Gå til innhold

Inntolling av bil

Ranger emnet


GFL

Anbefalte innlegg

Vurder å kjøpe en bil fra Sverige. Den er registrer med en motor på 99kw , og det står også det i vognkortet(sjekket med vegverket i sverige).Men så er det satt i en turbo motor med ca 220kw og det er godkjent av vegverket så nederst på vognkortet står det Utbytt motor. Det jeg lurer på er hva må jeg betale toll for, håper og tror det er 99kw men er ikke 100% sikker.. Noen som kan hjelpe meg?????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men d står jo 99kw i vognkortet..!!!!!

helt nederst står det: T31A MOTORN UTBYTT

Ikke noe om hvilken motor som står i eller antall kw... Så det er ingen andre enn selger og jeg som vet sikkert antall kw i denne bilen men det jeg lurer på er hva tollvesnet gjør når det står at motoren er byttet... om jeg får en visning eller hva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være heldig, og bare betale for 99kw. Men da bør du satse på at de ikke ser i motorrommet når du skal ha skilter på den..

 

Blir du stoppet så kan du få bot. Biler som har vært registrert under 10 år i norge må det betales avgifter på for effektøkning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mulig du kan slippe unna med og bare betale for 99kw, men da blir den heller ikke godkjent med den nye motoren, og det er skjeldent smart. Om du skulle komme i en ulykke (som ikke en gang trenger være din feil), og de finner ut at du har tre ganger mer HK en det skal være i bilen sliter du som regel bra.

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når (om) du skal registrere bilen, så skal Biltilsynet ha inn det svenske vognkortet, og da skal det mye til at de ikke får med seg at det står at motoren er utbyttet.

De vil da antageligvis begynne å kreve dokumentasjon på motoren som er satt inn, og påpeke at du ikke har betalt nok i avgifter.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du tar inn betaler du mva av kjøpesummen. Når du skal registrere bilen må du til tollvesen og ha med dokumentasjon på bilen og betale avgifter etter dette. dokumentet i ditt tilfelle blir vognkort fra sverige.. du slipper ikke unna billig

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Mye mulig du kan slippe unna med og bare betale for 99kw, men da blir den heller ikke godkjent med den nye motoren, og det er skjeldent smart. Om du skulle komme i en ulykke (som ikke en gang trenger være din feil), og de finner ut at du har tre ganger mer HK en det skal være i bilen sliter du som regel bra.

Ja da sliter du, men bare ovenfor staten mht. avgifter om bilen har vert registrert i Norge mindre enn 10 år.

 

Dersom effektøkning skal ha noe å si for forsikringsutbetaling så må også den økte motoreffekten vere årsak til ulykken.

 

Så, dersom du blir påkjørt bakfra, noen bryter vikeplikt osv. så spiller det ingen rolle om du har 70hk eller 700hk.

 

Men staten kan få snusen i det, og det kan koste deg dyrt. I ditt tilfelle, at du har betalt avgift for 99kW og blir avkrevd avgift for 220kW ett år etter f.g.registrering så kommer rekninga på 223 970,00. Og det er uten eventuell straffeavgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår