Gå til innhold

Christian's 740 Turbo Intercooler

Ranger emnet


chrizz_g

Anbefalte innlegg

På tide å skryte litt her igjen da! :)

Har fått skrudd endel, herja endel, og ødelagt endel.

Totale dele-counten er slik:

1stk venstre baklys

1stk høyre baklys

2stk M47

3stk M46 (Hvorav en var J/P modell)

3stk 1031 bakaksler.

 

Har kommet fram til at jeg må få meg en girkasse som holder mål!

 

Intercooleren er på plass, men det er bare jalla og midlertidig, så jeg vil ikke ta bilde engang.

 

Også har jeg handla turbo. Garrett T3/T4.

Kinagrenrør har jeg også kjøpt.

 

Bilde005-1.jpg

 

Bilde004-1.jpg

 

Har henta meg en GLT delebil, men denne er 1991 modell, altså 8v.

IMG_0086.jpg

 

Den har alt utsyr, eneste som mangler er takluke, og elvindu bak.

 

Veldig snart blir det sveiset rust på bilen, også skal jeg overhale og sette sammen en ny 1031 med lamelldiff, vanlig Volvo Anti Spin klump.

 

Ellers er det ikke så mye som har skjedd. Har senket den, og montert 18" hjul. Sota vinduene på bakdørene også.

 

Bilde008.jpg

Bilde007-1.jpg

 

Har også lagret opp med gummi.

Bilde001.jpg

 

Kommer kansje bildeupdate imorgen! :)[/QUOTD

DU får ikke mye ut av den t3/t4 turboen din, ft/fk leverer ikke nok eksos for å drive den maks, ville heller ha satset på t16 turbo, chip å datasprut å bytt kam,kjøp deg en A-kam, får du 30-40hk mer kun av kamen.så har du litt mindre en 300 hk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

DU får ikke mye ut av den t3/t4 turboen din, ft/fk leverer ikke nok eksos for å drive den maks, ville heller ha satset på t16 turbo, chip å datasprut å bytt kam,kjøp deg en A-kam, får du 30-40hk mer kun av kamen.så har du litt mindre en 300 hk..

 

Og hvilken julenisse har fortalt deg dette?

 

Jeg har testet med samme turboen på en FK 98modell, og hadde 1bar like fort som med en standard T3 a/r.63 eksos (a/r.48 som du finner orig på 740tic er litt kjappere) selv om at kompressordelen var MYE større. Det som er problemet med de her er for liten eksosport til wg og at kompressoren er litt for stor til innmaten i eksosdelen. Ergo blir det for MYE eksos som ikke har noen vei å ta, som igjen bygger mye mottrykk. Dette kan man omgå med å kjøre en kam som eksempelvis har mer løft på eksos enn innsug.

 

Det finnes jo en JUNGEL med forskjellige T3/T4 turboer med forskjellige spesifikasjoner og størrelser, så å si på generelt grunnlag at en FT/FK ikke klarer å levere nok eksos til en "T3/T4" blir for dumt.

 

Dessuten heter det ikke T16, men 16T ! :ex_machin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Og hvilken julenisse har fortalt deg dette?

 

Jeg har testet med samme turboen på en FK 98modell, og hadde 1bar like fort som med en standard T3 a/r.63 eksos (a/r.48 som du finner orig på 740tic er litt kjappere) selv om at kompressordelen var MYE større. Det som er problemet med de her er for liten eksosport til wg og at kompressoren er litt for stor til innmaten i eksosdelen. Ergo blir det for MYE eksos som ikke har noen vei å ta, som igjen bygger mye mottrykk. Dette kan man omgå med å kjøre en kam som eksempelvis har mer løft på eksos enn innsug.

 

Det finnes jo en JUNGEL med forskjellige T3/T4 turboer med forskjellige spesifikasjoner og størrelser, så å si på generelt grunnlag at en FT/FK ikke klarer å levere nok eksos til en "T3/T4" blir for dumt.

 

Dessuten heter det ikke T16, men 16T ! :ex_machin

 

 

Takker for forsvaret. :)

 

Liten update fra den siste tiden :)

Obs, dårlige bilder! Bedre kommer, når kameraet kommer hjem. :)

 

Droppa hele Kina-greia, gikk for 940 grenrør, jeg. :)

Bilde012-1.jpg

 

Bilde129.jpg

 

Girkasse og bakakselbytte.

Bilde001-1.jpg

 

Har bestilt masse deler nå, kan tenke meg jeg har storkundetittel hos Volvo! :ahahahhaha:

 

- Bremseskiver, begge sider bak

- Bremseklosser, begge sider bak

- Monteringssats, bremser bak

- Håndbrekksko, begge sider bak

- Strammere til håndbrekket (Ekstrautstyr som har kommet i ettertid)

- Servicesats (Plugger, og oljefilter)

- Pluggledninger

- Orginale tåkelys, begge sider foran

- V90 baklukehåndtak

- 780 "Radiofack" (CD-spiller-holder)

 

Dro innom Biltema og kjøpte monteringsett til brekket, for det har de ikke som "pakke" på Volvo.

Da tok jeg også med et oljefilter, slik at jeg kan ta et skift noen timer etter oppstart. :)

 

Bilde011.jpg

 

161_DSC00653_1.jpg

 

161_DSC00654_1.jpg

 

Bilde147.jpg

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra detta Christian :) Vi må få blitt ferdig med den snart nå altså. Har tatt alt for lang tid :/ Men kommer sterkt tilbake vel? :P

92 Opel Omega 2,0 / 2,6 Club.

04 Ford Mondeo Ambiente Stv.

(X) 1993 Modell. Volvo 240 GL Stv (X) 1993 Modell. Opel Astra Stv (X) 1983 Modell. Volvo 240 GL

(X) 1987 Modell. Volvo 240 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Delebilen er borte for lenge siden, men så er det også lenge siden du skrev det innlegget.

 

Står greit til med bilen forøvrig, leverte inn skiltene før nyttår, slik at jeg har litt tid på meg til å fikse opp. :)

 

Har fått på nye håndtaket, og V90 viskeren. :)

Bilde000-2.jpg

 

Holder på å bygge om FT/ET'en til LH2.4 :)

Turbomo.jpg

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 780 "Radiofack" (CD-spiller-holder)

 

og hva er det? :) sjønna att det er en cd spillar holdar, men hvordan ser den ut?

 

kjipt ditta med lappen.. :/

 

Jeg har ikke montert den, så jeg har ikke bilder, men det gir mulighet for dobbeldin spiller. :)

 

fine 745'n jo den blir vel bra den også tenker jeg

 

Ja, det er jo det vi håper på da! :D

 

Gjort litt idag.

 

Må visst porte opp litt tror jeg. damndamn

Bilde002-2.jpg

 

På vei ned i deler. :)

Bilde004-2.jpg

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår