Gå til innhold

Irriterende problemer med B21AT..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Har en b21a stående. Lurte på å slenge på en liten turbo på den..

 

Hva trengs for å få dette til å funke? Turbo, grenrør, oljeretur og IC? Hvordan blir det med gasseren? Må jeg trykktette den, eller kan jeg lade med den slik den er idag? (Orginal)

 

Trenger jeg noen form for trykkvakt/styresystem på turboen?

 

Hadde vært fint om noen kunne satt opp en liste over hva jeg må gjøre. Har ikke planer om å forsterke motoren, men ha den orginal. (Lade med ca 0.5-0.7 bar. Er vel det motoren tåler org?)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trenger vel ikke alt det? Oljeretur osv lager jeg selv. Eksosen har jeg liggende, turbo har jeg også. Skal sveise meg grenrør når jeg får startet prosjektet. Fordeler har jeg også. Men som sagt, trenger jeg noen form for trykkvakt/styresystem? Og tåler gasseren lading uten å være trykktetta?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger vel ikke alt det? Oljeretur osv lager jeg selv. Eksosen har jeg liggende, turbo har jeg også. Skal sveise meg grenrør når jeg får startet prosjektet. Fordeler har jeg også. Men som sagt, trenger jeg noen form for trykkvakt/styresystem? Og tåler gasseren lading uten å være trykktetta?

 

Du må ha trykkboks før gassern å spesialslipt nål i alle fall vet jeg. Tror ikke du kan lade så mye over 0,5 med orginal motor uten å sette høykomp.stempel eller dobbel pakning. Men hvis du søker litt rundt på forumet så finner du dungevis med tråder om akkurat det temaet ditt...

 

Forresten tror jeg du må bytte bensinpumpe og...

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha trykkboks før gassern å spesialslipt nål i alle fall vet jeg. Tror ikke du kan lade så mye over 0,5 med orginal motor uten å sette høykomp.stempel eller dobbel pakning. Men hvis du søker litt rundt på forumet så finner du dungevis med tråder om akkurat det temaet ditt...

 

Forresten tror jeg du må bytte bensinpumpe og...

 

Men hva nytte gjør en trykkboks før forgasseren?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer nesten som en dumpventil.. Det tar vare på rest trykket.. så ikke trykket forsvinner helt..

 

Det hørtes utrolig usannsynlig ut. Fortell mer...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på hvordan dette funker :P Men den boksen er jo bare et hult rom :P ingenting inni den.. Søk på nett.. Vet ikke hvordan jeg skal forklare dette..

 

Jeg tipper den bare er der for at du skal lettere få satt ett trykkrør der.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva nytte gjør en trykkboks før forgasseren?

 

 

Hvis en trykkboks er en boks som sitter rundt hele forgasseren, er det for at forgasseren skal "tro" at luft-trykket er høyere. Hvis du bare hadde satt turboen til å blåse inn i forgasseren ville du fått altfor mager blanding.

Thorvald

Miata 89 scenic 01 1/2 Simca 1501 1969 (rusten)x MG midget77 x Renault scenic x Citroen bx x Toyota Hiclass 90 x Citroen GS x Citroen GS x Volvo 144 1968

x BMW 2002 1969 x VW 1967 x Renault 8 1964 x WV 1957 x Tempo 125/175 x NSU 125

x mop

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør vedde temmelig mye på at det bare er en dum boks som gjør det lettere å montere røret fra turboen på forgasseren. Dessuten har de jo fått plass til teksten "turbo" på den :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår