Gå til innhold

IF forsikring

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg har sett på noen tråder i forumet her at det er veldig store gap i forsikrings priser på samme bil og forsikringsavtale. fra 15.000 kr til 50.000 kr på samme bil!

 

Begynner nå å lure på om IF virkelig lønner seg pga amcar avtalen. Selv om jeg har IF, og skal kaskoforsikre en f.eks 79 Camaro eller Trans Am, så vil det koste over 30.000 kr i året. Jeg er 22 og har 30% bonus. Og det selv om man har betalt kun 50.000 for bilen.

 

Finnes det noe billigere selskap på amcar?

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på noen tråder i forumet her at det er veldig store gap i forsikrings priser på samme bil og forsikringsavtale. fra 15.000 kr til 50.000 kr på samme bil!

 

Begynner nå å lure på om IF virkelig lønner seg pga amcar avtalen. Selv om jeg har IF, og skal kaskoforsikre en f.eks 79 Camaro eller Trans Am, så vil det koste over 30.000 kr i året. Jeg er 22 og har 30% bonus. Og det selv om man har betalt kun 50.000 for bilen.

 

Finnes det noe billigere selskap på amcar?

 

snakk med amcar, så får du årdnet med entusiast forsikring, den er mye billigere. NB, da må du være amcarmedlem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på noen tråder i forumet her at det er veldig store gap i forsikrings priser på samme bil og forsikringsavtale. fra 15.000 kr til 50.000 kr på samme bil!

 

Begynner nå å lure på om IF virkelig lønner seg pga amcar avtalen. Selv om jeg har IF, og skal kaskoforsikre en f.eks 79 Camaro eller Trans Am, så vil det koste over 30.000 kr i året. Jeg er 22 og har 30% bonus. Og det selv om man har betalt kun 50.000 for bilen.

 

Finnes det noe billigere selskap på amcar?

Jeg har 3 stk amriker og ingen forsikring hos IF (for dyrt) 2 stk bruksbiler hos tennant, tennant vil ikke ha min Camaro så den er hos gjensidige og koster ca. 5500 i året med 50% bonus og ingen kasko, med kasko + 2500 kr. Vet du at karroserideler til din bil er så billige, at det blir altfor dyrt å ha kasko, du kan jo bytte farge på bilen en gang i året for det som du betaler for kasko. Kjør forsiktig og spar deg for kasko, ha delkasko ikke noe mer. (ny forskjerm tilo bilen din koster 1500 kr) Skulle du være uheldig kan du kjøpe deg en delebil i statene og få den fraktet til Norge, for under 30 tusen, totalt: Mitt råd dri.... i kasko.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakk med amcar, så får du årdnet med entusiast forsikring, den er mye billigere. NB, da må du være amcarmedlem.

 

Blir uansett dyrt!

 

Jeg forsikret min 1992 Ford E350 hos IF med ansvar, 8000km og 50% og betalte ca 6000 med amcar rabatt (ca 800kr). En telefonsamtale senere så hadde jeg hos Sparebank 1 fått økt kjørelengden til 12000km og oppgradert til delkasko for ca 3000kr...

 

Så for min del kan IF bare ha det så godt :boxing

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir uansett dyrt!

 

Jeg forsikret min 1992 Ford E350 hos IF med ansvar, 8000km og 50% og betalte ca 6000 med amcar rabatt (ca 800kr). En telefonsamtale senere så hadde jeg hos Sparebank 1 fått økt kjørelengden til 12000km og oppgradert til delkasko for ca 3000kr...

 

Så for min del kan IF bare ha det så godt :boxing

 

har alle mine forsikringer hos if, pontiacen betale jeg ca 5000,bare for ansvar, tegnet entusiastforsikring, 8000 km. betaler 2700..med kasko, slå den...grinchy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakk med amcar, så får du årdnet med entusiast forsikring, den er mye billigere. NB, da må du være amcarmedlem.

 

Sjåfør må være over 30 for å få entusiastforsikring.

 

Er 22 år og har forsikring i IF. Har kun ansvar på min Camaro, delkasko er dobbelt så dyrt og kasko helt villt dyrere igjen. Skjønner ikke hvorfor.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjåfør må være over 30 for å få entusiastforsikring.

 

Er 22 år og har forsikring i IF. Har kun ansvar på min Camaro' date=' delkasko er dobbelt så dyrt og kasko helt villt dyrere igjen. Skjønner ikke hvorfor.[/quote']

 

må jo si at jeg er over 40. men var ikke klar over at man må være over 30 får å få entuiastforsikring, har sikkert ikke lest gått nokk i mellom linjene.:deng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det virker som at det å være amcar medlem lønner seg ikke når det gjelder forsikring. Sparebank 1 ser ut til å være rimelige, ifølge du som har den Ford E350. Jeg har 30% bonus, og vil gjerne ha delkasko og minst 12.000 km kjørelengde. Har ikke kjøpt bilen enda, men når det gjelder amcar finansiering.. så må man nødt til å ha fullkasko i IF, og det koster over 30.000 kr i året :(

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det virker som at det å være amcar medlem lønner seg ikke når det gjelder forsikring. Sparebank 1 ser ut til å være rimelige, ifølge du som har den Ford E350. Jeg har 30% bonus, og vil gjerne ha delkasko og minst 12.000 km kjørelengde. Har ikke kjøpt bilen enda, men når det gjelder amcar finansiering.. så må man nødt til å ha fullkasko i IF, og det koster over 30.000 kr i året :(

Prøv å lån penger et annet sted, huset til forreldre eller et annet sted, arbeidsgiver eller din egen bank, isteden for pant i bilen ha en kausjonist:)

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det virker som at det å være amcar medlem lønner seg ikke når det gjelder forsikring. Sparebank 1 ser ut til å være rimelige, ifølge du som har den Ford E350. Jeg har 30% bonus, og vil gjerne ha delkasko og minst 12.000 km kjørelengde. Har ikke kjøpt bilen enda, men når det gjelder amcar finansiering.. så må man nødt til å ha fullkasko i IF, og det koster over 30.000 kr i året :(

 

Med dette regnestykket, så tror jeg du må velge å kjøpe en bil gameler enn 1973, da får du billigforsikring på den fra Amcar...

 

Å du må selvfølgelig ha bruksbil på deg selv også...

 

Kjøpe min lille røde Starlet??? :D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dette regnestykket, så tror jeg du må velge å kjøpe en bil gameler enn 1973, da får du billigforsikring på den fra Amcar...

 

Å du må selvfølgelig ha bruksbil på deg selv også...

 

Kjøpe min lille røde Starlet??? :D

 

Hehe kansje det.. Har ikke Starlet RWD ? ;) hvor mye skal du ha for den da?

Men hvorfor eldre en 73? veteran er jo 77 nå.

Uansett så har jeg ingen foreldre som kan bidra. Tenker mere på å jobbe i et halvt år og deretter ta forbrukslån til en 79 modell i banken min.. Syns Camaro 79 er fin. Der det vil værre lavere rente en hos låneselskaper. Vise at jeg er en god betaler og kansje spare noe tilleg så jeg ikke trenger å låne hele summen.

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg betaler 10800kr i året for forsikringen på min 83 camaro.

det er da fra IF med delkasko.

 

jeg er 21 år gammel og har aldri hatt forsikring på meg selv før :S

==================================

- '84 Chevrolet Camaro Z28 (in action)

- '83 Chevrolet Camaro Berlinetta (in action)

- '89 Volvo 440 Turbo (spiker)

==================================

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår