Gå til innhold

bugatti vraket


rayol

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 5 months later...

Hvor ofte har man egentlig bruk for en bil som gjør 400 km/t, selv i Tyskland.???

 

Skulle jeg brukt så mye penger på en bil, så ville jeg i hvrtfall hatt en som så bra ut.. Det gjør definitivt ikke Veyronen. Ser ut som front og bakbart er designa i hver sin verdensdel, i hvert sitt århundre.. Stygg er den.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan si hva man vil om Veyron-en, men etter å ha sett TopGear i dag, har jeg i alle fall respekt for toppfarta. Og ikke minst det faktum at den går helt stabilt i 407 km/t, i motsetning til f.eks. Enzo som vibrerer som et lite Cessna småfly som tar av i vindkast med orkans styrke når den når toppfart ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst det faktum at den går helt stabilt i 407 km/t, i motsetning til f.eks. Enzo som vibrerer som et lite Cessna småfly som tar av i vindkast med orkans styrke når den når toppfart

Pga. dette, får vi Veyronen's "nydelige" design...

 

Vil heller ha noe som ser RACING/RÅTT ut, feks som en Enzo, Zonda, og lignende.

 

Men en Veyron er jo tøff den og, men ikke helt. MEGET spesiellt interiør også.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

En sinnsykt tøff detalj i denne bilen er boost måler. istede for og hive inn turbotrykksmåler og sånt dilldall har de likegreit satt inn en måler som viser hvor mange HK du bruker ! når den går for full maskin står det da 1001hk. TØFT !

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

i motsetning til små spagettimotorane i enzo, har baguetten her v-16 med 4 turboer, da har du virkelig noe å skryte til naboen av. Da er du den skarpeste kniven i skuffen!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sinnsykt tøff detalj i denne bilen er boost måler. istede for og hive inn turbotrykksmåler

 

En boostmåler er jo en trykkmåler!

 

De har vel regnet ut ca hvor mye hester de utvikler på en gitt belastning, og satt det inn i en måler.

Det er nok bare en gimmick tipper jeg, en bil gir jo ikke eksakt samme effekt hver dag, det varierer jo mye med lufttemp, fuktighet og høyde over havet.

 

Tipper den viser 1001 hest ved full gass likevel, så ikke Preben Aksjemegler klager til Bugatti når bilen ikke yter mere enn 988hk en varm dag. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i motsetning til små spagettimotorane i enzo, har baguetten her v-16 med 4 turboer, da har du virkelig noe å skryte til naboen av. Da er du den skarpeste kniven i skuffen!

 

Syns det høre mer spennende ut med en 3.5-liter V12 og fire turboer jeg. Bugatti Automobili SpA gjorde jo fire turboer på EB110..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
i motsetning til små spagettimotorane i enzo, har baguetten her v-16 med 4 turboer, da har du virkelig noe å skryte til naboen av. Da er du den skarpeste kniven i skuffen!

Men så kan du uansett sette disse 2 på bane imor hverandre. Hvilken tror du vinner? Jeg vet svaret. Bugattien er for tung, samt at den ikke takler svinger med stil, igrunn.

 

Syns det høre mer spennende ut med en 3.5-liter V12 og fire turboer jeg. Bugatti Automobili SpA gjorde jo fire turboer på EB110..

 

 

Eirik

Helt helt helt enig! EB110 er en RÅ bil:) Liker godt den Top Gear episoden da dem tester den.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Veyron er en vill bil! Både designmessig, og motormessig!

Og hvorfor har man ikke brukt for toppfart? Jeremy Clarkson kjørte den jo igjennom en tunnell i London i 298 km/t =P Det er nå langt over kanten etter min mening, men det er jo litt hardbarket =P

 

"Fartsgrenser er irriterende, for de oppholder mennesker som har en jobb å gjøre" sa han etter dette =P

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår