Gå til innhold

Glødelampe blinker under kjøring

Ranger emnet


Audi-S3

Anbefalte innlegg

Har oppdaget et par ganger at glødelampen blinker under kjøring. Men den har sluttet og blinke ganske raskt, enten etter jeg stoppet og startet motoren eller av seg selv.

 

Men idag da jeg var ute og kjørte merket jeg at etter jeg hadde giret og slapp ut clutchen og ga gass - manglet jeg motorkraft. Hvis jeg ruset motoren litt og fikk turtall gikk bilen som normalt. Lurer på hva det kan komme av?! Kan det være noe så enkelt som glødepluggene som burde byttes?

 

Så i instruksjonsboka at det at glødelampen begynner og blinke kan være en indikasjon på problem med motorstyringen. (Håper ikke det da)

 

Noen som har vært borti noe slikt?

 

MVH, Peter

- VW Passat TDI Highline - 01

- VW Passat TDI - 96

x Audi 100 2,0E - 91 <- Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på VAG og fikk lest av feilkode. Koden viste seg å komme fra feil i bremsesystemet. Det kan enten være pærer, sikring eller byterene som står på bremsepedalen. Har byttet en av bryterne men problemet vedvarer, men lampen slutter å blinke når jeg tråkker inn bremsepedalen. Problemet kan vel kanskje komme fra den andre bryteren og da. Men får ikke helt det til og passe med tap av motorkraft.

 

Skal ha bilen inn for en runde til (de trodde det var bremselysbryteren og byttet den, uten og sjekke bilen etterpå :knock: ) så får jeg se hva de finner ut.

- VW Passat TDI Highline - 01

- VW Passat TDI - 96

x Audi 100 2,0E - 91 <- Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Har tigergutt funnet ut av problemet?

Jeg har eksakt samme problem med min Audi A6 2,5TDI 1996 mod.

Fint hvis noen kan svare.

 

Det kom av bryter som gikk på motorbrems (står like ved bremselysbryteren på bremsepedal) i mitt tilfelle. Men at glødelampa blinker er egentlig bare en indikasjon på at det er en feilkode som må leses av hos VAG eller hvis du har kjøpt en slik kabel og programvare.

 

Lykke til.

- VW Passat TDI Highline - 01

- VW Passat TDI - 96

x Audi 100 2,0E - 91 <- Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Var på VAG og fikk lest av feilkode. Koden viste seg å komme fra feil i bremsesystemet. Det kan enten være pærer, sikring eller byterene som står på bremsepedalen. Har byttet en av bryterne men problemet vedvarer, men lampen slutter å blinke når jeg tråkker inn bremsepedalen. Problemet kan vel kanskje komme fra den andre bryteren og da. Men får ikke helt det til og passe med tap av motorkraft.

 

Skal ha bilen inn for en runde til (de trodde det var bremselysbryteren og byttet den, uten og sjekke bilen etterpå :knock: ) så får jeg se hva de finner ut.

 

 

Hei.

 

Har samme problem på min 98 2,5tdi A6 også.

lampa blinker, og såfort jeg tråkker inn bremsa, slutter den.

Bilen min mister også litt kraft.

Tråkker gassen i bånn på lavt turtall, og plutselig gir den seg, og går dårlig. (Går jo greit, men føler den skal gi mer)

Luftm måler er ny.

2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil)

2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner som har tidligere kjørt VW Caravelle(eller ossen det skrives) med TDI motor. I bilen hans, så blinket gløde lampa under kjøring, hvis han ikke glødet bilen til den slukket. Lot han den gløde til lampa slokka, blinka den ikke under kjøring. Motor gikk også som den skulle da, vel og merke.

Audi 100 TQ Banebil under bygging

VW Caddy 1.9 1998

[x]VW Passat Stv. 1.9TDI 130 2001

[x]Mercedes Benz 190E 2.0 1988

Passat'en min;VW Passat Stv. 1.9TDI 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har samme problem på min 98 2,5tdi A6 også.

lampa blinker, og såfort jeg tråkker inn bremsa, slutter den.

Bilen min mister også litt kraft.

Tråkker gassen i bånn på lavt turtall, og plutselig gir den seg, og går dårlig. (Går jo greit, men føler den skal gi mer)

Luftm måler er ny.

 

Det kan være så mangt. Har ikke merket noe til manglende motorkraft etter jeg fikk løst problemet med bryter nr.2 på bremsepedalen (visstnok en motorbrems-bryter). Jeg kjøpte denne kabelen Vag Com 409.1 - kjekk sak det. Enkelt og finne hvilken feil som er oppstått og hva det innebærer. Har f.eks fått opp abs-varsellys i det siste, plugget inn kabelen og den fortalte meg at det var et problem med en sensor bak på venstre side i abs systemet. Kjekt :happyhappy:

- VW Passat TDI Highline - 01

- VW Passat TDI - 96

x Audi 100 2,0E - 91 <- Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er den bestilt. Sparer vel fort inn de kronene tenker jeg.

 

Hadde du problemer med at motoren gikk litt dårligere enn så fort du ga gass? Slik som jeg beskrev. Går godt med en gang, men så slapper den litt mer av etter bittelitt?

 

Takker for svar. Denne bilen begynner å koste meg dyrt..:biker :biker :biker :biker

2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil)

2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den bestilt. Sparer vel fort inn de kronene tenker jeg.

 

Hadde du problemer med at motoren gikk litt dårligere enn så fort du ga gass? Slik som jeg beskrev. Går godt med en gang, men så slapper den litt mer av etter bittelitt?

 

Takker for svar. Denne bilen begynner å koste meg dyrt..:biker :biker :biker :biker

 

Ja merket lignende oppførsel på motoren. Men hva det kom, fant jeg egentlig ikke helt ut av...

 

Det koster litt å ha fire ringer i fronten, sant. Men jeg synes egentlig det er verd det - *savner gammelbilen*

Lønner seg seff å finne en med ikke alt for høy km som er godt vedlikeholdt. Å kjøpe bil er uansett et tapsprosjekt :watchout

- VW Passat TDI Highline - 01

- VW Passat TDI - 96

x Audi 100 2,0E - 91 <- Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja merket lignende oppførsel på motoren. Men hva det kom, fant jeg egentlig ikke helt ut av...

 

Det koster litt å ha fire ringer i fronten, sant. Men jeg synes egentlig det er verd det - *savner gammelbilen*

Lønner seg seff å finne en med ikke alt for høy km som er godt vedlikeholdt. Å kjøpe bil er uansett et tapsprosjekt :watchout

 

OK.

Trodde du mente at dette ble i orden når du bytta den bryteren på bremsepedalen.

 

Merker godt at det koster å ha 4 ringer i front.tror snart alt er byttet ut nå, for å få kraften tilbake..

Bilen er utrolig godt holdt, men litt høy km. 219000. Bare å ta kontakt hvis du vil ha Audi igjen.

 

:driving

2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil)

2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...
  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår