Gå til innhold

Koble til bilstereo! (Hjelp)

Ranger emnet


Kanishi

Anbefalte innlegg

Jeg har endel dårlig peiling på bilstereo, å håper å få litt hjelp her. Jeg trenger hjelp til å koble opp anlegget mitt, slik som forsterker, sub osv.

 

 

Har lest bruksanvisningen, men skjønte d ikke helt.

 

- Hvor skal jordingen plasseres? (helt eksakt)

- Hva skal kobles til spilleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endel dårlig peiling på bilstereo, å håper å få litt hjelp her. Jeg trenger hjelp til å koble opp anlegget mitt, slik som forsterker, sub osv.

 

 

Har lest bruksanvisningen, men skjønte d ikke helt.

 

- Hvor skal jordingen plasseres? (helt eksakt)

- Hva skal kobles til spilleren?

 

-Jordingen er bra og sette fast i feste til setebelte bak. Bare følg selen så finner du den.

 

-Spilleren er bare og plugge til. Koble til ISO kablen som fulgte med din nye, koble den i de gamle kablene og inn i spilleren bare.

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til spiller kobler du til signalkabel til forsterker/sub, remote kabel til forsterker og evt høyttalere hvis du ikkje kobler alt på ekstern forsterker. Også selvsagt strøm og slik dill..

 

Jording er det ingen fasit på hvor den skal monteres. Finn en passende skrue i chassiet i nærheten av der du skal montere forsterkeren. Jordinga trenger bare kontakt med noe metall i bunn og grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Strømkabel fra + på batteriet til + på forsterkeren.

* Jordingen (minus på forsterkeren) går til en bolt på chassiset, best å bruke en "sterk" bolt, helst ingen bolt på en tynn plate, for da blir det hos noen susing i høytallerene alt etter rpm.

* Høyttalerne kobler du til forsterkeren, det skjønner du vel hvordan.

* "Remote" så de kaller det, er en tynn strømkabel fra f.eks ACC ledningen til spilleren (gul - bruker en "strømstjeler" der), når den leder strøm, slår forsterkeren seg på (men strømmen som forsterkeren bruker til forsterking er den fra batteriet) [ACC er strømledende når tenningen er på]

* og selvfølgelig signalkablene (oftest phonoplugger) fra spiller til forsterker

 

Husk sikring på den strømkablen fra batteriet (veldig viktig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte denne pakken her: http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1444

 

Noen som har erfaring med dette? Blir det bra lyd for å si d slik?

 

Skal putte det inn denne uka, må lage en kasse først :D

 

Det funker helt sikkert greit det der.

Hva annet skal du bruke?

Ville hatt et frontsett med to diskanter og 6.5" mellomtone da i tillegg til den pakken der. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår