i281405921_22290_6.jpg Kanal utskjært...

 

i281405967_78597_6.jpg Sveisa på ny kanal.

 

i281405995_42552_6.jpg] Prøvemontering... (vectra a hjulbue fra framskjermer).

 

i281406044_9052_6.jpg Sveisa i hjulbuer og innskjermer.

 

i281406146_28956_6.jpg Sånn ble nå hjulbuen da, hva syns derre egentlig? måtte jo egentlig lage den selv da, vectra a hjulbuen er mindre, og måtte kappa, og banke den slik at den passet.

 

i281406195_78612_6.jpg Denne kanten var litt vanskelig å få lik på begge sider, men tror det ble nokså likt da... Håper nå det.

91`Opel Vectra A 1.8i 8v GL-Gitt bort.

89`Opel Senator B 3.0i 12v-Solgt.

96`Opel Vectra B 2.0i 16v CD- Solgt

BMW Prosjekt attåt;) e30 320

92`Ford Sierra 2.0 CLX DOHC- Vinterbil:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bilder:

 

i281405868_8029_6.jpg Noe rust i gulv, sveisa nå.

 

i281405921_22290_6.jpg Kanal utskjært...

 

i281405967_78597_6.jpg Sveisa på ny kanal.

 

i281405995_42552_6.jpg] Prøvemontering... (vectra a hjulbue fra framskjermer).

 

i281406044_9052_6.jpg Sveisa i hjulbuer og innskjermer.

 

i281406146_28956_6.jpg Sånn ble nå hjulbuen da, hva syns derre egentlig? måtte jo egentlig lage den selv da, vectra a hjulbuen er mindre, og måtte kappe, og banke den slik at den passet.

 

i281406195_78612_6.jpg Denne kanten var litt vanskelig å få lik på begge sider, men tror det ble nokså likt da... Håper nå det.

91`Opel Vectra A 1.8i 8v GL-Gitt bort.

89`Opel Senator B 3.0i 12v-Solgt.

96`Opel Vectra B 2.0i 16v CD- Solgt

BMW Prosjekt attåt;) e30 320

92`Ford Sierra 2.0 CLX DOHC- Vinterbil:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hjulbuen så bra ut, men vanskligt og se uten fanger osv. montert og synes du ikke det er vanskligt og legge fin sveis på tynne plater med biltema dritt apperatet, har du punktet bort over hele hjulbuen der eller??? fremgangsmetode..?er det tett?

 

 

 

Er ikke helt egnet til å legge fine sveiser med apparatet der, men går an hvis man er nøye med å få fine skjøter mellom platene. Bruker min i varme, og ca 6-8 på mating tror jeg, får en fin sveis med det egentlig.

 

Når det gjelder hjulbuene så tok jeg bare å kappet ut den gamle, og la den nye uten på, så punktet jeg den fast, brukte ca 1 cm mellom hvert punktet, om det er rett det vet jeg ikke, fordi det er første gangen jeg rustsveiser en bil, men blir i hvertfall ikke så mye deformasjon når man punkter med svak varme. Det er jo det som skal være det største problemet når man sveiser i hjulbuer. Man trenger jo heller ikke å sveise det tett, fordi man sparkler utenpå, og blir ikke visende likevel. Men jeg hadde på rustgrunning etter at jeg slipte ned sveisen, og så sparkel, så grunning, så orginal lakk på boks, gidder ikke å koste på hellakkering på bilen der.

91`Opel Vectra A 1.8i 8v GL-Gitt bort.

89`Opel Senator B 3.0i 12v-Solgt.

96`Opel Vectra B 2.0i 16v CD- Solgt

BMW Prosjekt attåt;) e30 320

92`Ford Sierra 2.0 CLX DOHC- Vinterbil:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut til å bli bra denne bilen din;)

og sveise arbedet ser jo greit ut:)

har sjøl ein senator med samme motor men de er A ;)

liker egentlig di bedre da men de er smak å behag, verfall en utruli god bil og kjøre;)

 

stå på;)

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jo blir jo grei nok bilen, den blir nok langt i fra strøken, men bryr meg lite egentlig:P he he greit nok hvis den ser bra ut på 10 meters avstand i skumringen:P he he

91`Opel Vectra A 1.8i 8v GL-Gitt bort.

89`Opel Senator B 3.0i 12v-Solgt.

96`Opel Vectra B 2.0i 16v CD- Solgt

BMW Prosjekt attåt;) e30 320

92`Ford Sierra 2.0 CLX DOHC- Vinterbil:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sveise ny hjulbue på omega b min, skal prøve fremgangs metoden din, men jeg legger punkter med 3 i mating og min på styrke, men nå skal jeg ned til TESS og kjøpe koblinger til fuelcellen min hade bra,

 

Dårlige hjulbuer på den altså? jo, grei måte jeg gjorde det på ja:) hva slags omega er det du driver på med da?

 

Ingen som vet om Omega A bakfanger passer på Senator vel?

91`Opel Vectra A 1.8i 8v GL-Gitt bort.

89`Opel Senator B 3.0i 12v-Solgt.

96`Opel Vectra B 2.0i 16v CD- Solgt

BMW Prosjekt attåt;) e30 320

92`Ford Sierra 2.0 CLX DOHC- Vinterbil:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige hjulbuer på den altså? jo, grei måte jeg gjorde det på ja:) hva slags omega er det du driver på med da?

 

Ingen som vet om Omega A bakfanger passer på Senator vel?

 

Driver med en Omega B sedan som har gått et stykke på ortlig saltete veier her i Akershus...!og eid av folk som har vasket det 1 gang i året kansje, tror faktisk at det aldrig er polert,,,??er ikke swirls i lakken eller noe nesten bare riper og bulker da hehe :) men men du kan lese mer om prosjektet på omega er på bilforumet,,

 

Omega A bakfanger passer ikke tror jeg. anderlese feste punkter på den, men dytta på den med litt jalla mekk feste metoder får du vel :) jeg fikk på en saab 95 fanger med litt tilpassning på min omega A.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver med en Omega B sedan som har gått et stykke på ortlig saltete veier her i Akershus...!og eid av folk som har vasket det 1 gang i året kansje, tror faktisk at det aldrig er polert,,,??er ikke swirls i lakken eller noe nesten bare riper og bulker da hehe :) men men du kan lese mer om prosjektet på omega er på bilforumet,,

 

Omega A bakfanger passer ikke tror jeg. anderlese feste punkter på den, men dytta på den med litt jalla mekk feste metoder får du vel :) jeg fikk på en saab 95 fanger med litt tilpassning på min omega A.

 

 

He he jalla mekk, eller fjøsmekk som de kaller det her er ikke no problem:P he he Det som er litt morro egentlig!

91`Opel Vectra A 1.8i 8v GL-Gitt bort.

89`Opel Senator B 3.0i 12v-Solgt.

96`Opel Vectra B 2.0i 16v CD- Solgt

BMW Prosjekt attåt;) e30 320

92`Ford Sierra 2.0 CLX DOHC- Vinterbil:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dekka mine i går, Goodyear 225, 50, 16, betalte 700 pr stk, ikke upris det:) Og fikk tlf i dag om oppkjørings dato:P blir oppkjøring på meg den 04 juni, så gleder meg enormt, selv om bilen sannsynligvis ikke er helt klar til da:(

91`Opel Vectra A 1.8i 8v GL-Gitt bort.

89`Opel Senator B 3.0i 12v-Solgt.

96`Opel Vectra B 2.0i 16v CD- Solgt

BMW Prosjekt attåt;) e30 320

92`Ford Sierra 2.0 CLX DOHC- Vinterbil:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår