Gå til innhold

Ulovlig trimmet motor

Ranger emnet


impreza_wrx

Anbefalte innlegg

Ang. forsikring må de bevisse at trimminga er årsak til ulykke for å kunne gjøre noe.

 

Det stemmer, man kan ha 8000hk i en bil med 90hk orginalt. Kræsje, de sier ikke noe på trimminga hvis du har holdt fartsgrensa.

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det stemmer, man kan ha 8000hk i en bil med 90hk orginalt. Kræsje, de sier ikke noe på trimminga hvis du har holdt fartsgrensa.

 

Dette stemmer IKKE, en bekjent var innblandet i en ulykke med sin cosworth, og der tok de fra han bilen pga trim misstanke.

Bilen ble så effektmålt, og han fikk beskjed om at han kunne glemme å få den bilen tilbake...

 

Han kjører selvfølgelig advokat på det, og skal i rettsak nå straks... Han har dokumentasjon på ALT som er gjort med bilen, og alt er som det skal være i forhold til effekten i motor, men han rakk jo da aldrig å få det godkjent... Lappen mistet han også, og har vært uten siden (1år nå)

Atpåtil så troppet de opp hjemme hos han, og beslagla den andre cosworthen hans også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer IKKE, en bekjent var innblandet i en ulykke med sin cosworth, og der tok de fra han bilen pga trim misstanke.

Bilen ble så effektmålt, og han fikk beskjed om at han kunne glemme å få den bilen tilbake...

 

Han kjører selvfølgelig advokat på det, og skal i rettsak nå straks... Han har dokumentasjon på ALT som er gjort med bilen, og alt er som det skal være i forhold til effekten i motor, men han rakk jo da aldrig å få det godkjent... Lappen mistet han også, og har vært uten siden (1år nå)

Atpåtil så troppet de opp hjemme hos han, og beslagla den andre cosworthen hans også.

 

Da er det pga det var han sin skyld isåfall.

 

For jeg kræsja med trimmet moped i august. Iom. at det ikke var min skyld og at jeg var under fartsgrensa gjorde det ingenting. (Ja, de sa at det var samme med trimma moped som med trimma bil.) Sa politiet når jeg var i avhør. Politiet sa at jeg kom til å få bot for trimminga. Ikke noe annet. Fikk igjen veldig mye mer enn det mopeden var verdt på forsikringa også.

 

Kanskje kompisen din møtte på noen vriene folk fra BT.

 

Vi får håpe han får bilene igjen da.

 

Det var min historie ihvertfall..

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble stoppet i min gamle bil en volvo 240 med b21a (forgasser originalt 100hk) da jeg ble stoppen hadde jeg akkurat byttet til en 2.3 motor med mekanisk innsprut (136hk)

 

jeg hadde sendt søknad til BT og hadde fått svar tilbake om at dersom jeg gjor det som stå beskrevet i søknaden skulle det bli godkjent i vognkortet...

 

det jeg ikke la merke til da jeg ble stoppet var at søknadpapirene hadde jeg lagt i vognkortet, så jeg ga hele papirmappa til politiet og han så søknaden og spurte om hvilken motor jeg hadde i bilen for tiden! jeg sa at det var akkurat kommet inn en litt større motor med innsprut.. han ba meg åpne panseret så jeg gjorde, og han sa dette så jo helt greit ut og at jeg måtte kjøre forsiktig videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ste far min blei avskiltet pga trimmet motor å fikk full vising på biltilsynet. men jeg lurte på en ting, bilen min er original med en b230e insprut på 136hk men man fikk akkurat samma bilen med en 16v på 156hk men bremser ++ er helt likt så trenger man bare få pappirer på hk i motoren å så vise bilen siden dene modellen kom originalt levert med en sånn motor?

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ste far min blei avskiltet pga trimmet motor å fikk full vising på biltilsynet. men jeg lurte på en ting, bilen min er original med en b230e insprut på 136hk men man fikk akkurat samma bilen med en 16v på 156hk men bremser ++ er helt likt så trenger man bare få pappirer på hk i motoren å så vise bilen siden dene modellen kom originalt levert med en sånn motor?

 

http://www.volvocars.no/NR/rdonlyres/D453F5D8-DC1E-49F3-8146-982176D47707/18046/GodkjenteProduktendringer.pdf

 

les der du,

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grensen sies å ligge på 15% ja... men mener og at purken skal ha ransakelses orde for å ha lov å kreve at du skal åpne panser, eller for å se inni bilen din... noen som har fakta på dette?

 

Jeg har hørt at snuten MÅ ha ransakelsesordre for å kikke inni bilen din iallefall.

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår