Gå til innhold

Rengjøring av K&N filer?

Ranger emnet


Aeomholt

Anbefalte innlegg

Hvis du har luftmengdemåleren din kjær, så bør du kjøpe nytt filter.

Luftmengdemåleren tåler ikke olje. Hvis det legger seg oljefilm inne i den vil den slutte og fungere og vanligvis kortslutte..

Du får en del nye filter for prisen av 1 ny luftmengdemåler..

Dersom du smører inn med ojle, bør du vite hva du holder på med..

Det må i allefall ikke være noe mengde olje som blir smurt på.

 

Er ikke vits å kjøpe nytt k&n-filter såsant det gamle ikke er ødelagt; da mener jeg ytre skader. -Er bare det at folka ikke har lært seg å rense filtere her, så værsågod, kjøp papirfilter. Jeg kjører med k&n på LT'en(b230fk);)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei. Har et greenfilter som ser passe ferdig ut :p Skulle absolutt hatt en vask. Har hørt at alt med oljig og sann er bortkastet og at for å vaske skal man legge filteret i et lag med vann og tyinningsmiddel slik at skitten får trekke ut.

 

Synest dette hørest passe brutalt ut så jeg tenkte jeg skulle for ikke å gjøre noe jeg kommer til å angre på =)

'94 Fiat Coupe 2.0L 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Tilbake til rengjøringa. Jeg har bare hatt koniske k&n-filtere for det er dem jeg synes er best, men anyway så er nok prosedyren på rengjøring den samme.

 

1: Spray på k&n-rensevæske og la det stå littegrann

2: Bruk strålen fra f eks dusjen som de fleste har på badet (det er dette trykket som er best for ikke å skade materialet filtrene er laget av) Også spyler man innenfra og ut på konfiltrene. (innsatsfiltere har jeg aldri rengjort, men vil tro det er samme prosedyre her og, at man spyler motsatt vei av den veien lufta går når filteret sitter på motoren.

3: Når du er ferdig med å spyle (såsant du ikke har spylt for hardt) så skal filtermaterialet være rent og pent og ikke deformert. K&N sine filtere blir mer eller mindre hvite da.

4: Da fleste har normal temperatur på baderommet, dvs litt over 20grader. La filteret tørke ca ett døgn, / til det blir helt tørt.

5: Når filteret er 100% tørt sprayer man på k&n sin filter-olje. Denne er rød av farge, så man ser hvor man har oljet. Ikke bruk for mye. Kun så filteret får en gyldenrød farge. dette må man ta litt på feelingen. Enkelte folk sier de har ødelagt sin LMM, da har de hatt på for mye olje. Jeg har aldri ødlagt noen LMM'er ved bruk av konfiltere.

 

/!\NB/!\: BRUK KUN RENGJØRINGSMIDLER OG OLJE SOM ER BEREGNET FOR LUFTFILTERE!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår