Gå til innhold

Manta - panser og spoiler (bilde)

Ranger emnet


solid

Anbefalte innlegg

ser ut som et originalt Manta 400 panser med 2 innfelte Kadett GSi luftehull i bak-kant.. ingen manta panser er iallefall originalt med de GSi hullene.. hjemme-snekra sikkert (ikke så vanskelig da)

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bidz

ser ut som et originalt Manta 400 panser med 2 innfelte Kadett GSi luftehull i bak-kant.. ingen manta panser er iallefall originalt med de GSi hullene.. hjemme-snekra sikkert (ikke så vanskelig da)

Ikke noen gsi inntak så vidt jeg kan se. Manta 400 hade både de trekantene foran og de to på sidene originalt. Så det er nok et 400 panser. Sikkert støpt i glassfiber eller noe.

 

Kontakt JHS-Motorsport han skaffer visstnok alt til opel omtrent.

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er nok et 400 panser hadde et sånt på mantan min i gamledager, det var i glassfiber.

Jeg solgte det til en kar her i området etter att bilen blei vraka,tror ikke han har brukt det, så da står det et sånt og samler støv en plass her i området.

Kan jo prøve og sjekke opp om han har det fremdeles og evt. hvor mye han skal ha for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...

bidz du er en idiot.

 

Panseret er av stål og laget likt ett 400 panser. Bakvingen er en Riegervinge til Opel Calibra som er modifisert til og passe bilen.

Biler: 78 Ascona B 2 dørs c20ne bruksbil, 77 Opel Manta B c20let sommerbil, 74 Opel Kadett C Coupe prosjekt (Fått ny eier), 86 Manta B GSI Chevy ls1 tprosjekt solgt. 77Ascona B c20let EDS 3+ omygd til 2.4i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Man kan få kjøpt slik panser i glassfiber for 474Euro. http://www.fk-shop.de/Aerodynamik-Tuning/Motorhauben-Tuning/MATTIG-GFK-Motorhaube-fuer-Opel-Manta-B-Bj-1975-1988.html

 

Panseret på bildet, er som Bjone sier det originale i Metall med innstøpte Mattig scoop. Han som eier den Mantan der Fellte inn slike scoop på Ascona Panseret mitt. Men det som er greia er at med alle vibrasjoner på panseret så bruker det å sprekke opp litt rundt scoopa etter en stund. Det på mantabildet har vel blitt mekka oppigjen 2-3ganger. Dog på 15-20år

 

Disse hadde jeg, men trekanta er vel best å skjære selv hvis man har en god mal.

[ATTACH]26319[/ATTACH]

 

Panseret mitt ser slik ut under, for de som måtte ønske å se det.

[ATTACH]26320[/ATTACH]

Trekantene har jeg skjært selv med en god mal jeg har fått laget, hullbor i to dimensjoner for å få fine rundinger og dremel til å kutte ut resten

*77 Ascona B 2.0 Ohc med 400 styling

*77 Ascona B 2.0 16v Turbo

*77 Ascona B 2.2i

*97 Omega B bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hej allesammen

vis man vil har sådan et sæt kan man køb det hos mig også

men også en komplett Motorhjælm

Pris på Hjælmen 2500 dkkr og for de trekanter +de to andre 900 dkkr+forsendelse.

Ps:Posan : din ting ligger i formen og bliver send i løbe af ugen ok.

Hilsen Dominic

 

Det er bra:) Posan å jeg bestilte sammen, han bestilte fanger og jeg luftinntakene i panser bare så du vet det. Ettersom jeg har skrevet mail til deg om forespørsel etter disse scoopene :) Mvh Bjone å Posan

Biler: 78 Ascona B 2 dørs c20ne bruksbil, 77 Opel Manta B c20let sommerbil, 74 Opel Kadett C Coupe prosjekt (Fått ny eier), 86 Manta B GSI Chevy ls1 tprosjekt solgt. 77Ascona B c20let EDS 3+ omygd til 2.4i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår