Gå til innhold

Sikkens lakk, datablad og tips

Ranger emnet


jvc1986

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har en gammel delebil jeg trener lakkering på, kjøpte en halv liter Sikkens lakk + klarlakk.

Lakken er mørk rød metallic.

 

Men er det mulig å få tak i datablad på klarlakken og fargelakken på nett?

 

Har også lest litt i den sticky'n med utdrag fra den lakk boka, men er dette forsatt gjeldende info?

3 lag med klarlakk forsatt? (og skal denne føres på med ca 10cm/sek som vanlig lakk?)

 

Har lakket litt idag og det ble forsåvidt fint, men det virker som det er blitt litt "rugglete" i lakken, altså ikke at det er støv og skit der, men at "speilbildet" blir litt forvrengt (ser ut som små "groper" slik at en rett linje i speilbildet blir litt forvrengt) vil det bli bedre etter rubbing og polering?

 

Andre gode tips til en total nybegynner mottas med stor takknemlighet.

 

PS: Bruker lakksprøyte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 lag med klarlakk er vel ikke mange som bruker nå for tiden, dei fleste lakkprodusenter bruker 1,5 - 2 strøk på klarlakkene sine, ruglete overflate kan skyldes for stor sprøyteavstand, for rask sprøytegang, for lite mating i forhold til luft på sprøyta, feil sprøyte temp osv. er ikke sikker på om Sikkens har sine datablader online, http://www.sikkenscr.com/sikkens/corporate

 

Fløisbonnveien 6, N-1412 Sofiemyr

P.O. Box 565, N-1411 Kolbotn

Telefon: +47 6681 9520

Faks: +47 6680 6120

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 12 years later...

Heisann:-) 

Hadde en gang en bil vi lakket i 2 farger.

Nederst på bilen hadde vi Hawaiiblue skulle gjerne hadd lakknummeret 

Og resten av bilen var lakkert med Curracao blue skulle gjerne ha hadd lakknummeret 

Så jeg håper dere kan sende meg lakknummeret til desse 2 fargene 

Send til mail per-j@online.no 

 

Mvh

Per-Jarle Voksø 

Mobil 41556588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Per-Jarle Voksø skrev:

 Så jeg håper dere kan sende meg lakknummeret til desse 2 fargene 

Send til mail per-j@online.no 

 

Mvh

Per-Jarle Voksø 

Mobil 41556588

Du må nok sende forespørsel direkte til de, tviler på de leser forespørsler her.

https://www.sikkensvr.com/no/KONTAKT

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår