Gå til innhold

Får ikke varme :(


p9z

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke noe varm luft inn i coupen på min ford scorpio 91 mod. Har 2.0 DOHC motoren.

Det hjelper litt å skylle gjennom registeret på den, men det tar ikke lang tid så blir det kaldt igjen, det kommer mer varme hvis jeg kjører på litt turtall.

Tror ikke det er topp pakningen som er problemet selv om det er mest vanlig på disse motorene, og den lekker heller ikke noe kjølevæske.

Kan det være noe luft i kjøle anlegget?

Isåfall hvordan får jeg det ut? =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Jeg får ikke noe varm luft inn i coupen på min ford scorpio 91 mod. Har 2.0 DOHC motoren.

Det hjelper litt å skylle gjennom registeret på den, men det tar ikke lang tid så blir det kaldt igjen, det kommer mer varme hvis jeg kjører på litt turtall.

Tror ikke det er topp pakningen som er problemet selv om det er mest vanlig på disse motorene, og den lekker heller ikke noe kjølevæske.

Kan det være noe luft i kjøle anlegget?

Isåfall hvordan får jeg det ut? =/

Det er nok luft i anlegget, men det store sppørsmålet er: Hvor kommer lufta fra. Men du kan jo prøve og løsne kjølevæsketanken og lette den så høyt som mulig. La så bilen gå på tomgang uten lokk på tanken en stund. Men det har aldri vært noe problem å få lufta disse, så det spørs om det er en liten pakning på tur

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nåla stiger som vanlig.

 

Men bruker det ikke å lekke litt frost væske hvis det er en pakning som har tatt kvelden?

 

Skal prøve å løfte opp å la den stå uten lokk ei stund da, er det noen effekt å ruse opp når man gjør dette?

Kompresjonstrykket er høere enn vanntrykket, så hvis det er helt i startfasen av pakningshavari kan det bli trykk i systemet uten at væska blir borte, Men hvis du kjører motoren varm, og skrur opp lokket på tanken. Hva skjer da a?

 

Ruse er forøvrig ingen vits, bedre å la den kose seg på tomgang

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er det sikkert pakningsbytte på tur snart da :P

Når jeg åpner tanken når motoren er varm skjer d ingenting.

Men fikk løfta tanken litt høyere og lot den stå litt på tomgang, og varmen ble litt bedre da :)

Så får jeg bare se hvor lenge det varer da.

takk for alle svar ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår