Gå til innhold

noen som ha tips i forbindelse med for høy avgass ?

Ranger emnet


Aeomholt

Anbefalte innlegg

Har en -96 945 med b230ft som har følgende oppgraderinger:

 

gik (gøteborg) turbo med 0.7 ladetrykk

gik (gøteborg) chip

3" hele veien uten kat

K&N filter

 

Målingen viser 7 og den skal være 0.5. Følgende har vært gjort uten bedring:

 

Satt på orginal kat (hjalp litt)

nye plugger med riktig åpning

nye pluggledninger

nytt luftfilter

 

Det er ingen lamper som lyser, men kan det ligge inne feilkoder likevel? bilen har ODB kontakt i konsoll.

 

Har tenkt å prøve med orginalchip og deretter en annen luftmengdemåler.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den CO-verdien kverker du fort katten også. om den ikke allerede er defekt.

Kan ligge feilkoder inne uten at lampa lyser mener jeg.

Har du utskrifta fra CO-målinga, står det noe om AFR eller lambda-verdi der.

Lambda bør ligge nærmest mulig 1, er den laver for feit blanding(sannsynlig), AFR bør ligger nærmest mulig 14,7:1.

Kan jo være chippen din som gjør det også.

 

Er målingen forsøkt både på tomgang og på ca 2000 rpm, er noen biler man må opp i turtall for at det skal virke optimalt.

 

Ellers ville jeg forsøkt ny O2-sensor eller LMM, typisk LH 2.4

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo overliggende sansynlighet for at den chipen ikke er tuna på tomgang kansje.. Hiver du på en breibandslambda tipper jeg du har ca 10.5 i AFR... Du vil også få høyere CO om du har eksoslekk..

Men om du ikke gidder å kødde no mer med det tar du bare å fyller litt etanol på tanken... Da får du garantert finfin CO!

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo overliggende sansynlighet for at den chipen ikke er tuna på tomgang kansje.. Hiver du på en breibandslambda tipper jeg du har ca 10.5 i AFR... Du vil også få høyere CO om du har eksoslekk..

Men om du ikke gidder å kødde no mer med det tar du bare å fyller litt etanol på tanken... Da får du garantert finfin CO!

 

Jau, men etanol har jeg ikke og det er vel til fare for innsprøytninga hvis man ikke blander det ut raskt etterpå :)

 

Det er ikke eksoslekk før lambda, men har ikke hatt av manifoil og skjekke om det er sprekker da.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være før lambda, bare det er eksoslekk i det hele tatt så måler co målern feil, uavhengig av hvor den lekkasjen er henn...

Er ikke farlig å fuele opp m etanol....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lambda var ikke løs men gav konstant 0.9v istedenfor at den hele tiden varierer som den skal. verdien var den samme med og uten chip, men med ny lambda så gav somsagt lambdaen spenning som svingte rundt ca 0.4v og pendla hele tia som den skal. dette var også likt både med og uten chip. så jeg gleder meg til å få målt den. motoren går også mye renere og roligere og bruker mindre bensin

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår