Gå til innhold

Problemer med sliping /Tørr.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Når jeg tørr sliper med 600 / 400 og slikt, setter det seg så fort i papirer og blir skarpe klumper i som skjærer opp og lager dype riper der jeg tørr sliper, da bruker jeg og gå over til våt sliping, men..

 

Men noen måte jeg kan unngå dette på? Gjør jeg noe feil?

 

Begynner og bli sikkligt irritert på det. Og noen som kan anbefalle en sparkel som er god og jobbe med?

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tørr sliper med 600 / 400 og slikt, setter det seg så fort i papirer og blir skarpe klumper i som skjærer opp og lager dype riper der jeg tørr sliper, da bruker jeg og gå over til våt sliping, men..

 

Men noen måte jeg kan unngå dette på? Gjør jeg noe feil?

 

Begynner og bli sikkligt irritert på det. Og noen som kan anbefalle en sparkel som er god og jobbe med?

 

Hei, hvilket merke bruker du nå da? Plastic Padding (f.eks PP100) er et fint sparkel, hvis det ikke er fyllersparkel du mener så.. Men er finish/finslipe sparkel.. Virker som du finsliper siden du bruker 400-600..

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det grovsparkling du driver med? I tilfelle så skal du bruke fra 80. Er det for å gjøre klart til lakkering så tar du å stryker lett over sliperillene med sparkel og "fyller" stripene. når du da sliper skal du bruke fint papir.. Klumper seg da, men skal jo ikke slipe masse når du jevner alt. og ikke bruk for fint for da kan grunningen få for dårlig heft..

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår