Gå til innhold

Hvem fikser mere pulver i en cooper s

Ranger emnet


TTgutt

Anbefalte innlegg

Har funnet det optimale kitte, nå er det bare å samle sammen nok $$$$$$

 

http://www.rms-tuning.com/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=44

 

 

Dette er helt værst....

 

bra kit det der, og du får effekten de lover, + alt gjøres skikkelig, men det koster.

 

jeg gjorde alt selv med lohen kit og fikk vel 220-230, ny IC, bremser, oljekjølre osv, kostet endel mindre.

 

ellers finnes det kits med turbo nå, så du har både turbo og kompressor. det er jo litt gøy.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen her med erfaringer på dette? skjønner ikke så mye av tysk er det 6200 euro pluss 1100 euro for montering?

 

koster ikke John Cooper Works modifiseringen omtrent det samme? tror den har fordelen at den ikke bryter fabrikkgarantien.

 

om du først skal ha endel effekt er det ingen vits med works bitene da de også må skiftes ut, også må man jo ofte betale mere avgift om du gjør dette org og skal ha garanti.

 

får snike meg til å legge ut bilder av bremsene mine som jeg skal selge når jeg får skrudd de av i påsken, har også oljekjøler kit liggende til disse bilene. morsomme biler, er endel som har fått seg en overaskelse eller to ;)

 

DSC00197.JPG

flere bilder på http://anders.fqdn.no/bremser/

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er Stoptech kittet, dvs det største du får til nye mini, 328x28 skiver, 2 delte fyllflytende, 4pot ST-40 calipere, de stiveste 2 delte caliperne du får.

 

se http://anders.fqdn.no/bremser/ for flere bilder

 

betalte 18000 for de, men hadde håpet å få typ 11'ish da det jo er brukt. fungert heeelt supert. org bremsene på bilene er desverre omtrent bare å kaste om man kjører litt inspirert som det heter.. ;)

 

ellers har jeg kjørt endel "trimmet" mini og det har sine for og baksider kan man si ;) ting ryker jo. men har etterhvert fått en ganske god idé om hva som holder og hva som ikke holder.

 

har desverre solgt intercoolern min, men det er en fin oppgradering om du ikke har, jeg hadde GRC motorsport sin, eller heter det GRS? var knall sammenlignet med originale, spesielt på full gass over lenger perioder da stock sliter med heatsoaking.

 

p.s. pass på oljetempen! den går i taket med trim ;)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å bli inspirert ja..

 

Er bremsene mye brukt? Passer de bak 17" s-spoke(vinterfelger.. orig bmw). Har 18" Kahn på sommer så regner med det passer. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å bygge om, så bremsene var slitte nå når jeg la på sommerdekk. Mao ikke noe jeg hadde planlagt å bruke penger på nå så har derfor bare bedt om tilbud på bremser i orig dim fra gtt.

 

Har ikke hatt noe bråk med temp enda, bortsett fra i fjor sommer da kjølevifta stoppa. Fikk ny på goodwill av BMW :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt 3 sett klosser på de ca, målte slitekant og var ikke 1mm engang, så er vel tja 30% slitt. på disse skifter du bare selve slitebanen på skivene når de er utslitt, en ny slitebane koster veiledende $135 ca, men dette er så svært at på vanlig kjøring vil det holde leeeeeeenge, og påbane, tja i allefall 4-5 sett klosser til.

 

passer nok ikke på s-spoke uten en liten spacer tror jeg, men hjulet vil fortsatt gå innenfor (har spacere liggende)

 

avhengig av hvordan 18" skal det gå rett på. har de kant kan det bli problem.

 

jeg hadde 17" for bane med R dekk uten spacer, og en 18x8 hamann med 10mm spacer og kant, uten kant hadde det gått uten spacer.

 

har du oljetemp måler?

tempen begynner å stige når du har ligget lenge nok på full gass i 6 skal du se ;) klatrer jevnt høyere.. og høyere.. og høyere.. klarte btw 255kmh på autobahn :)

 

min bil gjorde motsatt, stod med kjølevifta i gang konstant, det var også litt dumt.. kostet endel hundre euro for ny styring... lite velvilje der ja!

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det egentlig man bygger om, ser ut som det må sveising til på det ene bildet.. :D

 

i utgangspunktet er det bare en T45 bolt, men verkstedet hadde festet den med MUTTERTREKKER sist gang de hadde skiftet skive :o den skal strammes såvidt, dvs 8nm, ikke 300+nm som noen hadde prøvd. så måtte sveise fast en bolt og bruke noen meter latmannsarm.. sist jeg hadde av skivene på bil med riktig montert skive var det bare å bruke en skrutrekker omtrent.

 

alt er boltons. dette er forøvrig også eneste BBK kittet som er TüV godkjent for mini, så BT kan ikke si noe :)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår